Lopper!! :O {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har et problem med lopper hos vores 4 katte.
Jeg har en voksen kat (hun, udekat), to killinger (han+hun, har ikke været ude endnu) og mormis (udekat). Da killingerne var ca. 6 uger opdagede jeg lopper på dem. Jeg kontaktede en dyrlæge, fik at vide jeg skulle bruge 'capster' tror jeg de hed, nogle frontline piller til de to voksne katte og frontline spray på killingerne - hvilket jeg gjorde. (Købte produkterne i maxizoo, hvor det samme blev fortalt til mig). Jeg gentog behandlingen nogle uger efter, da det ikke virkede første gang.
Nu har jeg snakket med en anden dyrlæge, som sagde at jeg skulle bruge (kan ikke lige huske navnet) men det fra frontline som man putter i nakken. Det gjorde jeg igår og sikrede mig at de ikke slikkede hinanden. Der står på pakken at det burde virke indenfor 24 timer, men nu - 30 timer efter, kan jeg stadig se levende lopper på den ene voksne kat (ikke mormis).
Jeg har aldrig haft kat med lopper før, og jeg er virkelig i tvivl om hvad jeg skal gøre. Killingerne er 12 uger idag, og skulle gerne af med hannen, men tænker det er bedst når han er 100% loppefri.
En ting mere - dyrlæge nr. 2 sagde at jeg skulle gentage behandlingen med det frontline i nakken, på alle 4 katte, hver 4. Uge i 1.5 år, fordi æg kan leve alle steder i hjemmet. Er dette virkelig rigtigt?
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 819 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 119 Svar: 7.446
Frontline er ueffektivt i de fleste områder, da lopperne er resistente overfor det.
jun 2015
Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 4 Svar: 37
Okay, men kan de virkelig overleve 1.5 år?
jun 2015
nov 2013
jun 2015
Nåå, så er det hos dyrlægen det foregår med den sprøjte?
nov 2013
jun 2015
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Og ja æg fra lopper kan ligge i revner og sprækker i dvale i helt op til 10 år og så pludseligt klægges når den opdager god levevis..
Var jeg dig ville jeg om 3-4 uger give dem advantage i nakken og allerede nu ville jeg købe noget til at sprøjte hjemmet med, når du har købt det så støvsuger du grundigt hjemmet, smider støvsuger posen helt ud i skraldespanden udenfor, sprøjter venter det tidsrum der står på flasken som virketid og så støvsuger igen og atter smide støvsuger posen helt ud, evt skal du gentage processen når du om 4 uger giver advantage.
jun 2015
Det til at sprøjte hjemmet med, kan man mon få det i maxi zoo/dyrlægen?
Så ville du også mene at jeg skal give kattene jævnligt (hver 4-5 uge) resten af deres dage?
jan 2012
Og ja når det er udekatte så ville jeg give loppekur hver måned resten af deres liv forebyggende, men jeg er også meget sippet med lopper da de æder mig op med det samme, så jeg skal ikke have skyggen af lopper inden for mine døre.
Min søster som også har udekat hun giver sin loppekur hver måned og har gjort alle dage hun har haft kat. Den gang hvor jeg tog min kat med på ferie gav jeg hende også loppekur som forebyggelse, man vidste jo ikke hvad man tog hende med til og jeg ville ikke risikere at slæbe lopper med hjem.
jun 2015
jan 2012
jun 2015
Min voksne kat (ikke moren) har stadig mange lopper, jeg har ikke fundet nogen på killingerne eller mormis indtil videre, men det er jo bare et spørgsmål om tid
Kan jeg give dem alle 4 advantage i nakken nu, eller SKAL der gå 3-4 uger imellem det og det frintline jeg gav dem til at dryppe i nakken?
jan 2012
jun 2015
Lopper!! :O