4.783 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Hvide katte.. enten blinde eller døve ?? Hvide katte.. enten blinde eller døve ??

Min kæreste og jeg vil gerne have en HELT hvid kat, men har fået afvide flere steder at hvis vi ønkser sådan en skal vi være forbredt på at den er enten blind eller døv, og det syns jeg da ikk er særlig fedt. Så vill eeg høre om de passer?
og hvilken race er det mest normalt at man finder helt hvide katte, det siges de er næsten umuligt at støve op.

Håber i kan hjælpe.

Mvh Louise

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvide katte.. enten blinde eller døve ??
  • #1   22. jun 2006 nåhh det lyder godt. hva race er den? bare en helt almindelig huskat??

• #2   22. jun 2006 Det er rigtig at helt hvide katte kan være døve.. Om de kan være blinde ved jeg ikke noget om.. Men det skal der nok være andre der kan svare på.. ;o)

• #3   22. jun 2006 Avler man f.eks hvid med hvid er der stor risiko for at killingerne kan blive døve, hvis de er hvide...

Den tyrkiske angora, som jeg selv er faldet for, er ofte hvide... men er nu også blevet mere udbredt i naturlige farver...
    De er bare svære at få fat på, da der kun er ca. 50 af dem her i Danmark....

• #4   22. jun 2006 Jeg mener at det er hvis du også har blå øjne....

Naja

• #5   22. jun 2006 Eh.. det er da ikke alle hvide katte med blå øjne der er døve.. :-S

- Nah, men hvordan kan det være, at det mest er hvide katte der er det så? - jeg mener, det burde vel ikke komme an på farven om katten har fejl?

• #6   22. jun 2006 Nej men det er det stat. siger.... at det er oftest hvide katte med blå øjne... der kan blive døve og blinde...

Naja

• #7   22. jun 2006 Jeg her en hvis skovkat han er født døv men jeg har aldrig hørt at de også skulle være blinde.. Min har et blåt og et grønt øje...

• #8   22. jun 2006 Hvis : hvid

• #9   22. jun 2006 lige præcis foregin white kattene er ofte ikke døve - fordi de har pletter- rent genetisk. men de er ikke skide nemme at få fat i og koster en arm. men både skov katte om maincoon kommer ret ofte i hvid og en del af dem kan høre. min egen inclusive- og vores lille ny som er en mco blanding. ved at nogle opdrættere "dyrkere" det hvide lidt- bla felis jubatus- men ved ikke hvad i har af ønsker til race og pris og sådan.
    skulle mene at i har en rimelig go chance for qat finde en - med eller uden papirer.

• #10   22. jun 2006 Hejsa vores Snowbell er også hvid med blå øjne hun er en maine coon og kan både se og høre fint

• #11   22. jun 2006 Det med at de er døve en fordi at der på det gen (især det fordi blå øjede, måske kun det, ved det ikke, ved at odd-eyes (to farvede øjne) også kan være døve) er en fejl som gør at de bliver døve.. Men hvide katte (racekatte) skal have en attest på at de ikke er døve, før de må udstilles og få killinger.. Men det er der jo en der har smidt et link til allerede..

Ved i hvilken race, eller skal den bare være hvid?

Kommentér på:
Hvide katte.. enten blinde eller døve ??

Annonce