{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.723 visninger | Oprettet:

Billie Mainecoon Han på snart 7, SPISER IKKE, RÅD SØGES!! {{forumTopicSubject}}

Billie, Maine coon, kastreret han kat på snart 7 har problemer med at spise og drikke.
Forløbet starter torsdag d. 13/8, billie hopper ned fra ejers skulder, og virker utilpas, han virker til ha slået sig men går fint, vi ringer til dyrlægen. Ingen tegn på noget, vi venter og ser. Biliie virker ok, men spiser og drikker ikke torsdag og fredag. lørdag vi ved vagt dyrlægen, der virker han for første gang ikke helt ok mere. Han får ham tjekket og men ingen tegn på noget andet end han er lettere dehydreret, billie får smertestillende og noget appetitvækkende . vi får noget high energy vådfoder med hjem vi skal prøve med. Det spiser han ikke, han vil vaskes med lidt vand og drikker det af pelsen men ellers ikke. Mandag vi ved egen dyrlæge, igen finder ingenting, heller ikke i en blodprøve. vi tvangs foder i en sprøjte her hjemme, mandag tirdag, onsdag, vi ved dyrlæge igen, billie bliver "indlagt" får drop og tvangs fodret. Det tog han rigtig pænt og kiggede bare på sit drop undrende fortalt de smiley Han virkede meget mere oplivet efter det, men tvangs fodres stadig. torsdag til fredag overnatter han hos dyrlægen, samme tur. HER finder de noget. Hårde klumper i hans mave. Det her starter torsdag, tirsdagen før har han spist en halv mus! Han plejer fange men ikke spise mus, så nu kigger de nærmere på maven, intet på røgten, de fjerner manuelt det han har i maven, to klumper og giver afførrende. Efter ca 11 dage begynder han langsomt spise igen, har afføring!! 14 dage og han er god igen. YES! Tænker vi.. Vi har købt ny drikke automat så han får mere vand. Købt ny foder, han spiser royal canin maine coon tørfoder, nu os to andre royal canin til krænse katte og anti hairball og så fik han hill's tør foder noget for urinveje hos dyrlægen. vådfoder, det blandet men kun med over 9% protein, shessir tun, katte sticks. Jeg tror han spiser som han skal, når han altså spiser.
De sidste to dage, så det så desværre gået ned af bakke igen, igår og i dag har vi ikke set ham spise. ej heller drikke. Han tisser. Virker ok, virker lidt bange for man skal tage ham, som om han godt ved der venter lidt manhandling/dyrlæge.. Lidt sløv og træt. ikke set afføring, men de render os ude.
Dyrlægen er kontaktet igen i dag, han syntes vi skulle vente se til imorgen, og så komme med ham der er han stadig dårlig.
Kort, katten spiser ikke. dyrlægen sagde dette kan ske for katte, at de holder op, og har meget svært ved at begynde igen, og at de har måtte aflive på det grundlag katten ikke længere spiste. ØV! smiley Grim ting. Vi var over lykkelige da han begyndte spise igen og håbede nye tiltag ville gøre det ikke skte igen men nu jeg helt lost! Det er tilsyndeladende noget med maven, fordøjelsen.. Nogen der har prøvet noget lignede? Jeg syns ikke jeg kan finde den viden jeg skal bruge her og billie svarer ikke på hvad vi skal gøre.. Hehe , alt skal prøves.. Jeg elsker det satans kræ for højt til ku aflive ham fordi han ikke spiser.. Han er ikke dårlig nok, endnu ihvert fald, til vi er der! Råd tages i mod med kyshånd!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Billie Mainecoon Han på snart 7, SPISER IKKE, RÅD SØGES!!
  • #1   7. sep 2015 Spiser han INTET? Hvis ja, så er det altså alvorligt! Katte må ikke gå på "tom mave" ret mange dage, for så går det ud over de indre organer.
    Så det kan ikke bare vente. Han skal tvangsfodres og så hold ham inde,. så du har tjek på afføring/urin.
    Hvis han ikke allerede har fået taget det, så bed om en blodprøve "En stor profil" kaldes det.
    Er han blevet undersøgt med røntgen / ultralydsscanning / kikkert eller andet??


  • #2   7. sep 2015 få hans mund tjekket - han kan have ramt/ødelagt en tand eller andet



  • #3   7. sep 2015 Jeg har kun prøvet det med en kat, og Tulla havde galdegangsbetændelse og 2 gang blev hendes lever ødelagt og hun måtte aflives smiley
    Så jeg har ikke nogle gode råd, je sad med hende i sofaen og skulle nøde hende til, at spise en tid så det lovende ud og der var fremgang, men så blev det stilstand og tilbage gang, og idag mener jeg, at jeg ventede for længe inden jeg tig den endelige beslutning om aflivning, men 1 gang blev hun jo rask og var det i omkring 8 mdr.


  • #4   8. sep 2015 Han spiser ikke selv nej. Han har fået mad spøjtet ind i munden, det kan han gå med til så spise. Drak en lille smule vand selv men det har vi os givet ham. Så helt tom han ikke endnu. Men det var derfor han blev tvangsfodret hos dyrlægen, de ku bedre lige fylde i ham. Blodprøven viste ingenting. Røgten heller ikke. Scanning er nok næste skridt.
    Munden er tjekket flere gange. Ingen skader eller andet.
    Øv med tulla smiley vi holder os øje med leveren. Det håber jeg ikke sker for ham ..


  • #5   8. sep 2015 Det der springer mig først i øjnene er, at først i forløbet har Billie hårde klumper i tarmen, så jeg tænker meget mere vådfoder og noget afførerende, da han så mange dage ikke rigtigt har spist så meget - det sætter også tarmen i stå.

