{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.305 visninger | Oprettet:

Den værste Morsdag, nogensinde :'( {{forumTopicSubject}}

I søndags mistede vi vores elskede Ariel, kun 3 ½ år gammel smiley
Havde besøg af min ene datter og barnebarn, da hun faldt om midt på spisebordet og døde på stedet smiley Sov sødt elskede Ariel smiley Du vil for altid være i vores hjerter og vi savner dig helt forfærdeligt smiley

Det er anden gang vi prøver, at miste en kat på denne måde smiley Første kat var Penny, som var egen avl og høj drægtig, dag hun sprang op på køkkenbordet og faldt om lige foran mig og døde på stedet smiley Da dyrlægen obducerede hende, sagde han at hun havde et for snævret hjerteforkammer og det kunne være årsagen til, at hun havde fået en blodprop, som gik i hjernen smiley Han kunne dog ikke 100 % udelukke HCM, så det tog vi konsekvensen af og forældrene til Penny er ikke længere i avl... Vi er også begyndt at DNA teste vores katte, der er i avl smiley

Da vi købte Ariel, vidste jeg ikke meget om DNA test og HCM, så jeg spurgte ikke om hendes forældre var testet. Da vi ikke har nogen kontakt i dag, med opdrætter, pga, at kort efter vi fik Ariel hjem begyndte hun at halte og det viste sig at hun havde Patellalux ( løst knæ ) og hun enten skulle opereres eller aflives og jeg selvfølgelig tog kontakt til opdrætter ang. erstatning, hvilket hun ikke mente hun skulle give, så blev den kontakt jo afsluttet smiley Så jeg kan ikke spørge hende i dag om forældrene er testet.
Jeg troede faktisk at reg. opdrættere SKULLE/SKAL DNA teste deres katte, som de bruger i avl, da jeg tit synes at læse, at forskellen på reg. opdræt og ikke reg. opdræt er, at de er underlagt nogle krav fra klubberne, som vi andre ikke er og det bla. skulle være alle de test ?

Men kan jo kun konkludere, at Ariel måske havde HCM... Selvom hun havde stamtavle og er købt hos en reg. opdrætter... Så den der med, at hvis man vil være sikker på, at den kat man køber er sund og rask, så skal man købe med stamtavle.... Jaaaae, det er Ariel i hvert fald et stort bevis på, ikke helt holder stik smiley

Jeg laver dette oplæg, fordi jeg er så træt af altid og igen og igen at skulle høre på at vi opdrættere uden tavler, kun gør det for pengenes skyld og vi ikke har de samme udgifter, som de reg. opdrættere og vi er alle sammen nogle skrækkelige mennesker der sælger syge killinger, vi passer ikke vores katte med dyrlæge og ordentlig mad, osv. i den dur.... Den eneste forskel på mig og de reg. opdrættere er, at jeg ikke længere er medlem i en klub og ikke har udgiften til stamtavlen, som alle vist snart ved kun er omkring 250 kr. smiley
Ja jeg kan ikke bevise at alle mine katte er helt 100 % racerene, men nogle af dem har stamtavle og selvom der så ikke kommer stamtavle på killingerne, så er de altså alligevel racerene smiley

Så er der mange der spørger, hvorfor jeg ikke bliver reg. opdrætter, når nu det eneste jeg mangler, er at blive registreret ?
Det er der flere grunde til og den der trækker mest ned, er den at de fleste mennesker i reg. opdræt. har så travlt med hvad alle andre gør eller ikke gør og gør du ikke, som flertallet vil, så er du sikker på, at du bliver kørt hezt på. Jeg bryder mig ikke om alt det fnidder og fnadder, der er i denne katte verden og præver så vidt muligt at holde mig, for mig selv smiley

Sov sødt Ariel smiley Vi ses senere smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den værste Morsdag, nogensinde :'(
  • #1   16. maj 2015 Kondolerer

    Nu kan man ikke skære alle over en kam. Der vil være gode og dårlige opdrættere og gode og dårlige Bybere .

    Jeg tror hovedforskellen ligger i at der er et stort flertal af Bybere som avler med hovedet savet af. Det flertal gør livet surt for de få som har hoved og hjertet med sig i avlen.

    Hos reg. Opdrættere forholder det sig så vidt jeg ved omvendt


  • #3   16. maj 2015 Jeg er helt enige med jer i, at man netop ikke kan skære alle over én kam og det er netop, hvad jeg har skrevet utallige gange, når jeg har deltaget i denne debat, bla. i flere grupper på facebook, men hver eneste gang er det blevet en personlig hezt imod mig, fordi jeg er den eneste bybber, der deltager i debatten.... Og den eneste grund er at jeg er "bybber" smiley

    Jeg kender flere "bybber" der tester ligesom jeg gør og jeg kender flere reg. opdrættere, der er søde og rare overfor mig, men flertallet af reg. opdrættere kører personlige hezt mod "bybbere" også selvom tingene er i orden og det bryder jeg mig ikke om smiley

    Takker for kondolence smiley Jeg savner hende helt forfærdeligt smiley


  • #4   16. maj 2015 Hvis du har en hjemmeside Yvonne, kan du skrive hvad der ligger i prisen på killingerne.

