{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
464 visninger | Oprettet:

Råt, steriliseret, blæresten osv {{forumTopicSubject}}

Hvordan forholder jeg mig nu med Berte?

Jeg smed hende jo på råt, fra den ene dag til den anden. Det vil sige at hun altid har en skål NOW stående og så får hun råt 3 gange om dagen. Jeg har sat mængden ned, fra da hun fik vådkost. Dels fordi hun skal tabe sig og dels, fordi jeg vil "tvinge" hende til også at spise noget NOW, for at være dækket ind med divs.

Men bliver hun nu også det? Eller er det godt med lidt tilskud i det rå?

Nu er hun steriliseret og så ved jeg at de kan få blæresten. Hvor stor er chancen for at hun får det, med den dieet hun får nu?

Jeg talte med en mand fra Rigtighundemad i Greve og det bar klart hvor hans mening lå i forhold til tørkost, dyrlæger, Hills, Royal C osv. Hvis jeg der i mod spørger hils dyrlægen, ved jeg også hvad svaret bliver.

Hvem fillan skal man stole på eller sætte sit lid til? Jeg vil jo ikke fejlerære det lille Bertedyr. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Råt, steriliseret, blæresten osv
  • #1   4. aug 2015 Det jeg ved om råt er ikke så meget, men jeg ved, at du ikke skal give nogen form for vitamin tilskud, hvis du kun giver 25% af dags indtaget som råt eller tilskudsfoder, ja faktisk må du ikke give tilskud i det tilfælde.
    Der har tidligere været nogen her inde som kun gav råt, men hun var meget påpasselig med afvægsling af det hun gav, mellem hvilke dyr det kom fra om det var muskelkød, ben eller indmad, for den balance er svær og skal svare til en mus.
    Det er ikke noget jeg orker, at kaste mig ud i, men har valgt top tørfoder uden korn, altså det jeg ser som toppen ( Ziwi Peak og Orijen) alt andet er tilskud smiley
    Jeg giver vådt 2 gange om dagen, det meste er kornfrit, men ikke alt, det vigtigste er, at kattene gider det, for ligger det i skålen og ikke bliver spist gør det intet godt ved væske indtaget, og det er formålet med det våde ( det holdt min nyrekat i orden)
    Jeg giver råt når jeg har det i huset ( til mig selv) den ene spiser absolut ikke fars eller oksekød, den anden vil ikke spise daggamlekyllinger så de får når der er, og må spise eller lade være, for jeg ved hvad de ellers får er godt nok smiley

Men hvad der er bedst for din kat???? Specialfoder er i mine øjne sidste udvej før intet hjælper, sådan er det med nyrekatte og der er ikke dokumentation for, at det hjælper før der, i følge det jeg har læst.
    Jeg ville nok selv gå på mere vådfoder i din situation, det minder mig om, at mine skal have en gang ekstra af det våde idag hvor det er varmt smiley

• #2   7. aug 2015 Tak fordi du er så sød til at svare på mine spørgsmål smiley

Det kunne være at man skulle være på forkant, bare det at have en streriliseret kat og vi snakker mad.

Langt største delen af det hun får nu, er råt. NOW står der hvis hun skulle få lyst. Jeg havde købt 2 kg kylling til hende og i de 2 kg er der alt fra kyllingen. Hun vil ikke have kylling på den måde, så der kommer videre til en barfhund. Kalkun er hun vild med men der er ikke ben i. Ham den spøjse i Rigtighundemad butikken, sagde at maden bare skulle stå, hvis den enten ikke vil spise lige nu eller den ikke kunne lide det. Den ville blive sulten på et tidspunkt.

Jeg har fået at vide engang at katte ikke må sulte, bla. derfor syntes jeg ikke at hun skal stå med noget, hun tydeligvis ikke kan lide.

Hvor får du daggamle kyllinger henne? Før havde de dem hos Rigtighundemad men så gik der Disney i den og så røg de. Jeg ved ikke om hun vil spise dem men måske kunne jeg pinde den i en snor og bruge den som "levende" byttedyr. Mus må man også kunne få. Dem der har slanger, skal jo have dem et sted fra,mhbis ikke de selv opdrætter dem.

• #3   7. aug 2015 Jeg har fået daggamle kyllinger gennem min opdrætter, jeg ved ikke hvor han får dem fra, jeg har ikke ret meget plads i fryseren og kan ikke købe stort ind.
    Du kan Google på daggamle kyllinger og foderdyr, jeg har kikket, og du kan både få mus og rotter i flere størrelser, og nogle steder kan man købe mindre portioner.
    Jeg ved at der er en dyrehandel i Århus midt by hvor man kan købe små frosne mus, fordi min datter og svigersøn passede en lille slange i ca 1 år, og hun købte i midtbyen, jeg ved ikke hvad fir et udvalg de har? For den skulle kun have små lyserøde unger, men har tænkt mig at spørge dem en dag, når jeg er i Århus smiley

Prøv at spørg rundt ved de dyrehandel du kommer i nærheden af.

• #4   8. aug 2015 Tak for mulighederne smiley

Kommentér på:
Råt, steriliseret, blæresten osv

Annonce