5.287 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Kat VS Brumbasse Kat VS Brumbasse

Puha en gang panik her i det lille hus idag... smiley
Den stakkels lille Bella-mis, har været oppe og sloges med en brumbasse, med det resultat, at den bidder hende i poten.. smiley
Den stakkels lille tøs, bliver selvfølgelig møg forskrækket, og er ikke til at komme til, men poten skal jo tjekkes, idet jeg endnu ikke vidste om den havde bidt eller stukket, så en evt brod skulle jo fjernes.
Hun bliver fanget, men er ikke meget for, at jeg skal se poten, men igen, det skal jo gøres... Kan lige hilse og fortælle, jeg var ikke populær! smiley

Til alt held ser det ud til, at hun er sluppet med forskrækkelsen, og en rød, øm og hævet pote. smiley
Efter at være faldet til ro igen, er hun glad, snakkesaglig, spiser, og hverken halter eller noget og virker ikke til at have feber, PYHA! smiley
Men der bliver naturligvis holdt øje med hende, og er hævelsen ikke faldet imorgen, bliver der lige taget en snak med Dr. Dyr. smiley

Er der andre hvis kat(te) har været uheldig med sådan en fætter? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Justering af TV der er hængt op for lavt 400 kr.
  • Hovede Rengørring og folde tøj 350 kr.
  • Utæt wc x 2 1.400 kr.
  • Ophængning af gardiner og persienner 1.800 kr.
  • Elektriker 400 kr.
  • Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat VS Brumbasse
  • #1   12. maj 2015 Ziggy kom på et tidspunkt ind med en monsterhævet pote - og vi går ud fra at det nok var en bi eller lignende der havde stukket hende. Vi var forbi dyrlæge med hende, så hun blev tjekket og fik noget for hævelsen.
    Hun jagter stadig gladeligt bier, hvepse og humlebier - men har dog ikke siden kommet med sådan en hævelse.

profilbillede
  • #2   12. maj 2015 Puha, av. smiley
    Det ligner meget Bella herhjemme. smiley
    Hendes ene pote er også næsten dobbelt så stor om den anden. smiley

• #3   12. maj 2015 Brumbasser har ikke brod:)

Ville starte med et opkald til dyrlægen,

• #4   12. maj 2015 Her spiser Røde både bier, hvepse og brumbasser, og han har en enkelt gang været ved dyrlæge med et stik i poten, han haltede og kom til dyrlæge inden for 45 min, og fik en sprøjte, vi fandt bråden fra en hveps.
    Jeg var så hurtig, fordi jeg faktisk skulle hjemmefra og jeg kunne ikke lade han blive hjemme uden opsyn.
    Mitti har også forsøgt sig, han har jo set det lykkes for Røde, han var lidt hævet på læben, og da jeg ikke skulle nogen steder holdt jeg godt øje med ham smiley
    Mitti spiser og fanger ikke mere bier og hvepse, det gør Røde smiley

• #5   13. maj 2015 flere af mine har prøvet det
    freddy min første kat var rigtig god til at fange div stikkende kræ, så han havde tit nogle fine tykke poter.
    har altid bare holdt øje med katten, for hvis den bliver dårlig

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #7   13. maj 2015 Brumbasser stikker meget sjældent. Kun hvis man provokerer dem meget, finder de på at stikke, og det kan være meget smertefuldt, og føles brændende. Og lige for at aflive en myte: Brumbasser bider ikke, men stikker. Brodden har ikke modhager som bier har, og kan derfor, ligesom hvepse, stikke flere gange, hvis nødvendigt. smiley

http://www.hvepseeksperten.dk/skadedyrsguide/seek/brumbasser.shtml

Kommentér på:
Kat VS Brumbasse

Annonce