    Deriblandt også hvilke tests de går igennem


  • #5   16. maj 2015 Jeg kommer aldrig til at gå ind for, at man opdrætter på katte, hvor man ikke kan være sikker på, om de er helt racerene eller ej, og man så sælger afkommet som værende racerene Maine Coons.

    Ej heller kommer jeg aldrig til at gå ind for, at man åbenlyst låner sine hankatte ud til alle og enhver, der vil betale.

    Sorry, men jeg er ikke rygklapper. Hverken overfor reg. eller ureg. opdrættere.


  • #6   16. maj 2015 Desværre er test ikke lig med, at man 100% sikker ikke får helbreds problemer, min dejlige MCO var af forældre som var testet i flere generationer for HD, men Manne havde det alligevel i svær grad.
    Det får mig nu ikke til, at ændre at jeg køber tavle katte, jeg kender så heller ikke personligt nogen som ikke har tavle på deres Killinger, som jeg ville have den tillid jeg har haft til de opdrættere jeg har købt ved.
    Jeg kender heller ikke dig personligt og aner ikke hvad for et arbejde du ligger i dine killinger, så det vil jeg ikke udtale mig om.
    Rip til din højtelskede kat, det gør altid ondt når de rejser.


  • #8   16. maj 2015 Lena : Jeg kan ikke lige se hvad din kommentar har med indlægget at gøre smiley

    Susanne* Vi behøver ikke være enige, men man behøver ikke tale ned til personer, man ikke er enige med og man kan også godt bare skrive i en ordentlig tone til folk med andre meninger... Jeg personligt har ikke behov for at tale ned til andre, som jeg ikke enige med, men det sker desværre alt for tit i katte verdenen smiley
    Jeg låner i hvert fald ikke mine hankatte ud til hvem som helst og har da også sagt nej til nogle, så den nedsættende bemærkning, går jeg ikke ud fra var til mig ?? For hvis den var det, så er en fjer nok endnu engang blevet til 7 høns smiley

    Lotte S.... Ja det ved jeg godt det ikke er... Det er et værktøj, du kan bruge i avlsarbejdet...
    Jeg har aldrig brugt Ariel i avl, da hun jo blev opereret for patellalux allerede da hun var ca. ½ år og lukket samtidig, da det jo også er arvleig... Så kunne jeg da ikke finde på at bruge hende i avl smiley Så hvorfor skulle jeg scanne hende hvert år ??

    Jeg skrev at jeg troede reg. opdræt. skulle teste, fordi i sammen ligning med os ikke reg. så var det bla. den forskel der var på os... i forhold til økonomi i opdrættet... Vi "bybbere" bliver beskyldt for at vi tjener stort på vores måde at køre tingene på, bla. fordi vi ikke er underlagt de krav, I som reg. opdræt. er og så viser det sig, at I slet ikke SKAL teste, men at klubberne anbefaler I skal og at mange slet ikke gør det smiley Det var det jeg mente smiley

    Jeg ved udemærket godt, at testene er forskellige, fra race til race og jeg snakker kun om MCO smiley

    Ariel havde MÅSKE HCM, skrev jeg... Lige såvel, som Penny måske havde HCM, men da dyrlægen ikke kunne sige det i forhold til Penny, som jeg jo fik obduceret, netop fordi hun var eget opdræt og i min avlsmateriale, så ville han heller ikke kunnet sige det med Ariel, så jeg valgte at spare de penge, da jeg alligevel ikke ville få svar og aldrig har brugt hende i avl smiley Jeg skrev ordet "MÅSKE" hvis du ikke lige så det, ligesom jeg gjorde ved Penny smiley

    Det bliver meget tit påstået, indirekte, at man skal købe med stamtavle, så ved man hvad man får... Ja det gør man i forhold til racen, men ikke i forhold til sygdomme, men den bliver lige så tit brugt i tråde der omhandler sygdomme, især hvis den syge kat er fra ikke reg. opdræt...

