Hotspot, spinnen, udendørswc Hotspot, spinnen, udendørswc
Som jeg skrev lige før påske, havde Berte fået hotspot. Tre dage efter endt antibiotika, blussede det op igen. Hun var stadig på en halv Prednisolon. Jeg var til dyrlæge igen med hende og ja det var blusset pop og jeg fik en ti dages mere og også på fuld Prednisolon. De dage skulle være gået i torsdags. Allerede mandag kunne jeg se at det ville ikke cære slået ned til torsdag, så jeg ringene til dem. Jeg fik en omgang antibiotika mere og så videre med en halv pred.
Jeg forstår ikke hvad der holder det i gang, udover hun nok er lige renlig nok af stedet. Min nabo og jeg begyndte på udelukededes metoden og jeg satte hegn op, så hun kun kunne være på terrassen og ikke i haven. Jeg har dog tænkt efterfølgende på det og kan ikke se det skulle kunne komme derfra. For ville hun så ikke have vrøvl på flere steder af kroppe ? Jeg havde hende i haven i dag, for jeg skulle slå græs og hun fik boret snuden godt ned i, det jeg vil sige, var mos og borede snuden ned mens hun snaskede i hvad der må være rødder og jord. Jeg ved ikke om de lige som hesten skal habe noget fra rødder osv for tarmene. Bagefter lægger hun sig til at rulle i det zz
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.153
Så vidt jeg ved hedder det hotspot netop fordi det kommer på de samme pletter igen og igen, og det ikke bare spreder sig helt vildt.
Manne slog altid ud om øjnene, og faktisk tror jeg, at hans leg med tussen i haven, var med til at starte det hele og også ny jord i haven, jeg har aldrig før oplevet en kat grave huller i haven som en hund
Jeg gik drastisk til værks, tussen blev bedt om, at flytte ind til naboen, det tog flere måneder at overbevise den om, at det var ok, og jeg lagde fiberdug og skærver om mine planter, det hjalp, men så slog han ud af et foderskifte, katteshampo og parfume af en hver art, lakseolie og så gar ryger fingre
Manne slog aldrig ud af de gængse ting, men det hjalp, at gå over på kornfrit foder, han fik Ziwi Peak i flere år, både som tørt og vådt, det koster en bondegård
Jeg håber altså du finder ud af hvad der går galt, Manne var en periode på hypoallergi foder, det hjalp lidt i en periode, og så ikke mere.
En ting som kunne hjælpe på Manne var daglig vask med køkkenrulle med koldt kogt vand eller saltvand, ikke noget han var vild med, men det fungerede.
dec 2012
Følger: 2 Følgere: 111 Katte: 1 Emner: 149 Svar: 690
Lige nu bliver det hverken værre eller bedre. Det er nærmest gået i stå. Der hvor det startede er det stadig værst. Hun slikker en del på området og rundt om det. Hun blev barberet lige før påske og på hendes ben er hårene vokset lidt ud men mavendelen er stadig helt bar. Når hun vasker sig, får det den helt store tur. Jeg får taget et billede af hendes smukke krop, i morgen og lægger det op her.
Hun får Cosma, dem der ligner vores tun på dåse og strimlet kylling. Smilla, som ligner "rigtig" kattemad. Det er forskellig fisk. Sidst får hun portionsposser fra Vitakraft. Dem køber jeg i Kvickly. Jeg syntes selv de har et fint indhold. Hendes tørfoder er Essentials men det er meget lidt hun spiser af det og ikke hver dag.
Råt får hun i ny og næ. Det er ikke altid hun finder det en god ide.
Dyrlægen snakkede om at hvis det ikke gik væk, så kunne det være smerter i hendes hofte men iiihhh, hvor jeg ikke tror på den men jeg er dog ikke dyrlæge! Keg har også tænkt på at få en anden dyrlæge til at se på det.
Jeg tænker på om en blodprøve, ville være en god ide men så skal hun vel være pillefri nogle dags.
Glemte lige de to andre punkter i min overskrift. Hun har et udewc i et hjørne af haven. Det er bare fire brædder og alm. grus. Det er jo kun pølserne jeg kan samle op, da gruset ikke klumper. Jeg ville dog gerne have noget andet i, for tisset bliver jo i og det syntes jeg er lidt klamt. Jeg tager gruset fra pladsen i vores område, når der er noget. Det er der ikke pt. Er der andet jeg kan bruge i stedet for grus? Det er jo uden overdækning og så fungerer alm. Kattegrus jo ikke.
Er der nogen her der har et udewc til misser? Hvis ikke hun har det udewc, bruger hun mos og bøgeblade fra min hæk, til at dække til når hun har tisset midt på græsplænene. Det syntes jeg ikke godt om! Det skal bare forgå udenfor, syntes hun også selvom gruset er klamt.
dec 2012
Så nu er deres hoved foder altid uden kylling, de andre skifter. Så længe hoved foderet er kyllinge fri, har han ingen problemer
Måske har din problemer med fisk eller korn eller majs eller hvad ser nu ellers kan gemme sig i foderet...
Det er værd at undersøge, synes jeg
maj 2012
Så kan du vælge, at blive på allergifodret eller prøve med andet foder, feks kornfrit, eller foder med kun en proteinkilde.
maj 2012
Du kan vande tisset væk i tørre perioder, men så ville det være rart med 2 steder, for katten gider ikke sandet når det er vådt.
dec 2012
Jeg tænkte også at jeg kunne købe eks. Ziwipeak og kun fodre med det. Det har hun ikke fået før.
