{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.552 visninger | Oprettet:

Theresa B
Theresa B
Tilmeldt:
28. mar 2014
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 54

EFTERLYSNING {{forumTopicSubject}}

Vores dejlige Gråmis er blevet væk og ikke set siden tirsdag d. 9. juni på Hjulbjergvej i Holme i Aarhus

Hun er udekat men har ikke været det i lang, så hun kan godt være faret vild. Se gerne efter hvis hun kan være blevet lukket inde et sted, fx i garager eller skure.

Hun er ikke øremærket eller chippet.

Alder: 6 måneder
Udseende: Grålig, lille, spinkel af bygning
Karaktertræk: Meget legesyg, vil gerne kæles

Hun er meget savnet, og hvis nogen har set hende, vil vi blive rigtig glade for en henvendelse.

Vi kan kontaktes på tlf. 23 80 08 03 eller 29 21 21 83.

Jeg har ikke FB, men hvis nogle af jer har og vil dele efterlysningen, ville det være fantastisk!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  EFTERLYSNING
  • Theresa B
    Theresa B Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 54
    #2   10. jun 2015 Tak det var rigtig pænt at sige!

    Hun har været ude i tre måneder jeg syntes det er synd at holde katte inde længere end det.


  • Theresa B
    Theresa B Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 54
    #4   10. jun 2015 Ja det kan man jo aldrig vide. Hun holder sig meget til os og huset, og kommer altid når man kalder. Hun blev lukket ud i går aftes som hun plejer, men da vi kaldte på hende for at hun skulle ind natten over som hun altid gør, kom hun ikke.

  • #6   10. jun 2015 Hvis hun ikke er neutraliseret så gætter jeg på at hun er kommet i løbetid og er på hankattejagt, så kan det godt vare et par dage før hun kommer hjem, så mist ikke håbet, forvent dog at hun kommer hjem med killinger i maven smiley

  • #7   10. jun 2015 Jeg bor i nabolaget, så jeg skal nok kigge efter hende.


    Lidt efterlysningsråd mm:

    *Led efter katten - på alle tider af døgnet. (hav godbidder med)

    *Lad om muligt et vindue stå åbent.

    *Strø evt noget brugt kattegrus ud - især hvis det er en kat, der ikke er vant til at orientere sig udendørs.

    *Katten kan være blevet lukket inde et sted, så bed naboer tjekke skure, kældre o.lign. Og bed dem give besked til dig straks, hvis de ser katten i nabolaget.

    *Og gå selv omkring ved skure og kald og lyt om hun svarer.

    *Meld katten savnet hos de lokale dyrlæger og Tingskovens Dyreinternat - de lægger billeder ud på nettet af senest indkomne dyr.

    *Sæt efterlysningsopslag (med foto af katten) op i lokalområdet.

    *Efterlysningsannonce i lokalavisen

    *Sæt efterlysninger på www.dyrenesbeskyttelse.dk , kattensvaern.dk og www.forsvundnedyr.dk , og hold også øje med fremlysninger.


  • Theresa B
    Theresa B Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 54
    #8   10. jun 2015 Tak Tinka, vi bor ved med kirkegården på den ene side og har derfor ingen naboer. Vi har som sagt hængt sedler op med billede i området, og været ude og kalde på hende. Vi har kontaktet Falck som er dem der samler døde dyr op, det tætteste på Gråmis var en fugl et par km. væk smiley Derudover har vi også kontaktet vores dyrlæge og 118 som har efterlyst hende.

    Jeg går straks ud og ligger noget kattegrus ud. Tager også en tur i aften og kalder på hende.

    Heidi: Kommer de i løbetid så tidligt? Nej hun er ikke neutraliseret endnu.



  • #9   10. jun 2015 Hun har lige alderen til første løbetid. Så når hun kommer hjem, så bestil tid til neutralisering så hurtigt som muligt.

    Giv gerne en opdatering når hun (forhåbentlig) kommer hjem / bliver fundet.