    Men personligt har jeg købt flere katte med stamtavle, der har været syge end jeg har købt uden stamtavle, som har været syge...
    Ud af 5 med stamtavler har 4 været syge og ud af, ja jeg ved ikke hvor mange, uden stamtavler, har kun 1 været syg smiley

    Men jeg har ikke brug for at nedgøre de opdrættere der har solgt mig syge katte, da jeg er sikker på de ikke har gjort det med forsæt smiley Eller det er i hvert fald hvad jeg vælger at tro, fordi sådan er jeg smiley


  • #9   16. maj 2015 Mener du det første svar?

  • #10   16. maj 2015 Yvonne, sjovt nok kan dine hankatte findes på gul og gratis gang på gang. Til udlån.

    Jeg taler ikke ned til nogen, men jeg giver som sagt intet for personer, der gør noget af det i mit første indlæg. Og det er en generel betragtning.


  • #11   16. maj 2015 Med det andet svar, mener jeg bare at der kan du tydeliggøre hvad du tester for, sundhedsundersø., chip, ormekur, og hvad de ellers skal igennem inden de sælges. Så kan det være du ikke skal have paraderne så meget oppe

  • #12   16. maj 2015 Ingen, og jeg mener ingen af de test for hcm, som man kan lave på MCO, ingen af dem kan give dig, mig eller andre en fuld garanti for, at katten ikke dør af HCM eller en anden type hjertefejl.

    At smide en måske på bordet uden at have klare beviser, det kan ingen bruge til noget.


  • #14   16. maj 2015 Ja mine hankatte er på gul og gratis, men det er da ikke ensbetydende med, at de bliver udlånt til hvem som helst smiley

    Og nu har vi det igen... Det her har intet med oplægget at gøre, så hvor er det du vil hen med det Susanne ? Hvad jeg gør, kommer ikke dig ved og hvad du gør kommer ikke mig ved... Hvorfor har nogle mennesker så travlt med at pege fingre af andre ???

    Nej et måske er ikke en konklusion, kun et måske, som det også var med min Penny, men fordi hun var uden tavle, så var det sandsynligt HCM ikke ??? Deri ligger forskellen, men det kan du selvfølgelig ikke se, da du jo ikke ser, hvad jeg får af beskeder smiley Men hold dig nu til emnet istedet for at begynde på det der personlige hezt endnu engang smiley Kan man ikke finde det ene at pege fingre af, så finder man bare noget andet...

    Lena, det var dit andet indlæg ja og jeg behøver ikke at have paraderne oppe i forhold til mine købere og det er KUN dem, jeg skal stå til ansvar overfor og så mig selv smiley


  • #15   16. maj 2015 Iøvrigt er der ingen, der forbyder dig at gen-teste dine katte eller hjertescanne dem. Du skal blot vide, at selvom det er en rettesnor, er det ingen facitliste.

    MCO har ingen sygdomme, som reg. opdrættere SKAL teste for. Men du kan jo læse mere på FD's hjemmeside, som er åben for alle.


  • #16   16. maj 2015 Glemte lige en ting til dig Susanne.

    Jeg skrev ikke at du taler ned til folk, men at du intet har tilovers for mig, kan tydeligt læses i det du skriver, synes jeg...
    Jeg har så intet tilovers for personer, der dømmer folk, bare fordi de ikke gør, som du lige synes man skal gøre og det er netop det jeg mener mange reg. opdrættere desværre gør... og læg mærke til jeg skrev mange og ikke alle... men hvorfor har man så travlt med hvad andre gør ? Hvorfor har man brug for at hævde sig selv i forhold til andre, som gør tingene anderledes... Gør det personerne ringere i forhold til dig feks Susanne ?? Jeg kan da også finde mange, som gør tingene anderledes end jeg gør, men jeg har da ikke brug for at stå med en løftet pegefinger overfor dem... Hvorfor er det nødvendigt at fremhæve her i tråden, hvad jeg gør, som du ikke gør Susanne ???


  • #17   16. maj 2015 Jeg skriver jo også, at vi er begyndt at gen-teste eller DNA teste, som jeg skriver i oplægget og nej det er ingen garanti det ved jeg udemærket smiley

  • #18   16. maj 2015 Når det er levende væsener er der ingen garantier. Jeg selv har også noget ingen kunne se komme fordi det ikke ligger i familiens gener

  • #19   16. maj 2015 Alt det personlige må stå for din egen regning.

    Nej, jeg bliver aldrig enig med dig i den måde, du gør tingene på.


