{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
931 visninger | Oprettet:

Catstuff
Catstuff
Tilmeldt:
21. aug 2007
Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282

Yangs miserable start på livet {{forumTopicSubject}}

Den 09.09.1999 kom jeg til verden.
Jeg levede trygt og godt i min menneskefamilie, de første godt 4 uger af mit liv.
Så ændrede alt sig, med et slag.
Jeg blev nemlig smidt ud, sammen med mine søskende, som en anden skraldepose, ned i en affaldscontainer ved boligblokken hvor jeg var født.
Det var mørkt og koldt.
Jeg peb og kaldte på min mor, men hun kom ikke.
Jeg var sulten, bange og kold.
Hvorfor skulle jeg ligge her og hvor længe??
Hvad havde jeg gjort??

Jeg ved ikke helt hvor mange søskende jeg havde, men min søster Ying og jeg blev heldigvis fundet af nogle rare mennesker, som indleverede os på den lokale dyrehospital.
Her prøvede de at give os alverdens lækkerier, det duftede dejligt, men jeg vidste ikke helt hvordan jeg skulle spise det.
Jeg var jo vant til at die hos min mor.
Åhh hvor var hun henne??

Så kom der en dame og hentede mig og Ying.
Vi kom ind i en kasse og ud i en bil, mens damen talte blidt til os.
Mon hun kunne finde min mor??

Pludselig var jeg sammen med Ying, som ikke havde det helt godt, i en stor hule, med en masse andre katte.
En langhåret kattemor kom hen og kyssede os goddag og fortalte at hun åbnede mælkebaren lige om lidt, så var vi velkomne til at joine.

Ihh det var himmelsk.
Varm mælk, en kattemor at putte hos, som oven i købet valgte at adoptere os begge.
Hvad mere kunne vi ønske os, efter lang tid uden mor og i den kolde mørke skraldespand.

Ying blev svagere og svagere, og pludseligt efter nogle dage slukkedes lyset i hendes øjne.
Jeg puffede til hende men hun reagerede ikke.
Børnene i huset græd, damen græd også og de puttede Ying ned i en skotøjsæske og jeg så hende aldrig siden.

Jeg selv voksede op og blev en fin stribemis, som elsker at jagte og fange mus.
Jeg har egen tjener der lukker mig ind og ud, som det behager MIG, jeg har luxuxmad i stride strømme, egen have og nabolaget styrer jeg med hård pote.
Jeg har aldrig fået killinger, tror nok de kalder det at jeg er steriliseret.
Jeg bor stadig hos damen som hentede os, sammen med alle hendes hippiekatte (de er bare SÅ langhårede).
Jeg er efterhånden blevet en ældre dame på snart 12 menneskeår men selvom jeg fik en grim start på livet, har det alligevel udviklet sig som en solstrålehistorie.


Moralen er: Hvis du først tager ansvar for et liv, dyr eller menneske, så husk på, DU har VALGT at skulle have dette lille væsen og ALT der følger med, og ikke omvendt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yangs miserable start på livet
  • #2   19. maj 2015 Åh stakkels lille dig. Godt at du fik en ny missemor.

    Jeg husker kun, at jeg lå kold og sulten på et meget varmt sted på den bare jord. De kalder det vist et drivhus. Jeg lå der sammen med min søster og skreg af sult. Vi kæmpede for at skrige højest, så vi ville blive hørt.

    Et menneske hørte os og tog os ind. Og nøj vi var sultne. I løbet af natten blev min søster helt kold og slap. Jeg kunne ikke puffe liv i hende. Så nu var jeg helt alene. Menneskemor gav mig lidt mad, inden hun kom mig i en kasse. Og så blev jeg båret ind i det, de kalder en bil. Nøj hvor var jeg bange. Jeg lå bare og skreg.

    Meget meget lang tid efter blev jeg forsigtig pakket ud af kassen, og så lagde et menneske mig ned til en hippiekilling. Ved siden af lå der en hippiemor, som hvæste af mig. Øj det var ikke sjovt.

    Lige efter slikkede den varme pelstot mig dog, og jeg fik lov til at drikke af den varme gode mælk. Jeg var så sulten, at jeg skreg de første to uger, så snart min nye mor gik fra mig. Hippiekillingen viste sig at være min nye søster. Nøj vi havde det sjovt, når vi fræsede gennem huset i vild leg.

    Jeg fik lov til at blive sammen med min nye mor og alle de hippiekatte i huset, og nu laver jeg ikke andet end skæg og ballade. Min nye menneskemor siger, at jeg er en banditkat. Men man har kun det sjov, man selv laver, nå.

    Og hun elsker mig jo alligevel, når hun hver morgen tigger for at få mysser af mig. Menneskemor siger, at jeg snart er voksen. Jeg bliver et år inden alt for længe. Nu håber jeg ikke, at voksen betyder kedelig, for jeg vil gerne stadig få min menneskemor til at le af mine tossestreger.


  • #4   19. maj 2015 Dejlig historie, eller retter starten var fæl og desværre realiteten for en masse killinger lige nu, nogle ender lige så lykkeligt som denne men desværre ender mange andre endnu mere grufuld end man har lyst til at tænke på..

    Men i hvertfald fik den søde historie mine øjne til næsten at løbe over smiley

    Og jeg vil aldrig komme til at forstå hvad der får folk til at kassere kæledyr/ levende væsner på den måde, har man sagt A så må man også sige B, hvad enten man har lyst eller ej, for der er kun en person der kan være skyld i at der kommer killinger og det er ejeren, ejeren der ikke har været sit ansvar voksen og sørget for at det ikke kunne lade sig gøre..



  • #5   19. maj 2015 rørende historie

  • Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

    Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
    #6   19. maj 2015 Netop min pointe med at oprette indlægget, at folk TÆNKER sig GODT om INDEN de anskaffer en sød lille killing.
    Desværre ikke alle oplever happy ending som Yang.
    Opslaget må GERNE deles relevante steder i håb om at undgå lign. skæbner i fremtiden


  • Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

    Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
    #7   28. jun 2016 Dette opslag tåler vist godt en gentagelse

  • Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

    Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
    #8   13. jul 2020 Tåler vist lige en gentagelse smiley

Kommentér på:
Yangs miserable start på livet

Annonce