  • Theresa B
    Theresa B Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 54
    #10   10. jun 2015 Vi opdagede faktisk at hun har opført sig lidt underligt de sidste par dage. Hun har rullet sig og gjort sig til for vores gamle hankat. Han er kastreret.

    Vi har nettop gået rundt i området og kaldt uden held, har også sat hendes kattebakke udenfor. Jeg opdatere.


  • #11   10. jun 2015 Ja, så er der ingen tvivl om at hun er i løbetid.

    Jeg går nok en tur (ret sent) , og holder ører og øjne åbne.


  • #12   10. jun 2015 Uha!
    Jeg håber at hun kommer hjem meget snart, men som de andre siger, så er hun ude efter en lækker hankat og når hun kommer hjem, så bestiller du tid til sterilisering og tatovering, det er hverken dyrt eller synd.
    Luk ikke katten ud inden den er neutraliseret og tatoveret.
    Det sidste fordi hun så er nemmere at efterlyse og fordi at hun så rent juridisk er din kat.
    Håber at du finder hende.


  • #13   11. jun 2015 Ja hun har lige alderen, faktisk er du heldig at hun først er kommet i løb nu, årstiden taget i betragtning så kunne hun være gået i løb allerede ved 4 måneders alderen.

    Jeg håber hun snart dukker op, men ja så få bestilt tid til neutralisering der er så mange uønskede killinger lige nu smiley


  • Theresa B
    Theresa B Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 54
    #15   11. jun 2015 Vi savner hende meget og håber på hun snart kommer hjem. Det er bare mærkeligt hun er pist væk.
    Hun holder sig som sagt meget til huset og sover altid indenfor. Det undre mig bare at hun ikke er til at finde og ikke kommer hjem når vi kalder. Kan de virkelig finde på bare at forsvinde nogle dage og så komme hjem igen?
    Eller kan nogle finde på at snuppe en lille kælen mis, og bare beholde den? Hmm...


  • Theresa B
    Theresa B Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 54
    #16   11. jun 2015 OPDATERING

    Gråmis er blevet set i morges omkring kl. 9 her i området, vi har været ude og kalde to gange siden, der hvor hun blev set. Vi har sat flere sedler op, og kalder jævnligt på hende.

    Mht. neutralisering har vi ikke fået hende neutraliseret endnu da vi ønsker et kuld killinger. Men nu hvor hun måske er ude og finde en han, er det ikke ansvarligt at lade hende få killinger når hun er så ung. Så hvis hun kommer hjem får vi neutraliseret hende, og så har vi besluttet at blive plejefamilie for en mor+killinger fra internatet så vi stadig kan opleve at have killinger.


  • #17   11. jun 2015 Jeg håber da at jeres kat kommer hjem, for det er totalt uansvarligt at lade hende få killinger nu (og senere) da der er så ufattelige mange killinger i overskud, fordi folk bare "lige" skal prøve at have killinger - uden at de har sat sig ind i hvad det koster at opfostre, vaccinere og neutralisere. Og hvad, når man ikke kan få dem afsat ?
    Så I skal have ros for at tage en beslutning, der er lang mere gavnlig for internaterne/ kattene der måske ellers ville blive aflivet.


  • Theresa B
    Theresa B Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 54
    #18   11. jun 2015 Jeg syntes ikke der er fair at sige at det er totalt uansvarligt at lade hende få killinger på et senere tidspunkt. Bare fordi der er så mange mennesker som lader deres katte få killinger uden videre overvejelser og at der er så mange katte uden hjem, så skal det da ikke gå ud over dem som rent faktisk godt kan finde ud af det.



  • #19   11. jun 2015 Jeg synes at det er godt at I har ombestemt jer og at I i stedet for bliver plejefamilie smiley
    Jeg har haft et kuld killinger (oprydning efter en uansvarlig ejer) og jeg siger dig at det var en opgave at få den lille familie omplaceret. En ren underskudsforretning! Kvalitetsfoder, sterilisering, mærkning, virustest, vaccinationer, ormekure, loppekure......... jeg gør det aldrig mere.
    Så derfor skal du få din kat mærket så hurtigt som muligt, så er den ikke i fare for at blive "snuppet" af eks. KV eller en familie der tror at den er blevet væk.