  • #20   16. maj 2015 Nå Susanne, hvad mener du så med det du skriver om mine hankatte smiley Er det ikke personligt fra dig til mig ??? smiley

    Du behøver heller ikke blive enig med mig... jeg behøver heller ikke blive enig med dig, vel ? smiley


  • #21   16. maj 2015 Pak nu al den fnidder væk.
    INGEN fortjener at blive dunket i hovedet efter et tab - uanset om man er såkaldt "Byb" 'er, reg. opdrætter eller bare som jeg - en almindelig huskatteejer.
    Yvonne:
    I 2008 den 6.1. kl. 9.45, ja så tydeligt husker jeg det, faldt min Emil død om 5 år gammel. Sikkert en hjertefejl, men intet bevist, da jeg ikke ønskede at få obduceret katten alene bare tanken om al den røde blod i hans fine hvide pels - Emil kom jo ikke tilbage af den grund. Der er jo altid følelser indblandet når man står med en elsket kat der fra det ene øjeblik og til det andet er forsvundet for altid. Selvom man opdrætter kan det ikke være den første tanke der falder én ind at årsagen skal findes af hensyn til opdrættet. Det er tusindvis af tårer og sorg.

    Skal vi så ikke bare blive enige om at der findes brodne kar over alt, lige fra dem der sælger huskattekillinger af tvivlsom herkomst til såkaldte BYB'ere og videre over til de registrerede opdrætter hvor der sikkert også er steder hvor disse fine katte holdes under tvivlsomme forhold.
    Køber skal se sig godt for. Ingen kan udelukke at katten bliver syg af et eller andet på et tidspunkt i dens liv.
    Ønsker man en alenlang stamtavle og føler man sig mere tryg ved det, ja så er det dét man køber.

    Intet kan ændre på at endnu en elsket kat har forladt sin ejer - og så på Mors dag.

    R.I.P. Ariel. smiley
    Hils de utallige af mine afdøde huskatte du møder på din vej ovre på den anden side.


  • #23   17. maj 2015 Tak skal I have smiley Ja synes det er hårdt endnu engang at miste en af mine elskede katte smiley uanset om de er til avl eller ej, så elsker jeg dem jo alle sammen og Ariel er meget savnet smiley

    Ja Lotte, der blev jeg så også lidt klogere, mht test smiley Ja vi sætter os jo ikke ind i så meget andet, end den race vi selv opdrætter, så undskylder at komme med en usand oplysning der... Så ja nogle opdrættere har så flere udgifter end andre smiley

    Jeg ved jo heller ikke om det var HCM hun døde af, men muligheden er der, ligesom den også var ved Penny, men selvfølgelig kan de have andre hjertefejl, som de kan dø af uden det behøver være HCM smiley

    Og uanset hvad, så er de hver og én savnet smiley


  • #24   17. maj 2015 Lad mig lige forstå hele det her indlæg korrekt.

    Du er BYB'ber, og har brugt HCM syge dyr i avlen, og nu fundet ud af at endnu af dine katte "måske" er død af HCM, har ikke fået dette obduceret, og dette er grunden til at du mener, at folk skal støtte BYB'ere frem for registrerede opdrættere?

    Wow. Bare wow. smiley


  • #25   17. maj 2015 Ja, den har jeg også fanget nu Annette

  • #26   17. maj 2015 Blev nysgerrig, da jeg synes navnet virkede bekendt. Har haft en debat med pågældende via et andet socialt medie, hvor personen argumenterede på samme måde. Ikke om jeg forstår, at der kan argumenteres for, at tage flere tusinde kr. for en langhåret kat - uden papirer, uden nogle garantier, uden neutralisation mm. Så ja, det er den BYB'ber jeg troede det er.

  • #27   17. maj 2015 Nej denne kat, som ikke er blevet obduceret er har stamtavle og er aldrig blevet brugt i avl...

    Den kat som var egen avl, som blev obduceret, nåede aldrig at levere nogen killinger smiley

    Endnu engang, så har vi her beviset på, hvordan folk er og hvordan folk opfører sig, bare fordi man ikke er reg. opdrætter og det fortæller mere om jer end om mig smiley

    Føj siger jeg bare smiley


  • #28   17. maj 2015 Ja og navnet virker også bekendt på mig, og du er blokeret på facebook, fordi du er som du er smiley Annette S smiley

  • #29   17. maj 2015 Lena, hvad har du fanget ???

  • #30   17. maj 2015 Genkender dig fra en debat på Facebook. Husker dog ikke gruppens navn (er med i 3).



  • #31   17. maj 2015 Jeg behøver ikke nævne navne, for I afslører jer selv og hvis I synes I står for noget godt, så er I nok de eneste der synes det smiley Jeg bryder mig i hvert fald ikke om mennesker, der er sådan overfor andre mennesker, men sådan er vi heldigvis så forskellige smiley

  • #32   17. maj 2015 Nå og ??? Lena

  • #33   17. maj 2015 Er ikke opdrætter iøvrigt

  • #34   17. maj 2015 Gør mig ondt for dit tab, det er altid trist og hårdt at miste et højtelsket kæledyr smiley

  • #35   17. maj 2015 Nej, du har ikke blokeret mig, men det er du da velkommen til. smiley

  • #36   17. maj 2015 Tusind tak Laila smiley Ja det er hårdt hver eneste gang smiley

  • #37   18. maj 2015 Trist du har mistet en kat, det gør mig ondt.

