3.076 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

El-hegn ???? Hjælp !! El-hegn ???? Hjælp !!

Hej
Jeg er ved at indhegne min have, for at holde mine katte inde. Jeg har en lille bølle af en ung han-kat. Jeg har derfor sat trådhegn op i den højde jeg har lov til, hvor jeg bor. Jeg vil så gerne slutte af med en form for el-hegn foroven. MEN jeg har overhovedet ingen idé om hvad jeg laver og har virkelig brug for vejledning og erfaring fra andre. Jeg har købt et lille spændingsapperat i el-material.dk, noget Orange/grøn hegnstråd, en masse isolatorer ogen hegnstester. Som jordspyd vil jeg forsøge med en hegnspæl af jern. Jeg var i Harald Nyborg for at finde et jordkabel, som skal gå fra mit apparat til "spydet", men det var der ingen medarbejdere der vidste hvad var. Jeg har hele tiden troet at der skulle være 3 poler på apperatet - udgang, indgang og jord og at det derfor skal være et lukket kredsløb....men der er kun en pol udover jord...Jeg har prøvet at goggle opsætning af el-hegn, men jeg forstår simpelthen ikke princippet - jeg har brug for at det skæres ud i pap for mig smiley ;-). Jeg forstår ikke hvordan kattene skal få stød, når DE ingen jordforbindelse har. Jeg har set billeder af el-indhegnede kattehaver med 3-4 tråde - men forstår ikke hvordan de skal samles ved apperatet...Andre har kun én tråd...en kunde i Harald Nyborg mente man SKULLE have 2 tråden hele vejen, som sidder tæt på hinanden, hvor den ene går i jord og den anden i den alm - ellers får katten jo ikke stød sagde hun. Grunden var at katten netop ikke selv rører jorden. Hun sagde også at systemet ikke må være lukket af hegnet - altså ikke gå hele vejen rundt - starte i apparat og slutte der, så brænder det sammen og kortslutter. Hvad er fakta - nogen der kan fortælle mig i detaljer præcis sådan gør du ??? Jeg er så usikker på dette. Jeg lægger lige lidt billder af hvordan jeg først havde tænkt og hvor langt jeg er kommet. På billet ses 4 tråde, men det har jeg meget svært ved at overskue, fordi det skal køre hen over en mur og langs et tagudhæng, da min frækkert har været på vej op af den mur og går og kigger op på taget - der er kun 165 cm op til tagrenden....):

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  El-hegn ???? Hjælp !!
Kommentér på:
El-hegn ???? Hjælp !!

Annonce