    Og så håber jeg i øvrigt at den er kommet hjem smiley


  • #20   11. jun 2015 Det er da godt hun er blevet spottet i området, så ved du hun er i live og blot på herrejagt. smiley
    Og ja det er slet ikke unaturligt at de forsvinder sporløst i flere dage for at finde en de vil parre sig med,hankatte kan gå op mod 5 kilometer for at finde en villig hunkat, hunkatte går som regel lidt kortere men det kan nemt blive til et par kilometer og det tager jo tid, samt hvis de finder en de syntes om, så skal der jo kurtiseres og så bliver begge parter jo nær hinanden indtil parringen er overstået..

    Du har helt ret hun er alt for ung til at få killinger, så syntes bestemt det er en god ide at neutralisere hende.


  • Theresa B
    Theresa B Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 54
    #21   12. jun 2015 Jeg kunne godt forstille mig at der er svært at komme af med killinger i sommerperioden, og at det ville blive dyrt hvis man vil have dem vaccineret, give ormekur osv.
    Hende der har set Gråmis i går, har lovet at holde øje og tage Gråmis ind hvis hun ser hende og så kontakte os. Ellers har vi hængt en masse sedler op, og går to-tre gange om dagen en runde der hvor hun er blevet set og kalder. Jeg ved ikke om hun ville kunne finde hjem igen, hvis hun bestemmer sig for at være færdig med at finde hanner.


  • #22   12. jun 2015 Hvor er hun set?

  • Theresa B
    Theresa B Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 54
    #23   12. jun 2015 Ved de gule rækkehuse ved vuggestuen Holmetræet.

  • #24   12. jun 2015 Aha. Jeg kigger når jeg kommer forbi senere i dag, og tager dit telefonnummer med i fald jeg skulle se hende.

  • Theresa B
    Theresa B Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 54
    #25   12. jun 2015 Tusind tak du er en stjerne!

  • #26   12. jun 2015 et godt råd, prøv at gå turer når det er mørk (altså så mørkt som det nu kan blive nu). katte er mere rolige når det er mørkt. der er også mere ro i omgivelserne.

    hvis det er et problem med at få hende indfanget, så må i have fat i en kattefælde. da jeg var på kv lånte vi tit vores fælder ud, og især til katte som var smuttet og desværre var svære at få fat i igen.


  • #27   12. jun 2015 [i] og at det ville blive dyrt hvis man vil have dem vaccineret, give ormekur osv. /i]

    Og det vil enhver ansvarlig opdrætter gøre smiley

    Det er dyrt, næsten uanset hvilket dyr man vil opdrætte, hvis man vil gøre det ordentligt...

    Jeg krydser fingre for at grpmis meget snart kommer hjem igen smiley


  • Theresa B
    Theresa B Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 54
    #28   12. jun 2015 Stadig ingen kat, vi har lige været ude og kalde og lede i mørket, det eneste vi mødte var en ræv.. Vi er naturligvis bange for at hun ikke kan finde hjem nu hvor der er gået så lang tid. Kan de bruge så mange dage på at finde en han?

  • #29   13. jun 2015 Måske hun er lukket inde et sted? Hvor meget havde hun været udenfor inden hun løb væk??

    Min ungdoms kat var væk i 14 dage før han dukkede op...

    Fat mod smiley


  • Theresa B
    Theresa B Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 54
    #30   13. jun 2015 Hun har været ude i to-tre måneder. Som sagt er hun blevet set for et par dage siden, så det er i hvert fald ikke fordi hun er blevet lukket inde, at hun forsvandt.

