1.115 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

LMKL
LMKL
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 7

Trimazin til kat Trimazin til kat

For ikke så længe siden skrev jeg et debatindlæg om at min hankat tissede foran os i vores seng og sofa.
Vi har haft ham i behandling for både blæresten og blærebetændelse flere gange. Stenene er væk men blærebetændelsen lader til at komme igen og igen.
Vores dyrlæge ringede mig så op forleden dag og fortalte at den dyrkning hun havde laver på hans urin viste at han er resistent over for den antibiotika han har fået.
Der er åbenbart ikke lavet medicin til katte som er det!
Så vi fik besked på at vi kunne købe trimazin forte vet som er til heste.
Da han så fik det halve gram blandet i mælk begyndte han at skumme helt vildt fra munden og blev nærmest bange.
Jeg er simpelthen ved at gå ud af mit gode skind, jeg vil da ikke give min kat sådan noget som han reagere sådan på. Men så ved jeg heller ikke hvad jeg skal gøre for at hjælpe ham, han må jo have ondt. Føler ikke dyrlægen har hjulpet mig med nok viden om hvad der egentlig vil virke og føler min kat er forsøgsdyr.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trimazin til kat
  • #1   11. jul 2015 Hvis det smager grimt, så skummer de ud af munden. Det har jeg prøvet flere gange med kattemedicin.

• #3   11. jul 2015 Ja han er.
    Jeg kan bekymre mig om hans resistens er opstået imens han har fået al den antibiotika fra dyrlægen. Det er første gang jeg har oplevet de har dyrket på urinprøven i længere tid og føler mig så skyldig over for min kat, jeg handlede jo bare i god tro.

• #4   11. jul 2015 Der står det er smagsneutralt, så burde det vel ikke være ubehageligt?

• #5   11. jul 2015 Jeg er faktisk lidt ude i en second opinion fra et andet dyrehospital, evt. hos en fagdyrlæge.
    Jeg forstår din frustration.

• #6   11. jul 2015 http://www.alternativdyrlaege.dk/kontakt.html

kontakt Lise - hun er super dygtigt, og det medicin hun udlevere er ikke noget som kattene har noget imod.
    har brugt hende til bla kræft og mundbetændelse med godt resultat

hun kører ud i hele dk

• #8   12. jul 2015 er et halvt gram ikke meget?
    Er det pulver kom det i en kapsel.

• #9   12. jul 2015 Jeg har slet ingen ide om det er for meget! Jeg ved bare at katten reagere med skummende mund og angst for dette efter bare få slik i skålen hvor pulveret er blandet i lidt mælk. Det kan simpelthen ikke være rigtigt han skal reagere sådan og slet ikke når det er smagsneutralt.

• #10   12. jul 2015 der er faktisk flere piller hvor katten reagere på samme måde.

det er grimt at se på. derfor ville jeg prøve Lise - det er små bitte piller som kattene ikke reagere på.

• #11   12. jul 2015 LMKL:
    Selvom det kan være fordi det smager dårligt, så håber jeg at du kontakter en dyrlæge i morgen.
    Kom endelig med en update.

• #13   12. jul 2015 Anja:
    Nu har jeg for en gangs skyld analyseret Lises hjemmeside og det tror da pokker at katten ikke har noget imod pillerne, da de skal puttes direkte i gabet.
    Hun understreger også at man ikke må ophøre med konventionel behandling.
    Jeg skal da også lige love for at hun skal have honorar for hendes konsultationer.
    Andre dyrlæger er også private og tager ikke halvt så meget for en kons.

• #14   12. jul 2015 normalt møder hun katten 1 gang og resten foregår over telefon eller mail, og det betaler du ikke for.

og jeg har set bedre resultater end hos min egen dyrlæge. nu er min egen dyrlæge også indenfor samme fag som lise og bruger meget af det samme (de kender hinanden).
    jeg betaler gerne for et besøg af hende. da min Mulle fik lymfekræft kom Lise 2 eller 3 gange på 1½ år. ja pillerne koster vel 100 kr for 3 mdr (det gav jeg den gang). jeg havde min kat i 1½ år i stedet for de 3 mdr min egen dyrlæge gav, og den dyrlæge som havde med kemo at gøre kunne max give 5-6 mdr til en pris af 25-30000 kr
    lise kostede mig vel omkring 2000 kr

det kan godt være at hun er lidt dyre at få ud (aner ikke engang hvad min dyrlæge skal have for at kører ud) men medicinen er til en helt anden pris

hun er jo så hellere ikke en man bare gå til fordi katten hoster eller nyser. Men i dette tilfælde hvor TS´s kat ikke kan tåle det som han burde have, ja så er det faktisk en god ting at have i baghånden

jo man kan ringe til sin egen dyrlæge, men jeg kender godt svaret. For det er jo helt almindeligt at katten reagere sådan. det gør mange også når de får pencilin, og især hvis pillerne er brækket over. svaret vil være at det er helt normalt og man bare skal få det i katten.
    tror mig jeg har været der flere gange. jo mere man prøver jo værre får katten det - og jo dårligere har man det selv. Men problemet er jo bare at katten ikke forstår at det går over, og at den er nød til at få det ned.

