{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
669 visninger | Oprettet:

Kattens favoritsted {{forumTopicSubject}}

I dag, er det hos os, "store rengørings og vaske tøj"-dag, inden vi i morgen drager på ferie.
Når det sker, skal støvsugeren ikke have været fremme i ret lang tid førend Kuro miauer insisterende ved sofaen. Så skal sofaen vendes på højkant (egentligt så vi kan støvsuge under) og inden vi får den vendt er hun klatret til tops og ligger som en anden konge (eller dronning) og holder øje med de flittige arbejdere der holder kongeriget flot og rent smiley

Og det samme skete såmænd i dag. Hun har adskillige andre høje udsigtspunkter og platforme i stuen (og i lejligheden generelt) men uanset hvor vi placerer dem, så gider hun dem ikke. Kun en sofa på højkant kan bruges og det er selvfølgelig også fint - bare knap så praktisk hvis man gerne vil sidde i sofaen samtidig smiley

Hun har gjort det siden hun var killing og der er efterhånden et helt ritual forbundet med det, hvor vi skal gå rundt om sofaen og vise vi ikke kan nå hende hvorefter hun fanger efter os og så ligger og gør sig til. Hun er simpelthen så nuttet! smiley

Vi har endda prøvet at vende sofaen uden at vi er i rengørings-mode.. Så er det overhovedet ikke interessant og hun kigger på os som om vi er idioter smiley

For pokker hvor er katte altså bare sjove, og helt deres egne! Det er helt sikkert det der gør at kærligheden til dem er så stor.

Hav en skøn dag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattens favoritsted
  • #1   18. aug 2015 Ja det kan være det bare er et ritual, men kan også være fordi der er god udsigt lige der hvor sofaen kommer på højkant.
    Katte gider sjældent et kradsetræ som er sat i et hjørne væk fra familien, der skal gerne være udsyn over boligen og gerne ud ad et vindue.

    Mine skifter ynglingssteder efter årstiden, om sommeren er de jo i haven så meget som muligt, om vinteren er det krassetræet ved vinduet, som bliver brugt mest.
    Her har jeg gulvvarme og jeg ser de regulere deres sovesteder efter temperaturen, lige nu har Røde den store vinterpels, den bliver smidt når der kommer varme på og han er mere inde.
    Jeg har hylder over min seng til kattene, der ligger de meget i perioder, men lige nu sover de meget i min seng.


  • #2   18. aug 2015 Vi har både haft et stort kradsetræ til at stå hvor den ene sofa står når den er vendt, så der er udsigt både ud af vinduet men også over hele stuen men hun brugte det aldrig - heller ikke når vi gjorde rent og undlod at vende sofaen..

    Vi har også hylder/afsatser til hende rundt omkring, bl.a. hvor den anden sofa står når den er vendt, men dem bruger hun heller ikke..

    Vi har eksperimenteret med at flytte rundt på tingene og skabe situationen hvor hun kunne få lyst til at klatre op, men indtil videre er det kun kombinationen af støvsuger og vendt sofa.

    Tænker egentligt lige nu, at det måske kan være fordi sofaen er lavet af noget kraftigt stof så hun klatrer med kløerne (håber det giver mening) når hun klatrer til tops, men det gør hun ikke når der er tale om kradsetræ, hylder, afsatse og reoler.


  • #3   18. aug 2015 Jo det giver mening smiley

Kommentér på:
Kattens favoritsted

Annonce