    Tak Anja, det hjælper lidt at vide at det er normalt at de løber væk nogle dage smiley


  • #31   13. jun 2015 Taget i betragtning af at en løbetid vare ca 5-8 dage så er det også den tid du kan forvente at hun er om at komme hjem efter at være blevet parret.
    Så svaret om det er normalt at hun er væk nogle dage er klart ja det er helt normalt, vær du blot glad for at nogen har set hende så du ved hun er frisk og i live, hun burde ikke have problemer med at finde hjem når hun har prøvet at være ude nogle måneder, så skal det være fordi hun har mistet sit spor og det tror jeg ikke når hun er spottet i nabolaget..


  • #32   14. jun 2015 Hva så? Er Gråmis kommet hjem?
    I mine barndomsår havde vi en hankat der forsvandt i 3 uger! Da han kom hjem, var han så tynd så han var ukendelig, men han havde altså været på damejagt.
    Så fat mod. Hun kommer når hun har fået hvad hun vil ha!


  • Theresa B
    Theresa B Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 54
    #33   14. jun 2015 Hun er blevet set af to andre, men vi har stadig ikke fået hende hjem...

  • #34   14. jun 2015 Hvis det er hende er der set, så vent tålmodigt. Men lov mig at hun bliver steriliseret så snart at hun kommer hjem - om der er fostre eller ej.
    Det mest sikre for hende og med en tatoo mest sikkert for dig smiley


  • Theresa B
    Theresa B Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 54
    #35   14. jun 2015 Vi har printet en masse nye sedler op som vi hænger der hvor hun senest er set. Så håber vi bare at der næste gang er nogle der ser efterlysningen FØR de ser katten smiley

    Vi er overbeviste om at hun kommer hjem, og har endda snakket om at bestille en tid og så håbe på vi finder hende inden da smiley Hun skal helt sikkert steriliseres.


  • #36   14. jun 2015 Snak evt. med mindre børn, de er de bedste til at lede smiley
    Fint at du har efterlyst hende på denne måde. Ikke alle har FB eller gider at bruge pcén smiley


  • #37   14. jun 2015 det bedste er endelig hvis man laver efterlysninger og smider dem i folks postkasser.

  • #38   17. jun 2015 I bor tilfældigvis ikke i nærheden af en Jernbane?

    Det er ikke for at være pessimist, men da vores ene dreng pludselig ikke kom hjem var han løbet op på sporet og var desværre blevet ramt af toget. Vi ledte i døgndrift i næsten en uge, før banedanmark tog et kig på skinnerne for os, hvor de så fandt ham. Så har i sådan en i nærheden (vi bor 1 kilometer væk fra banen). Så få lige banedanmark til at se efter, bare for jeres egen skyld.



  • Theresa B
    Theresa B Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 54
    #39   17. jun 2015 Lasse, nej det gør vi ikke, men tak fordi du skrev.
    Vi er ved at opgive håbet lidt, vi ved simpelthen ikke hvad vi skal gøre. Vi leder og leder, kalder, sætter efterlysninger op, og får en hel del opringninger fra små børn, der siger de har fundet vores kat død, griner og smækker røret på...


  • #40   17. jun 2015 Man skal have is i maven, den er svær sådan en der. Netop fordi der er mange som syntes at have set noget og så kan man ikke bruge det til en dyt alligevel og andre som de møgunger der ringer til dig.

    Der var også 5-6 stykker der svarede på vores efterlysning fordi vi havde oplyst en dusør på 1.000kr. Det viste sig at ingen af dem havde set ham. Dog var der et par af dem der havde set katte der lignede ham meget.

    Jeg vil anbefale at i kigger langs grøfter og vejen i nærheden. Det gjorde jeg selv. Det er ikke rart, for hvis man finder katten så ved man hvad klokken har slået. Men man kan da så få en afklaring, da det simpelthen ikke er til at leve med den uvished.

    Jeg har dog før hørt om katte der er væk i meget lang tid af gangen 1-2 måneder før de vender snuden hjem, der er også tilfælde hvor andre begynder at fodre katten. I sådan nogle tilfælde kan den godt "bo" hos vedkommende i en periode.