    Måske det er mig der er blokeret, navnet kunne vist godt ligne... smiley

    Jeg avler britter, Jeg kan overhovedet ikke få tavler på mine killinger, hvis der ikke foreligger den rette dokumentation for at mine katte er testet for div.

    Efter min overbevisning er det ikke lig med ansvarsfuldhed , etisk og moralsk korrekt at avle uden tavler. Jeg kan heller ikke se det etiske og fremmende for racen, når fx en hankat lånes ud via den blå avis eller lign. Da der på ingen måde følges op på arvelige lidelser, ukorrekt adfærd eller fx forkert eksteriør. Derud over har du ingen kontrol på hvor nært beslægtet avlsdyrerne er...

    Men det er da sikkert en god forretning, for dig.

    Min overbevisning er, at et dyr uden tavler - hund-kat-hest osv IKKE er ægte, men blot en efterligning. Nogen ligner og følger racebeskrivelsen, Andre gør bestemt ikke.

    Om din kat har haft HCM eller en anden arytmi, eller noget helt tredje finder du aldrig ud af. Men var den fra linjer som i generationer var scannet fri for hcm ville du kunnet have regnet på sandsynligheden i at dem var blevet ramt af netop denne sgd.

    Du avler som du vil og finder etisk korrekt. Jeg avler for at fremme og ensarte mine afkom på alle måder fx efter udseende og adfærd, mine dyr er testet for at kunne repræsentere racen alle steder og for at kunne leve op til de krav der stilles for at kunne bære den kvalitet der er krævet for at få en stamtavle. Mit katteri er ikke en indtægt man bliver rig af, faktisk skal jeg være glad hvis det løber rundt. Det er nemlig ret dyrt at få lavet div test.... Derudover har jeg til dato aldrig annonceret med udlån af mine drenge, og sagt nej pga frygt for at få div sygdomme ind i min flok på de henvendelser der har været på parringer udefra.

    Kan du se vi tænker forskelligt ???


  • #38   18. maj 2015 Nej det er ikke dig, der er er blokeret tror jeg ikke... Det var den anden Annette S heller ikke, men det troede jeg at jeg havde gjort og det er det så også nu smiley

    Ja vi tænker forskelligt og gør ting forskelligt, men det gør mig ikke til en dårlig person og når jeg bliver behandlet dårligt eller direkte total respektløs af andre, bare fordi jeg gør tingene på en anden måde, ja så må I meget undskylde, men sådanne personer bryder jeg mig altså bare ikke om og hvis nogle skriver direkte grimt og respektløst til mig, udelukkende af den grund, ja så bliver de blokeret, hvis det er på facebook og hvis det er herinde, så bliver de ignoreret smiley

    Hvis du kan få dit opdræt til at rende rundt, så er det da godt nok flot klaret, for det kan jeg i hvert fald ikke, så hvis det var for pengenes skyld, så var jeg nok stoppet for længst... Den eneste, der tjener på mit opdræt, er min dyrlæge... Vi har stort underskud og det er ikke noget jeg bare siger, for vi blev jo også meldt til SKAT, af én eller anden, som troede vi havde en god forretning... SKAT har godkendt vores regneskab, som vi hele tiden har lavet, fordi vi næsten var klar over, at der nok var nogle, der troede vi tjente kassen og ville melde os....

    SÅ NEJ OG ATTER NEJ, det er ikke nogen god forretning... heller ikke for mig smiley

    Og ja, jeg ved udmærket hvad de test koster, da jeg selv DNA tester nu smiley

    Men sjovt nok, så er det de katte, jeg har købt med stamtavler, der har kostet os flest penge... Altså hos dyrlægen.... Det synes jeg da er bekymrende.... Især når de fleste af jer, har så travlt med, at pege fingre af os "bybbere" smiley Min moral og etik fejler intet og jeg er en ansvarlig dyreejer....

