1.906 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Velsmagende alternativ til Zoolac Velsmagende alternativ til Zoolac

Hejsa.
I ca. 3 dage er der én der har kastet "pølser" op om natten - tror at det er hår.
Nu er det konstateret at Lucas har diarré og frem med Zoolac, men nej tak! Har smurt det af på brystet af ham, men nu ligger det snart over det hele og han farer rundt om sig selv.
Han elsker Creme Fraiche, men har I et velsmagende alternativ at foreslå?
For resten.. han vil heller ikke have kattemalt.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Velsmagende alternativ til Zoolac
  • #1   6. aug 2015 Har du prøvet miamor kattemalt? Dem er mine vilde med. Den ene er med ostesmag står der udenpå (synes dog ikke at den lugter af ost) jeg køber dem hos zooplus.de

• #2   6. aug 2015 kattemalt fåes i mange forskellige slags, så her må man prøve sig frem. mine - de fleste - kan godt lide den fra zooplus (kan ikke huske hvad den hedder men tuben er hvid og blå)

zoolac, her er der Pro-kolik. ved ikke om det smager anderledes. Men ellers så må du bare proppe det i halsen på dyret. De ved jo ikke at det er til deres eget bedste. desværre. så oftes er det nemmest at man putter det i munden - så langt ind som muligt.

• #3   6. aug 2015 Vi åbner bare kattens mund og ind med skidtet. Her får de ingen valgmuligheder ggg.

• #4   6. aug 2015 Velkommen til min verden smiley smiley smiley
    Ingen af min er vilde med katte målt og da slet ikke zoolac, så her er magt vejen frem desværre smiley
    Det er ind i munden og så holde munden lukket til de har sunket, derefter en velsmagende godbid som plaster på såret, populær bliver man ikke men det er hurtigt glemt, altså indtil de ser given igen, så jeg plejer at komme det på min finger så de ikke umiddelbart aner uråd smiley

Desværre kender jeg ikke et velsmagende alternativ, hvis du finder det, så kom gerne med et hint derom smiley

• #5   6. aug 2015 Tak alle sammen smiley
    De andre er jo så nemme, hvis de kunne få lov til at tømme en tube, så gjorde de det smiley
    Nå, men jeg har vist fundet årsagen.
    Freddie får Canosan som godbidder til natten og det gør Lucas også - og bivirkninger er opkastninger og diarré.
    Så ikke mere Canosan til den herre smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #6   6. aug 2015 Du kunne prøve disse i stedet for, mange dyrlæger anbefaler dem og så er de også gode mod blære problemer, de hedder Cosequin smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #7   6. aug 2015 Dem du giver nu Canosan, hvor mange får de af dem om dagen, de skal kun have
    Under 5 kg 1 tablet
    5-10 kg. 2 tablet
    Over 10 kg 3 tablet

Så hvis du har givet for mange kan det give diarre. smiley

• #8   6. aug 2015 Ja føj, Zoolac er det værste, Prokolin og Canikur er heller ikke godt, men dog knapt så fælt.
    Hilsen Bjarne

Jeg overtaler Bjarne til at tage det frivilligt ved hjælp af pep-talk smiley . Når det ikke virker, så kommer jeg lidt kattemalt på, og så glider det ned. Men det dur jo så ikke for Lucas.

Jeg ville nok lige spørge dyrlægen først, men jeg tror, at de kapsler med probiotika beregnet til mennekser, kan bruges til katte også. Det må være en ganske lille smule man skal bruge, og så kan man vel nøjes med et enkelt lille drys af indholdet i kapslerne og blande det i vådfoder eller Creme Fraiche... smiley

• #9   8. aug 2015 Tak alllesammen smiley
    Freddie på 8,3 får 2 tabl. som han glemmer at tygge på.....
    Lucas fik 1 (har lige rundet 5 kg. men han fejler jo ikke noget smiley
    Elvis - tjahhh han er så enig med Bjarne smiley

• #10   10. aug 2015 I morgen går turen til dyrlægen, for nu går det begge veje og appetitten er alt andet end god.
    Jeg har mistanke om en hårbold, for det startede med opkastninger som "pølser", i de seneste dage er det så nærmest som et tabt glas vand der til sidst er blandet med blod. I dag 4 gange og han har kvalme.
    Altså! Dyrlægen må være glad for mig - suk!

• #11   10. aug 2015 Åh nej da smiley Jeg krydser fingre!

• #12   10. aug 2015 Æv!

• #13   10. aug 2015 Ja, dem krydser jeg også, for dyrlægen jeg talte med snakkede allerede om blodprøver mv.

• #14   11. aug 2015 Åhh ja!
    Så har vi været hos dr. dyr og han fandt sig i alt!
    Måling af temperatur - helt normal
    En vatpind op i numsen så han kunne se afføringen.... Lucas gjorde ikke modstand.
    En snak om giardia.... men det var nu værst med den opkast, for nu er det blod!
    Han har kun kastet op 1 gang i dag smiley Det er fremskridt! I går var det 5 gange - til sidst kun blod smiley
    Men mad? Nej tak, ikke noget særligt. Prokolin? Føj da!
    Jeg skal holde skarpt øje med ham om han begynder at gå helt i sultestrejke eller vantrives (eks. vægttab).
    Vi håber at det er en virus men dyrlægen turde ikke at give ham noget til at stabilisere maven hvis der er noget andet galt. Han sagde at det kunne gøre mere skade end gavn.
    Han er sandsynligvis en herpeskat, så hans immunforsvar er ikke det bedste.

• #15   12. aug 2015 Æv

• #16   12. aug 2015 Kaste blod op. *Blegnesmiley*. Kan det virkelig "bare" skyldes mavevirus?
    God bedring med ham!

• #17   12. aug 2015 Tinka:
    Tilsyneladende, for i dag har han ikke kastet op og spiser igen smiley
    Næste gang truer jeg ham bare med dyrlægen....

Vi var også lidt inde på, at han muligvis har indtaget et insekt - alternativt isoleringsmateriale som Freddie kradser ud af døren så han dermed havde reddet sig en form for forgiftning.

Men altså... alt ånder igen fryd og gammen og nu har jeg kogt kylling til hans aftensmad smiley

• #18   12. aug 2015 - og til orientering, så er der absolut ingen der vil have kogt kylling!
    En kat er sin egen smiley

• #19   13. aug 2015 Dét var da godt, at han har det bedre!

Måske kan han lide kogt kylling i morgen.... Nogle dage er kylling ikke værd at æde, andre dage er det bare SÅ godt (især når man bliver håndfodret med små kyllingebidder smiley )

Kommentér på:
Velsmagende alternativ til Zoolac

Annonce