    Up med humøret og modet, hvis i er fastsat på det, skal i nok finde hende igen uanset resultatet.


  • #41   19. jun 2015 Ring op igen til de lorteunger og få fat i forældrene!!
    Det er simpelthen uacceptabel adfærd smiley

    Gør mig ondt at høre at hun endnu ikke er dukket op


  • Theresa B
    Theresa B Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 54
    #42   19. jun 2015 Tak Lasse, vi har håb endnu. Det er rart at høre at andre har været i samme situration. På et eller andet tidspunkt skal man jo nok finde ud af hvad der er sket. Godt eller dårligt..

    Anja, de fleste ringer fra skjult nummer..


  • #43   19. jun 2015 Krydser fingre for at hun kommer hjem igen smiley ikke opgiv håbet

  • Theresa B
    Theresa B Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 54
    #44   19. jun 2015 Tak smiley

  • #45   19. jun 2015 jeg har et lille projekt i gang her hos mig
    vores naboer foder katte, og for et stykke tid siden fortalte de at der var kommet en ny sort kat, som de aldrig havde set før.
    kort efter var jeg så i vores lokale supermarkede og så en efterlysning på netop en sort kat.
    nu har jeg så haft snakket med vedkommende, og det passer meget godt på den kat som de mangler
    det er så 2--3 mdr siden at den smuttede fra dem da den skulle til dyrlæge. siden har de ledt efter den. det er dog en sky kat så de regnede faktisk ikke med at de skulle se den igen.
    nu så jeg den så i går. i dag er den også set. så nu er der blevet sat en kattefælde op. netop fordi den er så sky.
    så nu venter vi bare på at den så også smutter i.

    så der kan gå tid, men lige pludselig ja så er man bare heldig.

    jeg har flere gange mens jeg var på kv hjulpet katte hjem til deres ejere. nogle af dem var væk i op til 1 års tid.


  • #46   11. aug 2015 Er hun kommet hjem?

  • Theresa B
    Theresa B Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 54
    #47   11. aug 2015 Nej det er hun ikke.. Der er en kat i området, som ligner hende meget, så vi ved faktisk ikke om det er den folk har ringet om. En mand kontaktede os her den anden dag, han mente han havde set hende. Men hjem er hun stadig ikke kommet.
    Hun kan jo også være blevet kørt over og røget ind i en busk så man ikke kan se det. Jeg ved ikke hvor hun er.


  • #48   11. aug 2015 Jeg kom i tanker om denne tråd, fordi jeg så en tynd kat i går, der godt kunne ligne din.

    Har din kat hvide forpoter? (lidt svært at se på foto).


  • Theresa B
    Theresa B Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 54
    #49   11. aug 2015 Det kan jeg faktisk ikke huske smiley
    Hvor så du den?


  • Theresa B
    Theresa B Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 54
    #50   11. aug 2015 Årh det er også bare så åndsvagt at vi ikke fik hende øremærket, nu har folk jo ikke noget af gå efter. Vi nåede kun at have hende i 6 måneder, så vi kan knap nok huske hvordan hun ser ud. Hvis vi får hende tilbage, eller får en ny kat engang, skal den øremærkes og neutraliseres MED DET SAMME. Man kan ikke vente fandt vi ud af...

  • #51   12. aug 2015 Det var først et stykke tid efter jeg kom hjem, jeg pludselig kom i tanker om tråden her, så jeg kan faktisk ikke huske præcist, hvor jeg så den kat, der ligner din. Men det var på stien mellem Føtex og Håndværkerparken.
    Ærgerligt din kat ikke har nogle særlige kendetegn, for der er jo mange gråstribede katte. Men du har ikke flere fotos?...


  • Theresa B
    Theresa B Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 54
    #52   13. aug 2015 Jo jeg har flere billeder, men skal lige rode dem igennem. Måske var hendes ene pote hvid, men ikke dem begge.

Kommentér på:
EFTERLYSNING

Annonce