4.471 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Åbne vinduer, tør man det ? Åbne vinduer, tør man det ?

Hej,

jeg har en dejlig maine coon på lidt over 8 måneder. Nu her hvor det er så varmt, kunne jeg jo godt tænke mig at åbne mine vinduer, men tør ikke rigtig, da jeg er bange for at hun hopper ud. Jeg bor på 2. sal.
Jeg kan se at mine naboer til begge sider altid har deres vinduer helt åbne og deres katte hænger nogle gange ud af dem, men springer aldrig.
Er det normalt at kattene ikke fristes til at springe? Og kan jeg selv åbne mine vinduer, eller er der en chance for at hun enten ryger eller springer ud?

Mvh Helle

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Åbne vinduer, tør man det ?
  • #1   14. jun 2006 uanset hvad ville jeg ihvertfald ikke tage chancen, men du ka vel fixe en form for kattegitter der ka sættes op i vinduesrammen

• #2   14. jun 2006 Ved du om det er noget man kan købe, eller skal man selv være lidt kreativ?

• #3   14. jun 2006 jeg har øverst sal og den er høj.!
    vi har vores vindure åbne og Charlie springer aldrig ud .
    han sedder os altid oppe på altanen og kikker ned men han hobber aldrig ned!
    altså vis det var mig der havde en på 8-månder så ville jeg åbne et vindu og se vad han gør så kan man nemlig aldtid gribe fat i ham!
    Mvh. mathilde

• #4   14. jun 2006 Det første sted jeg boet var i stuen, men efter nogle mdr. hoppede katten ud- intet farligt.. Men kunne risikere hun ikke ville indfanges:-)

På 1 sal, har jeg dem åbne, men har et øje på dem..Har fx en fransk altan, nu er de begyndt at stikke næsen for langt frem, så skal nok igang med noget- der er alt for langt ned.. Jeg ser tiden an- men husk det skal være under opsyn.. Jeg ville ikke bryde mig om de ligefrem hæng ud.. Kigge er ok, men ikke mere:-)

• #5   14. jun 2006 Helle>>> Ja du kan købe en børne/tyveri sikret hasp til dine vinduer *sss*

• #6   14. jun 2006 Se evt. her; http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=12600

• #7   14. jun 2006 http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=11003

Jeg ville heller ik tage chancen, måske der står noget i ovenstående tråd du kan bruge =)

• #8   14. jun 2006 man ka godt købe noget, men det er meget dyrt, du må nok være lidt kreativ, men eks ka du lave en ramme af træ(ikke tungt) som passer ind i vinduesrammen og så sætte noget net/hegn op, bliver ikke ret tungt, så ka du bagefter klæbe noget velcro op og så atge rammen af og på efter behov

• #9   14. jun 2006 Jeg mistede min Mascara - hun døde d. 15. august i fjor, af indre blødninger, i mine arme, efter at være faldet ud ad min altan på 4. sal.

• #10   14. jun 2006 Kære Johanna,
    det er jeg virkelig ked af at høre! Nu ved jeg i hvert, at det ikke er værd at forsøge med åbne vinduer. Så hellere bruge tid på at lave noget smart med noget net af en art!

• #11   14. jun 2006 Tak søde Helle, det var pænt sagt - og klogt tænkt, vedr. net-løsningen! *SSS*

Selvom det i morgen er 10 mdr. siden, så glemmer jeg det aldrig (Gud, er der allerede gået så lang tid?), og græder stadig over hendes billeder! Det var frygteligt intet at kunne gøre, og så bare se hende dø i armene, med blod ud af munden o. s. v., når man praktisk taget havde flasket hende op (hun blev nøjagtig 15 mdr. gammel)!

Potekram.

• #12   14. jun 2006 I morgen ville Mascara have fyldt 25 mdr...

R. I. P. lille skat! - Jeg elsker dig! *Græder*

(link fjernet)

• #13   14. jun 2006 puha sødeste johanna, der fik du det lige til at løbe koldt ned af ryggen på mig, det er nok min værste frygt havd angår mine katte, at de skal dø i mine arme. uffff, men et forsinket trøstekram er lige sendt over kattegat*S*

• #14   14. jun 2006 du kan jo tage hende i en snor imens vinduet er åbnet.
    jeg gør selv det at jeg lukker dem væk fra stuen og så lukker jeg op og når der så er gået et stykke tid så lukker jeg igen og kattene kommer ind i stuen igen

• #15   14. jun 2006 jeg ville nemlig ikke turre det

• #16   14. jun 2006 Tak søde Tigger! Jeg trængte til det kram! ((c: )

• #17   14. jun 2006 Ja det var måske også en idé med snoren.
    Tak for alle de gode svar.

• #18   14. jun 2006 skulle det være en anden gang *GG*

• #19   14. jun 2006 anytime*SS*

• #20   14. jun 2006 Prøv at kigge her... Vi har lavet nolge rammer med hønse net så vi kan åbne vinduer og altan døren....

(link fjernet)

det sidste billede....

Naja

• #21   14. jun 2006 Det er da smart lavet. Så må jeg jo se om jeg kan huske noget fra sløjdundervisningen. Smiler.

