{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.344 visninger | Oprettet:

Katte pension {{forumTopicSubject}}

Skal holde jul og nytår i Spanien og min højtelskede kat skal passes og er MEGET sippet ang hvor han skal være,
Bor i Esbjerg og de steder jeg har fundet, bryder jeg mig ikke så meget om. De kan ikke garantere sygefri og loppefri katte på opholdet og hvis man medbringer eget foder er det på eget ansvar hvis det forsvinder..

Det syntes jeg er grotesk.

Min kat skal ikke passes et sted hvor han kan blive smittet og få lopper, samt blive lukket ud og lege med andre katte hvilket min bestemt ikke skal. Samt vil ikke have hans dyre foder på mystikvis kan forsvinde.

Min kat skal have det bedste og bliver tosset hvis han bliver syg eller for lopper, da det nemt at holde væk hvis man gør rent og alle er loppe behandlet inden opholdet samt har alle vacciner og skal dokumenteres 100% raske

Hvad anbefaler i ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte pension
  • #5   28. sep 2015 den eneste som jeg virkelig selv kan stå indefor er Min ven kattens pensionat i odense
    her er der bare super god behandling.
    det er det tidligere kattens værn i odense.



  • #6   28. sep 2015 Bonnie, jeg ville aldrig acceptere at min voksne kat i pension skulle være med til at afrette en uvoren killing og da slet ikke uden at jeg var til stede.

    Lige så uansvarligt som hundeejere der finder det ok at andre hunde gerne må give deres hund en lærestreg, for så kan den jo lære det.

    Men, det er dybt respektløst over for deres stakkels hund og ejeren af den anden hund, samt dennes hund...

    Men, jeg ville så heller ikke benytte mig af pension, hvis jeg havde kat lige nu..


  • #7   28. sep 2015 (tarzan er da for øvrigt bare blevet super skøn. Godt at det er gået så godt med ham. Det fortjener sådan en skøn misling helt bestemt)

  • #8   28. sep 2015 jeg syntes ikke at det er i orden at lade fremmede katte gå sammen - også selvom at det er for at de skal lege/hygge
    på kv (min ven katten) havde hver kat sit eget bur (vel 2-3 m2 og 2 meter i højden). skulle de ud, så kom de i transportkasse og sat i en løbegård - for sig selv. kun hvis kattene kom fra samme hjem og var vant til hinanden måtte de gå sammen
    hvis de ikke må komme ud (kunne være at det var en indekat) så fik de lov til at gå løs på gangen, efter tur.
    alle katte skulle være vac, og loppebehandlet inden de kom. ved killing/ungdyr skulle de have 2 vac. Alle skulle være neu - især i højsærsonerne (sommer/jul). uden for kunne vi til nøds godt tage en ind. vi havde nogle hunkatte som var på p-piller.

    vi havde især god omtale for længere varende ophold. det længste jeg var med til at passe var en hankat som var der i 7 mdr.
    efterfølgende ved jeg at der blev passet en del soldater-katte som er blevet passet der. har sendt flere videre dertil.

    http://minvenkatten.dk/odense/pension.asp


  • #13   29. sep 2015 prøv at tænk på at der er jo privat ejet katte som har aids og leukæmi.har mødt flere som ikke har vist at deres kat var positiv, og faktisk skulle vi passe en kat, som faktisk endte med at vi tog den til dyrlæge, hvor det viste sig at den havde aids. det var en neu hankat som boede sammen med en ældre kat (den var heldigvis ikke blevet smittet). ejeren viste IKKE at katten faktisk var syg - den blev aflivet efterfølgende. Men tænk på hvis den nu havde fået lov til at lege med de andre katte i pensionattet. så kunne vi ende med at den havde smittet 14 andre katte!
    de skal jo ikke vise en negativ test for at blive passet.

    så nej tak. man sætter IKKE fremmede katte sammen.


  • #14   29. sep 2015 Min skal ikke være tæt på andre katte, min er testet for ALT og fejler intet . Ville tænde fuldstændig af hvis han blev smittet

  • #15   29. sep 2015 det kender jeg godt. mine er også testet, og der kommer ikke nogen i nærheden af mine uden de er testet.
    så må folk kalde mig hys eller andet.


  • #17   29. sep 2015 der står kun at de skal være raske

    Når du indleverer din kat, skal den være rask og fri for utøj (lopper). Den skal også være vaccineret inden for det sidste år. Desuden er det et krav, at kønsmodne katte er steriliseret eller kastreret.

    http://www.inges-kattehjem.dk/kattepension


    mange gange går der jo mange år fra katten bliver smittet til den bliver syg
    og du får ikke mig til at tro på at folk giver imellem 500 og 1000 kr hver gang man skal have sin kat passet. dette er kun for at teste for aids og leukæmi
    man skal i forvejen sørger for vacciner og loppekurer + prisen for pensionat.


  • #22   2. okt 2015 alle har en mening om pasning
    MEN når man bruger penge på at teste sin kat, så skal man jo ikke have sin kat sammen med andre. oftes når folk vælger at teste så er det indekatte eller katte med løbegård. det vil så sige at disse katte ikke har kontakt med fremmede katte.

    nu har jeg så mødt en hel del katte som har været smittet. Og det er ikke et kønt syn.

    så er ens kat testet ja så vælger man en pensionat hvor ens kat kun er ude alene.


Kommentér på:
Katte pension

Annonce