{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
811 visninger | Oprettet:

Mysteriet om fuglemordet {{forumTopicSubject}}

Jeg fandt disse rester af fugl under min bil i dag. Vinger og ben smager åbenbart ikke godt. Jeg har bare virkelig svært ved at tro, at en af mine sofadyr er gerningskatten. Hvad siger I? Kan det mon lade sig gøre?
De er alle tre persere og mega dovne. de har været indekatte hele deres liv, men efter vi flyttede i hus har de dog fået lov at gå lidt ud. De holder sig som regel i vores egen have og strejfer ikke langt omkring. De sidste par dage har der været vældig skræppen fra hækken, hvor der bor nogle småfugle, hver gang en kat nærmede sig. Så de har haft et godt øje til dem, men helt ærligt de har jo aldrig lært hverken at jage eller æde en fugl.
Så nu må jeg høre jer om det virkelig kan lade sig gøre, at de har instinkterne i behold, eller det er mere sandsynligt der har står en anden bag udåden?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mysteriet om fuglemordet
  • #1   4. jul 2015

    profilbillede
  • #12   4. jul 2015 Jeg ved ikke, om jeg kan svare på selve dit spørgsmål om det er dine katte. Men det med instinkterne har jeg selv oplevet.
    Feline er/var også indekat. Aldrig været ude (hun blev dog smidt af i en hæk), aldrig set en mus og kun set fugle gennem vinduet.
    En aften mens vi boede hos mine ekssvigerforældre, kom deres kat hjem med en levende mus og smed den på min eks' mave. De prøvede så at få katten til at fange musen og slå den ihjel, men næ nej det måtte de selv finde ud af! Så hev vi udekatten (tilløberen) ind, men han anede ik, hvad der foregik, og troede bare han skulle nusses.
    Så hentede min eks Feline inde på værelset. Han satte hende ned på gulvet i stuen, og inden han fik set sig om, havde hun færten af musen, og så gik den vilde jagt. Det endte med hun havde jagtet den halv ihjel, før min ekssvigermor fangede den og satte den ud.
    Så jo hun havde instinktet i sig. Mere endda end de to katte der nornalt kom ud smiley


  • #13   4. jul 2015 Nej det er jo svært at svare på, jeg ved det jo heller ikke smiley Men det var også mere, om nogen af jer som havde indekatte, måske havde oplevet at de havde nedlagt noget når de fik muligheden smiley
    Jeg tænker bare, at når de aldrig har været ude før, så har de aldrig lært det. Deres mor og far har også været indekatte i mange generationer tilbage. Så de har heller ikke kunne lære dem det.
    Som du siger med din, så kan hun jo sagtens have været født af en vildkat (som jeg forstår det), som har taget bytte med hjem til killingerne smiley Så måske derfor hun vidste hvordan hun skulle nedlægge musen smiley


  • #14   4. jul 2015 det med at fange fugle og mus er bare noget som ligger i kattens natur
    rotter vil de derimod skulle lærer at fange af deres mor

    så jo det kan godt være en af dine rovdyr som har leget stor-kat


  • #15   4. jul 2015 Så er det nok ikke helt umuligt alligevel. Jeg synes det er vildt hvis de bare kan gøre det, når de aldrig rigtig har været udekatte før smiley
    I mine øjne er de jo bare nogle dovne sofaløver smiley


  • #16   4. jul 2015 Min er ikke fra en vildkat. Det var en dame, der havde hende i jakkelommen og smed hende af i en hæk. Der hvor det skete, havde de flere gange oplevet, at der pludselig gik halvstore killinger rundt i samme farver som min, så de mente, det var nogen, der bare smed killingerne ud, når moderen ikke gad dem mere.
    Men derfor kan Felines missemor jo sagtens have kommet hjem m levende mus osv, for at lære de små hvordan man gør smiley


  • #17   4. jul 2015 Ok Karina, tænkte bare at når den var fundet i en hæk, kunne den godt være fra en vildkat smiley hvis man altså ikke kendte baggrunden.. Og sikke da en led dame, at smide sine killinger ud!


  • #18   5. jul 2015 Jo, det kan skam sagtens være én af dine der er gerningsmanden smiley

    Freddie er begyndt at komme ud og han har sandelig et "godt øje" til alle de "kyllingestege" der kommer til foderbrættet. Jeg venter faktisk bare på at få en gave...
    Elvis har faktisk fanget en fugl imens han gik i sele..... så dine sidder såmænd bare med søde øjne og siger i kor: "Det var ikke os" smiley
    Det er ren instinkt smiley


Kommentér på:
Mysteriet om fuglemordet

Annonce