kunne I tænke jer at have en 3 benet kat/dyr? kunne I tænke jer at have en 3 benet kat/dyr?
nu ser jeg en del Dyrepolitiet fra usa, og her fjerner man rask væk et ben fra hund/kat.
har også set det med Bondie vet, med en kat
hvad syntes I?
min personlige holdninger er at et dyr har 4 ben og ikke mindre. Så hellere vælge en aflivning.
syntes hellere ikke at man oplever her hjemme at det er noget man gør.
jul 2015
Følger: 30 Følgere: 310 Katte: 5 Emner: 88 Svar: 995
I nogle tilfælde ville jeg mene at man godt kan gå ind og fjerne et ben - Det er jo ikke sådan at de ikke kan klare sig, men det er også vigtigt at man VED at den vil få et kærligt hjem. Ellers er det jo ren mishandling at lade den gennemgå så meget smerte bare for at ende op på et internat i op til flere år, hvorefter man så afliver.
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 88 Katte: 3 Emner: 8 Svar: 125
Men ofte synes jeg at man kun tænker på at den skal leve, i stedet for at tænke på livskvalitet
Nogle af de fantastiske redninger af dyr i USA synes jeg personligt at en aflivning ville have været mere humant. Men igen, det kommer fuldstændigt an på det enkelte individ og dens situation
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 384 Katte: 4 Emner: 190 Svar: 7.281
Men på den anden side...
Hvis katten ikke lider, har fantomsmerter, lever beskyttet som indekat, så måske ja.
Det kommer helt an på dens livskvalitet naturligvis.
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 809 Katte: 20 Emner: 117 Svar: 7.358
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 32
De skal lige så vel have et godt sted og bo, og en familie der elsker den, som vi mennesker skal.
Men hvis de lider, ville jeg også helst have de blev aflivet, for det er ikke et værdig liv for dem.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.144
I min kolonihaveforening flyttede de et ungt par ind med katte, som bare fik lov til, at komme ud, det var rasekatte, husker ikke rasen men de var korthårede, den ene manglede et forben, man så tydeligt, at det var svært for den, den stoppede tit op, og den virkede ikke tryk.
På tv har jeg set både hunde og katte klare sig fantastisk, selvom de manglede et bagben.
Jeg ved ikke hvad jeg ville beslutte hvis en af mine drenge stod i den situation, at de skulle af med livet eller af med benet?
Nu har jeg jo Røde, som snart ingen tænder har, og selv der føler jeg næsten det har været for meget, han har fået 4 operationer og skal også have den 5. Snart, og det vil sige 5 operationer på under 2 år.
Fysisk har det jo været det eneste rigtige, men psykisk har det været hårdt for ham, og jeg hader tanken om, at Mitti skal igennem det samme, men jeg går ikke med til, at det bliver 5 operationer igen
Jeg startede jo på det fordi de er raske og unge, og de kan ikke leve med FORL, for det giver smerter.
Jeg må nok sige jeg ville gøre forskel på de 2, fordi Mitti stadig skal igennem tandudtrækning i stor stil, så hvis han også lige skulle have sat et ben af, ville jeg nok sige stop nu og her.
Røde er næsten færdig, men jeg ville tænke mig grundigt om, for det gode liv uden smerter skal jo være nu her lige om lidt ?
Jeg syntes det er svært, og jeg vil nok kun kunne tage endelig stilling, hvis jeg stod i situationen.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Jeg går egentligt ikke ind for amputation af lemmer hos dyr,for man aner ikke hvordan det påvirker dem, hvor mange fantomsmerter de har, hvilke begrænsninger man giver dem eller om de får depressioner af det, man kan ikke aflæse et dyrs sind eller smerter på samme måde som med mennesker, der er visse ting man bare skal lade naturen gå sin gang med eller rettere hjælpe naturen på vej med, dyret ved jo ikke at de mange måneder i smerter måske ender ud i noget godt.
Problemet særligt med katte er jo at du kan tage katten ud af naturen men du kan ikke tage naturen ud af katten så hvis du fratager den nogle naturlige egenskaber såsom at hoppe og klatre så bliver katten jo frustreret og måske deprimeret og apatisk, det er da ikke et værdigt liv for en kat eller for den sags skyld noget som helst levende væsen.
aug 2012
Følger: 32 Følgere: 37 Katte: 6 Emner: 13 Svar: 360
kunne I tænke jer at have en 3 benet kat/dyr?