    Hvor meget og hvor lidt jeg kender til mine linjer, ved du intet om, så det er gætterier og jeg kan forsikre dig om, at der ikke er indavl, hvilket der jo faktisk nogle gange er ved reg. opdræt... Det kaldes jo bare for linjeavl og er fuld tilladt, så vidt jeg er orienteret... men jeg går ikke ind for det i mit eget avl smiley

    Så vidt jeg ved, kræves der ikke noget specifikt kvalitet, for at kunne få stamtavler på sine killinger, udover, at forældrene, selvfølgelig skal have stamtavle... Hvilke test der skal laves eller anbefales for din race, ved jeg intet om, så det udtaler jeg mig ikke om smiley

    Jeg har aldrig fået sygdom ind ved parring her, men jeg har selv fået sygdom med hjem fra parring, da jeg i starten ikke havde hankat selv smiley Sjovt nok, så var det også en kat med stamtavle, der parrede min kat dengang smiley

    Så min erfaring med reg. opdræt til dato er ikke særlig positiv og det tror jeg efterhånden er meget forståeligt... Dem der kender mig og ved hvad jeg står for og mine nærmeste, forstår mig i hvert fald og ved I hvad... Det er det vigtigste for mig :),


  • #39   18. maj 2015 Hvorfor blokerer du Annette på Facebook?

  • #40   18. maj 2015 For at få stamtavler skal du jo være medlem af en hovedklub og dermed være registreret opdrætter. Som registreret opdrætter er du underlagt et regelsæt om kattenes forhold i hjemmet, tests, etiske regler osv.

    Kunne det tænkes at dem du har valgt parring af har været på grænsen til at blive sparket ud af deres hovedklub eller var blevet det allerede pga. Overtrædelse af disse regler? ?

    Når du opretter sådan et indlæg , så må du forvente at få igen

    Jeg undrer mig over tråden her, fordi du agerer på samme måde overfor reg. Opdrættere som du skriver de agerer overfor dig. Så du er vel ikke bedre.


  • #41   18. maj 2015 Har selv MCO med tavle og de fejler ingenting bortset fra at den ene har lidt underbid

  • #48   18. maj 2015 Hvorfor er mit sidste svar blevet slettet ???

  • #49   18. maj 2015 Nå, kan se, der er andet, der også er slettet og mit sidste svar, var jo til flere på én gang, så måske derfor det er slettet smiley Så prøver jeg lige igen til dig Lena smiley

    Lena, du skriver :
    For at få stamtavler skal du jo være medlem af en hovedklub og dermed være registreret opdrætter. Som registreret opdrætter er du underlagt et regelsæt om kattenes forhold i hjemmet, tests, etiske regler osv.

    Du kan godt være medlem af en klub uden at være reg. opdrætter... Det har jeg også været, men da jeg ville have hjælp i forhold til at jeg havde købt en syg kat med arvelig lidelse, med stamtavle, så var det ikke mig der fik hjælpen, men den reg. opdrætter, der havde solgt mig den syge kat smiley Så meldte jeg mig ud smiley
    Hvilke regelsæt snakker du om, ang forhold i hjemmet ? Dem kender jeg ikke noget til, men jeg har haft min dyrlæge til at godkende mit hjem til mit opdræt og give gode råd til hvad jeg kunne gøre anderledes og fået meget ros for det hele, som det var.... Test er der ingen krav om til MCO, men kun anbefaling af og jeg laver de test, de anbefaler smiley Etiske regler, har jeg heller ikke hørt om, men tror da helt sikkert jeg følger dem også smiley

    Lena :
    Kunne det tænkes at dem du har valgt parring af har været på grænsen til at blive sparket ud af deres hovedklub eller var blevet det allerede pga. Overtrædelse af disse regler? ?
    Nej, denne opdrætter er skam stadig i fuld gang og så vidt jeg ved er hun ikke blevet smidt ud smiley

    Lena :
    Når du opretter sådan et indlæg , så må du forvente at få igen
    Hvad mener du lige med den sætning, Lena ??

    Lena :
    Jeg undrer mig over tråden her, fordi du agerer på samme måde overfor reg. Opdrættere som du skriver de agerer overfor dig. Så du er vel ikke bedre.

    Nej det gør jeg ikke... Jeg sætter nemlig ikke alle opdrættere over én kam, men de bidske reg. opdrættere, sætter alle "bybbere" over én kam og det bryder jeg mig ikke om... Jeg ( og flere jeg kender ) gør alt det vi skal og mere til, men bliver sammenlignet med dem, der er killingefabrikker og kun har én ting for øje og det er penge... Men det er også dem, som sælger syge dyr, fodre med dårligt foder, som ikke tjekker og vaccinere deres katte/killinger og slet ikke passer deres katte med dyrlæge, selvom katten er ved at dø.... Det er sådan NOGLE reg. opdrættere opfatter en bybber og så drager alle over én kam... Det bliver jeg så gal over, da jeg ved, hvor godt mine dyr har det og ud af alle de killinger jeg har solgt, har jeg fået 1 og kun 1 tilbagemelding om påstået sygdom og det var for nyligt, men killingen er ikke testet og bliver det åbenbart heller ikke, men hænge mig ud på offentlig medie uden beviser, det kunne hun... Hun kunne ikke engang kontakte mig og fortælle mig, at hendes dyrlæge, efter hvad hun siger, 3 gange har sagt at han har mistanke til sygdom, men lave en test... nej, så hellere hænge mig ud.... uden beviser smiley Har aldrig solgt en syg killing og er godt nok træt af, at blive hængt ud, bare fordi man opdrætter uden stamtavler smiley

    Sov sødt min elskede Ariel smiley Du var højt elsket, uanset at du havde stamtavle, men aldrig har været avlskat.... Vi brugte rigtig mange penge på at kunne beholde dig som kælekat, men dit liv blev alt for kort smiley Slut herfra




  • #50   18. maj 2015 Jeg tror næppe det er årsagen til sletningen.

