{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
917 visninger | Oprettet:

Hjælp ang operation og foder {{forumTopicSubject}}

Hej søde mennesker

For noget tid siden skrev jeg et indlæg om vores hunkat, der havde reageret voldsomt og en dårlig oplevelse ved dyrlægen.
Vi så i forrige weekend, at hun havde knækket en tand, så vi ringede mandag og fik tid om tirsdagen.
Blodprøver osv var fint, men røgnten viste, at der sad en rod tilbage fra den knækket tand, og at der var en påbegyndende tandbyld i tanden ovenover. Hun fik derfor fjernet begge dele tirsdag i sidste uge.

Dyrlægen sagde, at hun ikke måtte få tørfoder i ti dage, men er det inkl operationsdagen, så hun må få tørfoder i morgen?

Tillægsspørgsmål; Vi har fundet et sår i huden under maven på hende. Det er temmelig langt, omkring tre cm med tyk skorpe på, og hun virker til at have ondt i det. Ville I fortsætte med loxicom til at dække nogle af hendes smerter? Og kan det være foderallergi fra det vådfoder, som hun har fået siden?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp ang operation og foder
  • #1   30. apr 2015 Nu har i fået en anden besked af jeres dyrlæge end jeg har, jeg har 2 katte med FORL/TR og de har begge været syet i munden efter tandudtrækning, og de har begge med dyrlægens velsignelse spist tørfoder samme dag de er kommet hjem og det er gået godt alle gangene.
    Min dyrlæge har videruddannet sig inden for tænder hos hund og kat smiley
    Ud fra det jeg ved, ville jeg begynde, at stille tørfoder frem og fortsætte med, at give vådfoder nogle gange om dagen.

    Måske vil din kat slet ikke spise tørt efter så lang tid uden og gør det ondt, så vil den ikke spise det, men er duo tvivl ringer du da bare til dyrlægen.


  • #2   30. apr 2015 Ps det sår ville jeg ikke selv behandle, men tage den til dyrlæge, for når en kat viser smerte så er det altså store smerter.
    Held og lykke med det hele.


  • #3   1. maj 2015 mine to måtte også spise tørkost fra dag 1 - det er mere om katten vil spise dem.

    det med såret. prøv at rens det. klip evt pelsen af - forsigtigt. så kan du bedre se hvad der er galt. det er altid bedst lige at klippe lidt. problemet er at pelsen tit genere såret mere end nødvendigt


Kommentér på:
Hjælp ang operation og foder

Annonce