  • #6   8. sep 2015 Jeg oplevede noget lignende med min gamle kat. Han hverken spiste eller drak og var meget dinglende når han gik. Han havde en knude ved leveren, mener jeg det var. Han måtte aflives...

  • #7   8. sep 2015 Hvordan ser slimhinderne ud?
    Lyserøde, hvide eller evt. gullige?
    Scanning - jamen hvad er under mistanke?
    Slimhinderne er bla. tandkød og gane.


  • #8   8. sep 2015 Jeg prøver svare så godt jeg kan. Vi på vej til dyrlægen i Varde for få en ultralyds scanning. Jeg ved ikke hvad de kigger efter. Indtil videre ved de vidst ikke rigtig noget. . Han ser fin ud. Fin farve. Ikke gul overhovedet. Ikke helt drænet for sin energi endnu men godt på vej. Har kastet op i dag. Kun klar skum. Han bliver kører syg så os i bilen . Ingen hårboldte eller andet desværre .
    Jeg håber de finder ud af noget i Varde smiley En meget dvask kat vi har efterhånden, det så hårdt at se på.


  • #9   8. sep 2015 Slapper af så godt som han kan lige nu. Tak for hjælpen indtil videre smiley

    profilbillede
  • #10   8. sep 2015 Han ser da ikke for frisk ud smiley
    Giv lige en update, noget må katten jo fejle...
    God bedring med ham og jeg synes at det er flot at du gør alt det for ham.


  • #11   8. sep 2015 Nej han er ikke helt frisk, men dyrlægen ringede efter de havde fået ham ind, omkring 10% dehydreret mente de, så ro på lige. Han overnatter på dyrehospitalet og får drop og så ringer de i morgen når de har undersøgt ham og fået ham scannet. Håber dælme på godt nyt!
    Mange tak smiley
    Vi prøver, håber vi kan gøre noget og når det inden noget står af inden i.


  • #12   9. sep 2015 Jeg håber der kommer godt nyt idag smiley

  • #13   10. sep 2015 De valgt beholde ham til I dag. Han var forstoppet igen men stadig ingen årsag . Vi glæder os til hente ham senere og håber på de har noget mere sige . .

  • #14   11. sep 2015 Vi måtte heller ikke hente ham igår. De tog ny blodprøve som heldigvis viste han er ok og organer har det fint, endnu.
    I dag må vi hente ham.
    De har haft ham åbnet op og fandt Igen ting. Tarm problem indtil videre. Vi skal snakke igen mandag men må få ham hjem i weekenden. Åh vi håber stadig på en løsning findes smiley


  • #15   11. sep 2015 Jeg håber sørme også på gode nyheder smiley

  • #16   16. sep 2015 hvordan går det?

  • #17   17. sep 2015 Hei. Undskyld det sene svar. Det går godt!
    Bill har spist i går og i dag. Han har nippet i weekenden hvor han kun fik våd foder og mandag fik han tørkost igen og der blev nippet igennem og så langsomt spist mere og mere af begge. Drikker os ok. Ku være lidt bedre.
    Han er blevet noget tynd men ok frisk igen. Han har ikke haft afføring endnu, dyrlægen sagde i dag det var ok men skal ringe igen i morgen om der var sket noget . Han søger lidt katte bakken men det som om han ikke rigtig vil. I dag fik han lige lov til at komme ud i snor. Det gjorde ham godt, det nød han. Han har taget det rigtig pænt og er kommet sig efter opration rigtig godt.
    Det bedre, men ikke helt klaret endnu.
    Vi prøver finde noget våd foder der skulle være godt for maven og som han gider spise det hele og meget af. Som ikke bare er tun.

    Han har været lidt kontakt søgende. F.eks hoppet op på køkkenbordet mens jeg lavede mad. Ville han aldrig gøre normalt.
    Kom op og kravlede op på min ryg og jeg gik med bukket ryg ind satte ham i sofaen. Så kom han igen hoppet op og kravlede op på min skuldre og hang, sku ha et knus.
    Vi giver gerne knus hvor han bliver løftet op og ligger på armene. Men det andet var lidt mærkeligt. Ved jeg ikke rigtig lige hvad han mente med det. smiley Tænker om han ku ha ondt i maven eller noget, men han giver ikke lyd når man tjekker maven igennem, det gjorde han sidst inden han blev skyllet igennem så der sagde han ligesom der var noget. smiley
    Han er jo barberet på maven og han er ikke glad for kulde. Måske han bare fryser mavsen og derfor ligger meget på en og opfører sig lidt sjovt.

    Vi krydser fingre for det bliver ved med at gå i en positiv retning smiley - og for der snart kommer noget i katte bakken smiley


    profilbillede
  • #18   17. sep 2015 Men har har fået puttet godt igennem på dvs tæpper og i huler smiley

    profilbillede
  • #19   17. sep 2015 Det er dejligt at høre at der er fremgang smiley

  • #20   17. sep 2015 Ja håber dyrlægen siger det samme smiley

  • #21   17. sep 2015 Så var han i katte bakke. Undskyld mit sprog. Men tre skønne lorte var der smiley
    Det er ihvert fald en god ting smiley


  • #22   17. sep 2015 Yeaa... smiley

  • #23   17. sep 2015 Ja tænk at man kan blive så glad for en lort smiley
    Dejligt at høre at det går fremad smiley


  • #24   17. sep 2015 super godt at hører at det går så godt nu smiley

    de bliver tit mere pylleret når de har været sådan en tur igennem.
    katte skal jo helst have varme på maven for at de ikke fryser, så det er nok derfor han rigtig putter i tæpper


Kommentér på:
Billie Mainecoon Han på snart 7, SPISER IKKE, RÅD SØGES!!

Annonce