  • #51   18. maj 2015 Hvad tror du så det er ?

  • #53   18. maj 2015 Har jeg gjort og venter på svar smiley

  • #54   18. maj 2015 Ok,
    Jeg ved det helt ærligt ikke, men har blot en formodning


  • #55   18. maj 2015 Men ja, meget tænkeligt hezt, hvilket jeg også følte det var ved at blive...

    Men troede det var tilladt herinde, faktisk derfor jeg ikke er meget herinde mere smiley


  • #56   18. maj 2015 For år tilbage, tale jeg med én der var ved at starte et stueopdræt med MCO. Jeg spurgte om hun var reg. men nej, det ville hun ikke for som hun sagde: "Tonen er så hård i katteverdenen, så du ikke kan forestille dig det".

    Denne tråd får mig til at forstå - desværre.


  • #57   18. maj 2015 Min indslag var på ingen måde relateret til FB, så jeg forstår ikke, at det er slettet.

  • #58   19. maj 2015 Hetzen går jo tydeligvis begge veje.

  • #59   19. maj 2015 Det er lige præcis også det jeg mener Annette

  • #60   19. maj 2015 Tatovering anbefales du skriver : "Tonen er så hård i katteverdenen, så du ikke kan forestille dig det".

    Nu er det sådan der er et gammelt ordsprog der siger : Kvinde er kvinde værst, og det er ikke engang løwn.
    Det er uanset om du er i katteverdenen reg. eller ikke reg, om du er på fabrik, i skole eller hvor pokker du er , sådan er det og sådan vil det altid være tror jeg.

    Så den der med at katteverden er så hård kan ikke bruges efter min mening for kvinder kan være hårde ved hinanden, ligemeget hvor pokker det er


  • #61   19. maj 2015 Vil iøvrigt ikke længere bruge tid på at skrive lange indlæg

  • #62   19. maj 2015 Laila:
    Så den der med at katteverden er så hård kan ikke bruges efter min mening for kvinder kan være hårde ved hinanden, ligemeget hvor pokker det er

    Du har ret i, at hvis du er på en ren kvindearbejdsplads, så er det mere fnidder og sladder end hvis du er blandt mænd - der er der kontant afregning smiley

    Det ændrer nu ikke på, hvad den pgl. kommende opdrætter sagde og jeg må sige, at denne tråd er da ved at være noget hård i tonen og så er det ligemeget hvem der siger og gør hvad smiley


  • #64   19. maj 2015 Ja er helt enig i, at mange kvinder elsker sladder og drama, men jeg gider ikke bruge min tid på det og synes ikke jeg kører nogen hetz mod nogen specifik her i tråden.... Når jeg mener hetz, så er det, når der bliver kørt specifik, på kun én person, som de fleste af jer har gjort mod mig i denne tråd... Jeg gør det heller ikke mod reg. opdrættere generelt, men skriver netop at mange reg. opdrættere kører hetz på bybbere, så snart der er en lille mulighed for det... Hvis jeg kommentere på en tråd, hvor alle bybbere bliver taget over én kam på en negativ måde og skriver at ikke alle er sådan, så er det lige pludselig en personlig hetz mod mig i denne tråd, fordi ingen andre bybbere, tør at deltage og så får jeg hele lortet smidt i hovedet, som om jeg står for alt, ved alle de andre bybbere... Det kalder jeg en hetz... Jeg kender som sagt flere reg. opdrættere, som jeg er gode venner med og som vejleder mig, når jeg spørger om noget og som ser mennesket bag mit opdræt.... Jeg kender også til bybbere, som jeg bestemt ikke bryder mig om og som jeg så heller ikke har kontakt med længere... jeg forsvarer ikke bare alle bybbere, fordi jeg selv er en sådan, og jeg er ikke efter alle reg. opdrætter, bare fordi nogle af dem er brådne.... For det er sådan det er, men jeg forstår så heller ikke at jeg skal have alt lortet, hver gang jeg deltager med min mening om et eller andet smiley

  • #65   19. maj 2015 Nu behøver du jo ikke at tage alt så personligt. Desværre er det det, jeg oplever gang på gang, at du gør.

