{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
931 visninger | Oprettet:

Lopper!! :O {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har et problem med lopper hos vores 4 katte.
Jeg har en voksen kat (hun, udekat), to killinger (han+hun, har ikke været ude endnu) og mormis (udekat). Da killingerne var ca. 6 uger opdagede jeg lopper på dem. Jeg kontaktede en dyrlæge, fik at vide jeg skulle bruge 'capster' tror jeg de hed, nogle frontline piller til de to voksne katte og frontline spray på killingerne - hvilket jeg gjorde. (Købte produkterne i maxizoo, hvor det samme blev fortalt til mig). Jeg gentog behandlingen nogle uger efter, da det ikke virkede første gang.
Nu har jeg snakket med en anden dyrlæge, som sagde at jeg skulle bruge (kan ikke lige huske navnet) men det fra frontline som man putter i nakken. Det gjorde jeg igår og sikrede mig at de ikke slikkede hinanden. Der står på pakken at det burde virke indenfor 24 timer, men nu - 30 timer efter, kan jeg stadig se levende lopper på den ene voksne kat (ikke mormis).
Jeg har aldrig haft kat med lopper før, og jeg er virkelig i tvivl om hvad jeg skal gøre. Killingerne er 12 uger idag, og skulle gerne af med hannen, men tænker det er bedst når han er 100% loppefri.

En ting mere - dyrlæge nr. 2 sagde at jeg skulle gentage behandlingen med det frontline i nakken, på alle 4 katte, hver 4. Uge i 1.5 år, fordi æg kan leve alle steder i hjemmet. Er dette virkelig rigtigt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lopper!! :O
Kommentér på:
Lopper!! :O

Annonce