770 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

skal katten "sælges"? skal katten "sælges"?

Som sagt har jeg to katte.. Dette emne er noget som jeg har vendt mange gange..Men kan stadig ikke finde ud af det..så måske nogle kan komme med deres mening..

Ally, som er en 5 år (gammel) kat, købt på internat, har før mig haft to hjem(det sidste dårlig behandlet), har primært været udekat til jeg fik hende(men nok ikke relevant).

Oliver købt ( ihåb om ally ville elske ham(da hun er sådan en dejlig kat), og at han kunne lege med hende..) Dette er ikke endt sådan, de er (on)/off venner.

Oliver er dagligt temmelig strid overfor hende, vækker hende, jager hende(tror ikke han gør det for at være ond, men nok fordi han vil lege..) På et tidspunkt virkede hun meget stresset, og kunne heller ikke selv holde sin pels..Pt går det, men det er selvfølgelig træls at han jager hende rundt..

Jeg har tit tænkt over, at hun ville have det bedre som alenekat, og da jeg ikke altid er meget hjemme, vil jeg helst have to- så jeg ikke konstant skal have dårlig samvittighed..

Men ved bare ikke hvad der er bedst- har også svært ved at nogle andre skal have hende når hun har været så meget igennem, men af samme grund synes jeg også hun fortjener det bedste..

Er lidt i syv sind stadig.. Umiddelbart tror jeg det bedste for dem begge ville være at ally fik et andet hjem og olli en han kunne lege med.. Men puh det er svært at sidde og bestemme det:-(

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skal katten "sælges"?
  • #1   5. jun 2006 Puh ha sådan noget er altid svært! Synes du at du har gjort alt hvad du kan for at få dem til at blive venner? Hvis du har det må du tænke på hvad der er bedst for katten og ikke hvad der er bedst for dig! Jeg ville nok desværre mene at Ally, hvis du fandt et virkelig kærligt hjem til hende, kunne falde til og have det godt omstændighederne taget i betragtning. Det ville selvfølgelig tage lidt tid. Spørgsmålet er så om hun også, ved at give det mere tid, kan falde til hos dig!

Du skal også huske at tænke på at det også kan blive svært at finde en ny legekammerat til Oliver - du skal jo stadig finde en ny mis der vil er lige så legesyg som ham og som vil finde sig i hans adfælrd så den nye mis ikke også blive stresset.

Jeg er ikke ekspert eller noget, men umiddelbart lyder det som om Ally har det helt godt.

• #2   5. jun 2006 Altså med Oliver

• #3   5. jun 2006 Har også fået afvide at der er mange som har katte der ikke enes optimalt..men kan leve med hinanden...Så måske er det stadig mig der har svært ved at acceptere, at det ikke er gået som forventet..

Ally er blevet meget gladere på det sidste, er næsten som da hun var enekat- derfor droppede jeg os tænken, men så snakkede jeg med kæresten, og er derfor begyndt at tænke på det igen..

Synes jeg har gjort hvad jeg kunne(efter hvad jeg har fået afvide), og forsøger så vidt muligt ind imellem at "aflaste" hende.. Har haft dem begge i 1½ år..

Men det er jo nok deres væsen, hun er jo sød nok overfor ham, og de slåser ikke rigtigt- hun langer ud efter ham, for at markere hun ikke gider..

Planen er ellers, at jeg nok flytter om 1-1½ år, og så får oliver måske alligevel en ny legekammerat, og alt efter hvor jeg flytter hen, skal allys vilkår også ændres.. evt at hun kan gå ude om natten, eller får sit eget "værelse", med kattelem..Så hun ikke behøver være sammen med oliver.. Men dette er jo ikke til at vide endnu..

Hun har det også fint her, og det er også grunden til jeg holder tilbage.. Hvis det med pelsen fortsatte, var hun nok solgt..Men det var også min eks der havde hende der, og da han har mange gæster i sit hjem, kan det måske også være derfor hun var stresset..

Tak for svaret.

• #4   5. jun 2006 Hej Christina. Uanset ally, så har jeg tænkt mig at købe en 3. Men har bare pt ikke pladsen til at have 3 styk, så det må desværre vente.. Men lyder dejligt at jeres fungere perfekt.. så kan jeg stadig håbe..:-)

• #5   5. jun 2006 Det er nogenlunde til at forstå:-)
    Somjeg forstod det, er det at vi som mennesker har en tendens til at overføre følelser, som måske ikke altid hører til katten.. (hmm også volapyk..) Og det tror jeg du har ret i..Derfor er det også så svært ind imellem at bedømme tingene..

• #6   6. jun 2006 Er der andre der har en mening- er I velkomne til at komme med den.. Min kæreste mener fx at hun bør aflives hvis jeg ikke vil have hende mere- da han ikke synes det er humant at hun bliver "kastet" rundt.. Dette kan dog ikke lade sig gøre..

Kommentér på:
skal katten "sælges"?

Annonce