{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
823 visninger | Oprettet:

Kattens uge {{forumTopicSubject}}

Beklager på forhånd hvis dette har været bragt tidligere, eller man ikke må - så skal jeg gerne fjerne det.

Jeg får bare så ondt i maven af at tænke på alle de små katte, som ingen ejer, og som må leve i det fri året rundt, som må leve uden tryghed og mad og hvad vores egne små elskede missere ellers nyder godt af.

Derfor har jeg støttet dyreværnet i deres kampagne, og jeg håber at rigtig mange andre gør det samme, så vi kan få bragt antallet af herreløse katte ned.

Du kan læse mere her:
http://www.dyrevaernet.dk/nyheder/de-vildtlevende-katte-har-brug-for-hjaelp.aspx

Al hjælp er velkommen smiley

Jeg håber at mange af jer andre katteelskere også har en lille klink til overs så rigtig mange kan hjælpe dem smiley


Kommentarer på:  Kattens uge
  • #1   24. sep 2015 Jeg har fundet en herreløs sød kat som nu har fået et godt og trygt hjem hos en som ønskede sig en mis. smiley

  • #2   25. sep 2015 Jeg vil gerne støtte smiley

    Katte står meget langt nede på rangstigen. Og det er ikke fair. Kender en mand som ikke ville neutralisere sin hunkat, det er jo naturligt for den at få killinger smiley samme kat var sat til af lopper og alt for tynd, jo den fik mad, men tænker at ormekur er en by i Rusland hos ham.

    På en måde er det alt for nemt at anskaffe sig en killing. Hundehvalpe chippes og registreres.Men ikke katte. Så det er alt for nemt at dumpe dem når de ikke er nuttede længere og pludselig koster penge til neutralisering og andet..

    Hilsen mig hvis bedste ven hos min mormor var affaldskatten buddi. Han skreg ulykkeligt, i marken der lå op til haven. Han var en god kat og havde han kunne fortælle om hvad han havde været igennem havde det knust mit hjerte.
    Ørene var klippet af, ja KLIPPET, dyrlæges ord. Samt at han på et tidspunkt må have været kørt ned. Bagparti havde taget skade

    Om jeg begriber det,han var en god kat og jeg holdt meget af ham.

    Senere flyttede en anden kasseret kat ind, efter at buddi blev aflivet. Tydeligt også kasseret. Husker at han ikke kunne trække kløerne ind, venligheden selv, ikke at bid var en trussel, han havde ingen tænder.. Som voksen ved jeg hvorfor hsn ingen tænder, pga den der sygdom jeg ikke husker navnet på.

    Min mormor adopterede derefter en skøn ungkat fra inges.
    Perlen, kom han til at hedde.

    Jeg elsker katte, er ekstra madmor for staldens ti mislinger, hvor min ismule er opstaldet.

    Katte er pragtfulde dyr.


  • #3   25. sep 2015 Åh buddi, bliver helt nostalgisk ved tanken om ham. Han var en god kat. Ikke helt renlig, sikkert pga påkørslen. Han sov i kælderen og blev båret op ad trappen hver morgen. Tegn på yderligere mishandling var, at han blev rædselsfuld når man tog overtøj på.

    Sort med hvide aftegninger. En pragtfuld ven.

    Han fik en god og fair afslutning på livet. Det følger jo med ved anskaffelse af et levende væsen. Om det er fisk, fugl, kat, hund hest.

    Det er vores pligt som ejer, at varetage dyrets tarv på en ordentlig og respektfuld måde


  • #4   25. sep 2015 Jeg synes at det er en god idé.
    Når det er sagt, så har jeg personligt igennem tiden været hemmelig (desværre) fodervært for et utal, hvor en stor del af kattene er endt som kæledægger i min stue.
    Elvis: Født af en vildkat i en busk, fodret af min mor og tæmmet helt fra killing, men vildkatten vil altid være i ham selvom han er den dejligste mis smiley
    Freddie: Et hovsakuld i en hestestald, der mistede sin mor og blev opfostret af et ægtepar sammen med 4 søskende
    Lucas: Resultatet af omsorgssvigt og løgne der til sidst endte med at hunkatten fødte sine killinger hos mig efter aftale med KV. Lucas "strandede" så her.
    De forrige:
    Mickey en "køb og smid ud" kat
    Mads, en terrassekat der spontant flyttede ind imens jeg lå med lungebetændelse
    Emil: En indbragt killing på et dyrehospital (de nænnede ikke at bruge sprøjten)
    Tarzan: En kat der var smidt ud! Havde skam fat i ejeren og hun ville ikke have ham tilbage, så han skulle bare aflives...
    Trold: En langhårsblanding der tydeligvis er kommet på afveje, men hvor ingen reagerede på fremlysninger
    Og så de mange der har levet et liv ude - den ældste blev 16 år (hos mig), blev aflivet på mit køkkengulv
    3 stk. aflivet pga. alvorlig sygdom.
    Så jeg føler at jeg har gjort - og gør min pligt.
    Men KV spærrer for at mange baggårdskatte kan få en eller flere foderværter fordi de forlanger tilladelser fra boligselskaber - og det er sværere end som så.
    Så snart min nuværende terrassekat ikke længere har "bur-fobi" og jeg kan få 2 overnatninger hos en dyrlæge, så bliver han også fixet.

    Jeg vil også give et skulderklap til alle de andre foderværter som er rundt omkring i landet helt uden en organisation i ryggen, for hvis man giver sig til at regne på det, så er det faktisk ikke billigt.
    Så en indsamling er fin og idéen er god, men så længe KV har en så firkantet holdning, så vil mange sunde katte bare blive aflivet af dem.


Kommentér på:
Kattens uge

Annonce