• #22   14. jun 2006 Jeg må nok krybe til korset og sige at jeg faktisk også har åbne vinduer selvom jeg også bor på 2 sal.. Men de sidder bare og kigger og jeg er altid lige i nærheden.. Ally ligger der en time hver dag og daser og får frisk luft.. Hun har en gang som killing gået ud i tagrenden men det er også det eneste..

• #23   14. jun 2006 Vi lavede de rammer inden vi fik kattene da vi altid har vinduerne åbne... også når vi ikke er hjemme... så det var et must....

Naja

• #24   14. jun 2006 Vi bor også på 2. sal.
    Vi har vores vinduer åbne, men det er udvalgte vinduer. Vi har en række små kvadratiske vinduer over nogle lidt større rektangulære vinduer, og de øverste har vi åbne. I hvert fald det yderste sæt. Vi bor nemlig i en gammel ejendom med origniale dobbelt vinduer, så vi åbner de yderste i øverste række, og de inderste i nederste række (eller rettere, dem tager vi af.
    I soveværelset åbner vi bare vinduerne på fuld, og så lukker vi katten og os selv ude af rummet. I vores kontor har vi selv monteret et par kroge udvendigt, som hasperne så kan sætte i, og på den måde kan vinduet stå åbent med en sprække på sådan 5-7 cm uden katten kan komme ud..
    Så det er hvad vi gør.. Linux har prøvet et fald fra 2. sal, og det kan bestemt ikke anbefales. Så jeg synes på sin vis det er lidt "hul i hovedet" at lade vinduerne stå vidt åbne når man har kat. Også selv om man måske holder øje med katten. I vore sgamle lejlighed havde vi en superlækker altan/terrasse, og vi holdt altid øje med linux når han var i nærheden af den åbne dør (uanset om den var helt åben eller kun stod på klem). Men så en dag han rendte og legede med halen "angreb" den og han sprang op på hegnet uden at kunne komme andre vegne end ud over... Og jeg er virkeligt bange for, at Linux ville forsøge at hoppe ud efter svalerne (eller andre fugle) hvis vi bare lod vinduerne stå åbne. SÅ det synes jeg ikke er nogen god ide...
    Meeeeen.. det er der jo råd for smiley

• #25   14. jun 2006 De fleste af vore vinduer har sikkerhedshasper på , fåes i Silvan , Bauhaus, Jem og Fix, og det er kun disse vinduer der åbnes

Herved kan du selv justere om vinduet skal være bare lidt åben eller mere, men alligevel kan kattene ikke komme ud eller åbne vinduet mere. Den skrues både i karmen og vinduet. De koster ca 70 kr stykket, så det er ikke billigt, men dine katte lever længere (bruges også i mange hjem til børnesikring)

Men spørg en ekspedient i Bauhaus, Silvan eller Jem og Fix, så skal de nok hjælpe dig,

• #26   14. jun 2006 Jeg kan også kun advare imod ikke at sikre åbne vinduer. Da jeg boede i etageejendom oplevede to beboere, at deres katte faldt ned. Den ene overlevede ikke - den anden var indlagt en uge, bl.a med en punkteret lunge. Og her kan I se en venindes kat efter den faldt ud af et vindue, der stod på klem: http://www.beydana.dk/fotos/lej13.jpg

Der ses utroligt mange af den slags ulykker hvert år. Det behøver ikke være fordi katten springer, de kan miste fodfæstet hvis de har for meget fart på, øver balancegang eller fanger insekter.

Hvis ikke man gider at bygge selv kan dette firma levere fluenet til døre og vinduer: http://www.fluenet.dk Det kunne også være en mulighed

• #28   15. jun 2006 Jeg bor på 3. sal og har altid åbne vinduer her om sommeren når jeg er hjemme (ellers bliver der 40 grader derinde, hehe) og Mea har aldrig sprunget eller vist interesse for det. Hun er også tidligere udekat og kender godt det med højder.. Men jeg har også en mco (blanding dog) på 10 måneder.. Og hende hunne jeg godt blive nervøs for hvis hun nu skulle se noget spændende og springe op efter det og så ryge ud.. Så jeg holder altid et godt øje med hende..
    Men som en foreslog.. prøv at åbne det og se hvordan han reagerer..

• #29   15. jun 2006 Puh ha, efter denne tråd vil jeg sige, at jeg faktisk ikke tør mere. For det er jo egentlig ligegyldig om jeg er her eller ej- hvis han hopper ud- så kan jeg alligevel ikke nå at gøre noget!!!

Har heldigvis fluenet læggende, fra en anden gang- min kæreste mener dog oliver vil klartre i det, men det tror jeg tilgengæld ikke på! Men tiden må vise hvor sød han er:-)

• #30   15. jun 2006 Jer der siger, at det går fint med åbne vinduer og at jeres misser ikke viser interesse for at springe ud....... Præcis sådan sagde også de bekendte, jeg havde, som senere oplevede, at deres katta faldt ned smiley De mente, jeg overreagerede med mit net på altanen smiley Det er naivt at tro, det ikke kan ske. Som sagt så sker ulykkerne sjældent, fordi katten springer, så det er ret ligegyldigt om den ved der er langt ned. Kattene mister ballancen og falder. Den ene ved jeg med sikkerhed sprang op på kanten af altanen med for meget fart på og fik overballance smiley Det kan også ske for jeres katte.

Kommentér på:
Åbne vinduer, tør man det ?

Annonce