{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
798 visninger | Oprettet:

Tinka
Tinka
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943

ARGH! for mange efterlysningssider {{forumTopicSubject}}

Hvad f*nden er meningen med alle de efterlysningssider? smiley Jo flere sider der findes, desto mere uoverskueligt bliver det at efterlyse sin kat eller finde ejer af en tilløberkat.

Hvis nu der kun var ét eller to steder på nettet, hvor man kunne efterlyse og fremlyse, så ville der være meget større sandsynlighed for at bortkomne dyr kom hjem igen.

* Hvor mange katteejere efterlyser deres bortkomne kat på samtlige efterlysningssider?
* Hvor mange kattefindere orker at tjekke samtlige sider igennem?
* Hvor mange efterlysningssider findes der?! JEG har mistet overblikket.

Jeg har lige brugt en time på at tjekke efterlysninger på mere eller mindre velfungerende hjemmesider: Dyrenes Beskyttelse, Kattens Værn, Dyreværnet, forsvundnedyr.dk , dyrefinderen.dk , Nordjysk Dyreredning, tilfældige facebookgrupper .... og det er ikke alle grupper man kan komme ind på, når man ikke selv er på fjæsen.

Fx kunne jeg ikke komme ind på 'Efterlysninger og fremlysninger af dyr i Østjylland' . Hvis nogen her kan det, gider de så tjekke om nogen efterlyser en (sandsynligvis ret ung) gråstribet kat i Århus syd?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ARGH! for mange efterlysningssider
  • #1   9. sep 2015 Jeg har lige kigget rundt på flere facebook sider bl.a. den for østjylland.
    Jeg synes ikke lige umiddelbart at jeg kunne se nogen efterlyse en kat af den beskrivelse

• #2   9. sep 2015 Jeg regnede heller ikke med, at katten var efterlyst der. Men det kunne jo være, så tak for at du kiggede smiley

• #3   9. sep 2015 Det var så lidt da smiley Det tog mig ikke mere en små 10 minutter, så kunne du få ro i sjælen smiley

• #4   9. sep 2015 Jeg kikker faktisk kun på vores lokale basar på nettet, men ser ikke mange katte isforhold til hvor mange der er efterlyst og hvormange katte der bor i området, måske fordi der er mange marker, og er de bare et par meter inde på marken, kan de ligge og slikke sol uden man kan se dem.
    Eller også er de alle ude om natten smiley

• #5   9. sep 2015 Lokale basar? :-S I boligforeningen eller?...

• #6   9. sep 2015 da jeg var på kv, fik vi oftes efterlysninger ind. og vi anbefalede altid at folk satte sedler op i lokal miljøet fremfor på nettet - især ældre mennesker tjekker ikke lige nettet
    andre steder som kan være en fordel er lokalavisen

• #7   10. sep 2015 Jeg synes at både lokalmiljø og nettet er vigtigt.
    Men K*ft hvor er det idiotisk med alle de sites der efterhånden er. (Det er galt nok med to registre). For mange kokke fordærver altså maden.

Det nytter jo ikke noget, hvis man finder en kat og tjekker og fremlyser den på DB, KV og forsvundnedyr, hvis ejeren kun efterlyser og tjekker Dyreværnet og den lokale facebookside.

• #8   10. sep 2015 Vi har Beder Malling basaren, til salg bytte og opslag, det fungere rigtigt godt, folk som mangler deres kat eller dem som pludseligt har en ekstre, efterlyser og fremlyses der inde, og flere katte er blevet hjulpet hjem, sidst var det en yngre killing som var smuttet og som selvfølgelig ikke kunne finde hjem.
    Tidligere var der en killing som var kørt over, og en anden havde fundet den på vejen ( bilen var åbentbart ikke stoppet) men den kvinde som fandt den, bragte den til dyrlæge, hvor den blev aflivet, og ejeren så den så på Basaren og tog ansvar( killingen var endnu ikke 12 uger, så fatter ikke den var ude)

• #9   10. sep 2015 Det er da også fint med nær-lokale sites - det kan næsten fungere som gammeldaws sedler på lygtepæle.... hvis man ellers ved, at siden eksisterer.

Der er så mange katte, der er efterlyst - og efterhånden er der også en del, der fremlyses - men alligevel er der alt for få katte, der kommer hjem igen smiley Egentlig slet ikke så underligt, for hvis mis skal hjem kræver det jo, at evt. kattefinder tjekker samme steder som katteejer har oprettet efterlysninger. Og omvendt, at katteejer tjekker de steder, hvor kattefinder har oprettet fremlysninger.
    Med alle de efterlysningssites er det sgu snart ved at være 'Held og Lotto' smiley

Kommentér på:
ARGH! for mange efterlysningssider

Annonce