  • #66   19. maj 2015 Du er ikke mere offer end andre her i tråden

  • #67   19. maj 2015 Melder mig nu ud af mudderkastningen her

  • #68   19. maj 2015 Susanne * mener du ikke det er personligt, når du skriver direkte til mig om hvad jeg gør, som du ikke bryder dig om ??? Det første du skrev i denne tråd, var personligt smiley

    Undskyld mig, men jeg tager det kun personligt, når det er stilet direkte til mig smiley

    Og andre bliver personlige, men læser ikke ordentlig hvad der bliver skrevet og svarer personligt, men helt hen i vejret smiley

    Og så er der nogle der hopper med på vognen smiley Citat "Når du opretter sådan et indlæg , så må du forvente at få igen" Jeg læser ordet "du" i den sætning smiley Og det skal JEG ikke tage personligt.... smiley Undskyld, men jeg synes godt nok det er langt ude, når man ikke engang vil stå inde for, hvad man selv har skrevet smiley


  • #69   19. maj 2015 Nej, det var en generel betragtning, som jeg også skrev. Men du har det med ikke at læse det skrevne, derfor opgiver jeg også at skrive med dig.

  • #70   19. maj 2015 Har lidt svært ved at følge ordet hetz ,- du, Ja direkte tale, tråd starter, Jeg skriver direkte til dig, og stiller spørgsmål, og jeg kommenter igen retur. Hvis ikke jeg skriver direkte til dig, ville det så ikke være og spamme dit oplæg ? Hvem skulle jeg skrive til hvis, ikke det er dig som tråd starter. I og med man kaster en bold op, må man regne med at nogen griber den og spiller den retur.

    Hermed siger jeg ikke, at jeg ikke godt kan se tonen nogen steder bliver hård. Men det er jo også skrift sprog, og der tolkes. Måske reagerer du ved at gå i forsvar, når andre rent faktisk spørger af nysgerrighed. Og så ruller møllen...


  • #71   19. maj 2015 Du kommentere til, at Jeg låner mine hankatte ud Susanne og det er personligt smiley
    Hvorfor har du brug for at pege fingre af mig ? Jeg peger da ikke fingre af dig, men du er nu ret nedladende i din måde at kommunikere på, til mig og det bryder jeg mig ikke om, så du behøver ikke længere at kommentere her i tråden for jeg vil ignorere dig fra nu af smiley Desværre så kan man vist ikke blokere folk herinde, så vidt jeg ved smiley Men så kan man jo ignorere vedkommende smiley

    Ja tonen bliver hård og nogle bliver personlige og ja det afhænger meget af den person det modtager og hvordan det bliver skrevet, men nogle ting kan ikke misforstås smiley



  • #72   20. maj 2015 Yvonne, læs mit første indlæg igen. Da nævner jeg ikke dig med et eneste ord. smiley

  • Mona L
    Mona L Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Svar: 5
    #74   20. maj 2015 Kondolerer at du har mistet din kat.
    Dog vil jeg også lige kommentere, uden at blive grov eller personlig.
    Hos dyr er det som hos mennesker, nogle lever længe andre blir syge og dør. Hvis man ikke får dyret obduceret så synes jeg ikke man kan klandre opdrætteren, en hund af hd frie forældre kan også få hd.
    Verden forandrer sig uhyggeligt i disse år, og jeg synes jeg har hørt om alt for mange katte der bare pludselig falder døde om på det seneste... Tror mere der er omverdenens forureninger end avlen der skal ha skylden for dette.
    Om man skal være registreret eller ikke er op til den enkelte, og folk bestemmer jo selv hvor meget de vil betale for et dyr, jeg ville nu nok selv vælge en registreret opdrætter hvis jeg ville købe en raceren kat.

    Husk bare een ting, hold en ordentlig tone, det er så forbandet nemt at glemme alt om etik når man bare sidder bag et tastatur, har selv oplevet herinde at man bliver svinet til hvis man har en anden mening end andre, vi lever i et frit land ( endnu da )

    En rigtig god sommer til både mennesker og dyr. smiley


  • #75   20. maj 2015 Tusind tak for din kondolence smiley

    Jeg vil bare lige svare, at jeg ikke har ikke klandret opdrætter, netop fordi jeg intet ved med sikkerhed smiley

    Og tak i lige måde til dig smiley


  • #77   20. maj 2015 Tusind tak smiley Ja det var skrækkeligt, men det gik heldigvis så stærkt, at hun i hvert fald ikke mærkede noget og det betyder rigtig meget for mig smiley

Kommentér på:
Den værste Morsdag, nogensinde :'(

Annonce