1.234 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
19 Svar
dyrenes beskyttelse dyrenes beskyttelse
Der har flere gange været tale om hvorvidt db er katte venlige... Læs dette, kopieret fra fb.
2 synes godt om
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
dec 2012
dec 2012
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Øv
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.144
Jeg vil ikke ringe til dyreværnet/ dyrenesbeskyttelse hvis det er sådan det foregår, så vil jeg hellere selv finde en løsning! Også hvis det bliver en aflivning.
Heldigvis har jeg kun set fede/ velnærede katte og meget få killinger her, i de 7 år jeg har boet her, men jeg er jo ikke meget ude om aftenen, det kan jo være anderledes der.
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 385 Katte: 4 Emner: 190 Svar: 7.281
Det må være p****frustrerende at være dyrlæge, for ikke alene skal h*n aflive sunde og raske dyr og være vidne til folk der anskaffer sig dyr for at smide dem ud igen eller ikke gider at bruge penge til neutralisering.
Selvfølgelig er 12 ugers reglen lavet for at den skal overholdes, men det er altså ikke sikkert at katten på et senere tidspunkt udvikler adfærdsproblemer.
Og hvem er "godkendt plejeperson"? Kan det ikke ligeså godt være én med mange års erfaring med dyr, som én der er ansat hos en dyreværnsorganisation?
Hvad med de killinger der bliver passet i private hjem (plejefamilier) hvem skal godkende dem og efter hvilke kriterier?
Jeg forstår ham godt og det er sikkert skrevet for at folk dår øjnene op for at DB og 1812 ikke altid er den bedste løsning.
Men når han nu alligevel var ved at rase ud, så kunne han jo lige have raset lidt over folks manglende vilje til neutralisering, for det er f***** noget svineri!
dec 2012
Mht 1812 og db: jeg har et par gange ringet til 1812 om løsgående hunde og hver gang har jeg fået at vide at det hører under politiet, når jeg så har talt med politiet, siger de 1812, så det har jeg desværre måtte opgive (stoler heller ikke på politiet ift hunde)
Til gengæld er 1812 lynhurtige til at hente døde katte. 2 gange har jeg fundet nedkørt kat på vej til arbejde, begge gange har jeg haft Falck i røret i løbet af et par timer, fordi jeg skulle guide dem hen til stedet over tlf. Begge gange søde mænd, der fandt katten mens jeg havde dem i røret og sagde at de ville prøve at få kontakt til ejer.
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
-------------------------
****HVERDAG HOS DYREVÆRNET***
I fredags blev fem skønne killinger indleveret til Dyreværnet. Killingerne var blevet efterladt, men blev heldigvis fundet af dyreglade håndværkere, der var i gang med at renovere en lagerbygning. Killingerne blev straks tilset af vores dyrlæge og fik hver en flaske modermælkserstatning, da de var ekstremt dehydrerede.
Nu er de små snuder sendt i familiepleje, og da de er vurderet til kun at være tre uger gamle, vil de først blive sat til adoption, når de er 12 uger gamle. Tillykke med livet små trolde. Vi håber, at I er glade for Dyreværnets NO KILL-politik
dec 2012
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
Det er sørgeligt i oplyste 2015 er det værre end nogensinde.
jun 2015
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 29
maj 2013
Følger: 1 Svar: 1
En af mine bedste venner arbejder på eet af Dyrenes Beskyttelses internater - og jeg ved positivt, at det ikke er internaterne, der afviser eller afliver katte eller killinger!!
Tværtimod, så har man i denne sommer knoklet med timers dagligt overarbejde for at tage sig af alle de katte og killinger, som håbløse mennesker bare dumper eller smider i havnen eller efterlader tapet ind i kasser med 5 små killinger.
Katte eller killinger, der aflives, er dem, der er syge eller for små til at klare sig - og hvor der ikke kan findes plejefamilier...
Så medmindre du personligt kender til en historie, hvor du VED der er handlet etisk forkert, så stop en hetz, der stiller mange dyr dårligere end hvis vi ikke havde DB.
Husk DB klarer sig for donationer fra ordentlige mennesker og sponsorater fra firmaer. Mange arbejder gratis og resten til en lav løn - fordi de brænder for dyrs velfærd!!
Lad os hjælpe kattene sammen - og kræve registrering og ordentlig lovgivning, så mennesker det behandler katte dårligt, kan straffes ??
En katteelsker
dec 2012
sep 2012
Jeg vil gerne fortælle om min erfaring med dyrenes "beskyttelse" og Bygholm dyrehospital i Horsens.
D. 10. juli mistede jeg min dejlige gamle kat Mulle på 16 år. Sagen minder i høj grad om lignende sager fra Dyrenes "beskyttelse".
Mulle var, som sagt en ældre dreng, han var tynd, men ellers sund og rask. Fredag d. 10. om eftermiddagen lukkede jeg ham ud, han fejlede på det tidspunkt intet og der har heller ikke tidligere været problemer med ham. Om aftenen kunne jeg ikke forstå, han ikke kom ind, jeg kaldte og ledte, og det gjorde jeg også næste morgen. Jeg skulle rejse på ferie om lørdagen, og havde som vanligt arrangeret barnepige til Mulle. Jeg måtte med uro i sindet rejse på en længe planlagt ferie til Italien, men vidste jo at Mulle var i gode hænder, når han kom hjem. Han har aldrig tidligere været væk længere tid ad gangen, og jeg var overbevist om at han nok ville dukke op. Det gjorde han ikke frown-humørikon
Det viser sig, at en "venlig" dame allerede fredag eftermiddag, dagen inden jeg rejste på ferie, havde taget ham. Hun havde set ham ligge på fortovet lige uden for huset, hun syntes han var tynd, og ringede til dyrenes "beskyttelse", og på opfordring af dem bragte hun ham til dyrehospitalet, som uden videre valgte at aflive ham. Jeg var fuldstændig knust, da jeg erfarede hvad der var sket
Men hvad gør jeg i en sådan situation? Jeg mener jo, at de skal ha en over snuden på en eller anden måde. Jeg er ikke ude efter nogen form for erstatning, for intet kan erstatte og godtgøre hvad jeg har mistet.
Men i hvert fald vil jeg gerne være med til at forsøge at forhindre lignende i fremtiden. Min mor og jeg har i første omgang sendt en klage til dyrenes "beskyttelse".
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Jeg havde nok i stedet valgt at klage over dyrehospitaler og indgive en politianmeldelse over dem eller sagsøge dem, for der står jo alt i journalen om hvor mange fejl de har lavet..
En trist historie og en trist måde at miste sin kat på..
Og man tænker desværre: hvad er pointen med at øretattovere sin kat hvis end hverken dyrlæge eller DB gider tjekke det og kontakte ejer
sep 2012
dec 2012
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
dyrenes beskyttelse