• #15   13. jul 2015 Og fordi den er nødt til at få det ned, så er det gabet op, medicin ned - og så taler vi ikke mere om det - altså katten og jeg smiley

Man kan simpelthen ikke få medicin der smager godt - og blomstermedicin vil en kat da heller ikke have - med mindre at man er heldig smiley

Men i dette tilfælde skal der altså en meget dygtig dyrlæge indover, for kan katten ikke tåle det, så skal den jo ikke have det.

• #16   13. jul 2015 det lise bruger er ikke flydende. men små (virkelig små) sukkerpiller. Hun vil nemlig ikke bruge det flydende fordi der er alkohol i, og det kan katte/dyr ikke lide
    har prøvet min egen dyrlæge og her får man det som flydende, og det kan være svært at få i munden på katten

• #17   14. jul 2015 Anja:
    Hvorfor skriver hun det så på sin hjemmeside????????????
    Metacam går det nu meget godt med at få ned i gabet på Freddie herhjemme, det handler bare om stædighed og hurtighed - fra min side smiley

• #18   14. jul 2015 nu er der noget medicin som gør at katten sjavler helt vildt som TS - og der findes mere.

ja man kan bare proppe det i gabet på katten, men den vil sjavle alligevel. har selv prøvet det med pencilin. men ved at der findes en del.
    og det er hverken sjovt for kat eller ejer. Og i nogle tilfælde risikere man at man slet ikke kan få noget som helst i katten.
    har selv prøvet det, hvor katten endte med at måtte skifte pencillin og dermed gik der meget længere tid inden det hjalp

de gange jeg har brugt lise, har jeg tidligere haft egen dyrlæge indover uden virkning. derfor har jeg brugt lise. Og her har der ikke været noget med at katten skulle foresætte med det almindelig medicin. her har katten kun fået Lises.

• #19   16. jul 2015 Lige en opdate:
    Vi besøgte en anden dyrlæge i dag. Vi fik en super behandling af en meget grundig og prof. Dyrlæge.
    Simba blev scannet mens vi kunne se med. Der var intet at se og hans blærebetændelse viser sig at være stressrelateret, så Simba skal nu til at være udekat. Noget han ofte har søgt efter når døren har været åben. Vi fik dog noget medicin hvis det blusser op og som skal holde det nede og er smertelindrende.
    Det er bare rart at have fået en afklaring:)

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #20   17. jul 2015 Dejligt, I fik en god konsultation hos den anden dyrlæge smiley

Metacam smager, i følge mine egne katte, virkelig godt. De vil allerhelst tage det direkte fra sprøjten, man afmåler dosis med.

Bitre tabletter gives bedst, ved at man giver katten noget velsmagende, f.eks. lidt kødfars eller lignende. Straks en smule af det lækre er spist, propper man med nænsom, venlig men bestemt hånd tabletten så langt ned i halsen på katten, som man kan og hurtigt tilbyder man en smule mere af det lækre.

Denne procedure medfører i første omgang, at katten producerer godt med spyt, så tabletten lettere glider ned. I anden omgang dækkes den bitre smag med det lækre lige efter og i samme trin belønnes katten for at have accepteret tabletten.

Det er IKKE en god idé, at pakke en bitter tablet ind i lækkerier, da den bitre smag ofte trækkes ud af tabletten af det fedtstof er i "lokkemaden" - og dermed vil katten hverken spise tabletten eller dét, der er rundt om.

De allerbedste hilsener

• #21   18. jul 2015 Jeg havde også hørt at Metacam smagte godt - men det synes Freddie ikke, så det er bare op med gabet og ned med stadset.

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #22   18. jul 2015 Måske skal I prøve med en af kopierne med samme aktivstof, som i Metacam!?! De smager i følge mine katte helt anderledes :o)

De allerbedste hilsener

• #23   18. jul 2015 Ja, Loxicom skulle smage af lever - men nej tak smiley

Kommentér på:
Trimazin til kat

Annonce