Jette. Ja når det regner, klarer det jo sig selv men jeg har ikke tænkt på den tøre tid. Hun er nu pænt ligeglad og gruset er vådt.,den anden dag foretrak hun den våde udendørs, fremfor den rene og tøre indedøre
maj 2012
For ikke at gøre det værre, og selv bokse rundt med hvad din kat kan tåle, bør du have taget blodprøver, og få testet for allergi den vej ( ikke alt kan testes) og sætte den på allergifoder nogle måneder, så får du et klare svar på om problemet er allergi,,, for det er ikke sikkert det er allergi, og selv hvis det er, kan det være alt andet en foder allergi.
Det kan være skadeligt, selv at lave diæt, for du skal hele tiden sikre dig, at katten får alt den skal bruge.
maj 2012
Jeg ville stadig starte med, at tale med dyrlægen
maj 2012
maj 2012
maj 2012
maj 2012
maj 2012
dec 2012
Det var et tilfælde at jeg opdagede det med kylling herhjemme. Min er ikke testet det var bare min observation af hans kløe og skæl i perioder med meget kylling, der gjorde at jeg nu blander flere foder typer sammen.
Da jeg først kom på kg rullede jeg øjne, når jeg så folk skrive at de havde så og så mange foder typer i blandingen
Pt har jeg selv 4 slags i, er på vej mod 3 igen, de skal bare lige blive færdige med rc calm.
maj 2012
Manne testede ikke positivt på det som man starter med, at teste for ( prøven blev sendt til Tyskland) men han har jo så reageret akut på noget flere gange.
Jeg gik jo også over til kornfrit, Ziwi Peak, første gang men det koster en bondegård, der var en bedring i en længere periode og jeg håbede det var fodret som hjalp.
Men da Birk kom på nyrekost og Manne fik det samme, var der ikke nogle akutte problemer eller ændringer ?? Så det er svært, ja selv da han fik allergifoder var der kun en kort bedring.
Desværre er han jo her ikke mere, men det var hofterne som satte punktum.
dec 2012
Jeg forstår dog ikke hvad man skal med kattemad dom ikke er et fuldkost?
Nogle af de fodrermærker du har lagt op, Jette kender jeg godt. De har mange allergivenlige.
Dyrlægen vil jo tale for deres eget Hills eller RC går jeg ud fra. Så er jeg vel nød til at tage det.
Jeg ville ikke bare give hende et eller andet hjemmebiks men købe noget med kun en proteinkilde og et allergivenligt produkt. Eks en af dem du viser her.
dec 2012
maj 2012
Hvis din kat får et hypoalergent fuldfoder som hoved foder og har fået det nogen tid, og har det godt, så er det, at du kan starte med, at se hvad der sker, når du giver noget andet.
Det andet kan være vådfoder med få ingredienser og af den slags som er mindst sandsynlighed for allergi.
En ny ting skal prøves over længere tid, før du tilføre endnu en ting, for ellers kan det være svært, at vide hvad den reagere på.
Jeg har læst, at de katte som reagere på kylling i tørfoder, tit kan tåle det råt, men det er så ikke noget jeg har erfaring med selv, jeg har det faktisk modsat, tåler ikke mælk, det går fint hvis det er kogt eller på anden måde ødelagt/ændret, og det gælder flere af de madvare jeg ikke tåler
maj 2012
Vi spiser jo heller ikke lige sundt hver dag, det er på den lange bane det tæller.
dec 2012
dec 2012
Jeg snakkede med veterinærsygeplejerske i dag. Hun så slet ikke foderallergi men jeg skulle stoppe hendes adgang til "såret" og det bar område, ved at give hende krave på. Jeg hader altså de kraver, i sær på katte. Jeg håber at kunne nøjes med en blød men det kan jeg nok ikke, for hun vil nok kunne nå med den bløde. Det bliver først fra på mandag, da jeg havde smidt den anden ud. Øv min stakkels mis og mig! Jeg får helt ondt indeni når dyrene skal noget de ikke kan lide og så en krave!
Jette. Når du skriver 75 og 25% er det eks to gange fuldfoder om dagen og tilskud den sidste gang? Min får vådt tre gange dagligt. Hun får 100 gr morgen og 85 gr aften og nat. Jeg er ved at sætte hende ned, da hun skal tabe sig.
dec 2012
dec 2012
Vådfoder er mest vand og mætter godt og længe, hvis det har højt kød indhold.
maj 2012
Jeg har altid tørfoder stående, for så overspise de ikke, og de får vådt morgen og aften mellem 200 og 300g om dagen, men ikke altid der bliver spist op.
De 200-300g er ca 1/2 dagsdosis i forhold til hvad der står på fodret og mine kattes vægt, jeg har både dåsemad som er fuldfoder og som er tilskudsfoder og jeg giver ikke det samme 2 gange på en dag, og kun de store dåser bliver brugt dagligt, til de er brugt op, de små blandes som et sæt kort
dec 2012
Min får hellere ikke det samme hver gang. Hun får et morgen et andet aften og et tredje nat.
Jeg kan lige pt ikke få lagt billede ind af hendes sår, for jeg kan ikke få billederne over på den stor computer fra min iPhone. Jeg prøver at tage et nyt med mit kamera i morgen. Det kan jeg da finde ud af.
Lige nu har hun krave på. Jeg købte begge men starter med den bløde og håber den er nok. Ellers er det lampeskærmen.
Jeg ved dog ikke hvad der sker, når hun har været på wc, for hun kan ikke vaske sig bagefter.
Jeg har frygtelig ondt af hende altså. Jeg føler mig så ond.
dec 2012
maj 2012
dec 2012
Det er ikke mig der er den kloge her.
Det værste er når hun bar været på wc, så kan hun ikke vaske sig. Her til aften hjalp keg hende og holdt kraven, så hun kunne vaske sig bagi men hun forstår ikke rigtigt h ad jeg har gang i. Det lykkedes dog til sidst
Hotspot, spinnen, udendørswc