3.024 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Kornfrit Kvalitetsfoder (tørkost) Kornfrit Kvalitetsfoder (tørkost)

Jeg har brug for et godt råd i forhold til foder.
Har gennemsøgt nettet og læst herinde, men kan se at den nyeste tråd omkring foder er fra 2013, så måske er der kommet nye gode fodervarianter siden.

Jeg har 2 katte, en MCO og en NFO - begge er lige fyldt 2 år.

MCO'en er kræsen og får desuden nemt infektioner i huden, derfor søger jeg et nyt godt kornfrit tørfoder.

Hun er vokset op på Hills killingefoder, hvilket var et hit, men siden dengang er hun ikke rigtig faldet for noget nyt foder.

Følgende er allerede prøvet - og afvist:
Orijen
Acana
Applaws
Royal Canin (Adult)
Hills (adult)
Oliver
Kingsmoor

Hun får i øjeblikket Essential, men det glider kun lige ned, hun er bestemt ikke begejstret, så nu er det igen tid til at forsøge med noget nyt.

Jeg har kigget på bl.a. Porta 21, Sanabelle no grain og Taste of the Wild men kan simpelthen ikke gennemskue hvad der er mest sundt af de 3 mærker, eller om der findes noget bedre.

Hvad er jeres erfaring, både i forhold til kræsenhed og evt. katte med allergi? Hvad er rigtig godt og hvad er bare noget skidt?

Kh Charlotte

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kornfrit Kvalitetsfoder (tørkost)
  • #1   24. aug 2015 Jeg er begyndt at bruge Purizon og det er mine katte rigtig glade for - jeg blander gerne tørkosten med andre mærker, men det er jo en smagssag

Jeg har prøvet taste of the wild og finder det ok - dog synes jeg mine katte blev lidt matte i pelsen dengang de udelukkende fik det, så nu får de det kun ind i mellem blandet med. (for det meste er det applaws jeg blander med og så nu også Purizon)
    Men Purizon synes jeg virker til at være noget godt foder. http://www.zooplus.com/shop/cats/dry_cat_food/purizon_cat

• #2   24. aug 2015 Mine katte har så ingen problemer hverken med allergi eller specielt kræsen, så der kan jeg ikke give ret meget erfaring videre.

• #3   24. aug 2015 Ok mange tak, vil da lige kigge på Purizon også.... det er jo en ren Jungle smiley

• #4   24. aug 2015 jeg vil lige hører om der ikke er meget magnesium i den nye purizon med lam 0,11? er det ikke for meget?

• #5   24. aug 2015 om det er for meget ved jeg ikke, men synes også det lyder lidt højt!?
    jeg bruger den med kylling og fisk, der ligger magesium på 0,09 % hvilket er meget normalt.

• #6   24. aug 2015 Ja jeg blander også flere slags, og her er der ikke noget der hedder kræsen smiley spiser de ikke, så er de ikke sultne, (eneste undtagelse er en rad mager kat)
    Orijen, Applaws er også i min blanding, men der er også Ziwi Peak, men kun som en del af blandingen.
    Tidligere har jeg haft en kat med allergi, han trivedes på Ziwi Peak, men det er altså super dyrt, og et ret anderledes foder, det er små firkanter og ikke runde mm.
    Men prisen er 100+kr for 400g så tæl lige på knapperne om du har råd smiley

• #7   24. aug 2015 Jeg har optimanova i min blanding, derudover rc calm, feringa og hvad jeg ellers kan finde på tilbud med pænt indhold. Herhjemme er vi tæt på kornfri og bruger Minimalt med kylling i det tørre, da Sofus ikke tåler for meget kylling.

• #8   24. aug 2015 100 kr. for 400 g. hold da op, tror måske lige jeg forsøger lidt andet først smiley

Jeg er lidt tilbageholdende med at købe Purizon, mest pga. størrelsen på foderpillerne, det ser ud som om de er meeeget små, flere beskriver det lige så småt som killingefoder?

Optimanova og Feringa kender jeg heller ikke, det må jeg da også læse om.

Hvad med Porta 21 Finest Sensible, den får virkelig gode anmeldelser af Zooplus' kunder, men der er måske et eller andet skidt ved den jeg har overset?

• #9   24. aug 2015 Mine var glade for porta, magnesium er vidst lidt højt ellers er det noget andet...?
    Optimanova er halvstore piller smiley

• #10   24. aug 2015 Optimanova ser umiddelbart ret godt ud, men det ser underligt nok slet ikke ud til at de har den i tysklands zooplus?

Øj, og Feringa ser da også godt ud HJÆLP smiley

• #11   24. aug 2015 ... og dog - Feringa ser igen ud til at være bittesmå foderpiller.

Hvor lidt skal magnesium indholdet helst være nede på?

• #12   24. aug 2015 purizon fisk og kylling har samme størrelse som applaws, taste of the wild, sanabelle og ojrijen. Det er ikke store piller, men de er altså ikke meget små i forhold til de andre typer tørkost jeg fodre med.

• #13   25. aug 2015 Select Gold fra Maxizoo har nogle varianter uden korn (Indoor Senstive,Outdoor Sensitive muligvis flere)
    Og så har Maxizoo jo smagsgaranti, så du kan få pengene retur, hvis katten ikke kan lide det smiley

Kender ikke selv til produktet. Fodrer selv med Kingsmoor, og det kan du jo ikke bruge til så meget smiley

• #14   25. aug 2015 Jeg handler altid kun på zooplus.de så jo, der er optimanova også;)

• #15   25. aug 2015 Leonardo, porta 21 og purizon. Det er den blanding vi bruger til stor fornøjelse for alle rovdyrene. Det er det eneste jeg vil sige:)

• #16   26. aug 2015 Jeg bruger Sanabelle og Porta 21. Det elsker mine og Synes at det er rigtig godt smiley

Kommentér på:
Kornfrit Kvalitetsfoder (tørkost)

Annonce