{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
402 visninger | Oprettet:

Allergi ved katte {{forumTopicSubject}}

Hej, min Bati har allegi. Ja katte kan også have allegi, er der nogen der har katte som også har dette. Dyrlægen jeg var os var ikke så pokkers god til at rådfører mig, så jeg tænkte om der var nogen som har erfaringer med dette. Han informerede mig om at, de kunne komme af maden, rengørings artikler øremider( men det har han ikke) og af orm som han hellere ikke har. Og ja Bati er over et år og det er faktisk først her i varmen at det er brudt ud.. håber der er nogle af jer der ligger inde med nogle råd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Allergi ved katte
  • #1   11. jul 2006 Lone ----> tak for dit forslag men begge vores katte går kun inde og har ingen lopper, burde nok have nævnt det... jeg troede først at det var vamre knopper som ved mennekser, for det kan heste jo også få. og det klør jo mig bekendt. Men det mente min dyrlæge at det ganske bestemt ikke var

• #2   11. jul 2006 Det kan være pokkers svært at fastslå præcis hvad katten har allergi for. det er noget med at udelukke og så påvirke igen.
    Jeg havde en kat med foderallergi - symptomerne var ar hun kradsede sig til blods omkring hals/nakke ( dette er ofte tegn på allergi overfor en bestemt slags mad )
    Hun kom på et specielt allergen foder - købes hos dyrlæge - dette hjalp kun lidt. Ved udelukkelses metoder fandt jeg til sidst ud af at hun reagerede v/kylling.
    Kyllinge og fjerkræs frit foder ( og der findes kun MEGET få ) hjalp hende. Men helt fri blev hun aldrig, men om hun var allergisk overfor mere er jo osse tænkeligt, vi kunne bare ikke finde ud af hvad.
    Nogle allergi katte bliver nød til at få prednisolon resten af deres liv hvis de har allergi.

• #3   11. jul 2006 Hvad det er han er alergisk overfor ved jeg desværre ikke. Det viser sig ved at han taber pels, og huden ser irreteret ud og han derefter klør/bider i det og så begynder det og væske og gå betændelse i. Og det breder sig så en del og det kommer aldrig det samme sted på kroppen. Indtil nu har han haft det på begge bagben, i forpoten og nu på det andet forben i stykket mellem "knæ" og pote.

• #4   11. jul 2006 jeg sys bare at det er mærkelig at det bare sådan lige pludeselig kommer. Og at det ikke har været i udbrud i vinters men først nu her hvor det er blevet varmt..

• #5   11. jul 2006 Det lyder ikke godt. På Aalborg Dyrehospital er der en af dyrlægerne der har specialiceret sig i hud problemer hos katte. Muligvis ved han noget.
    Min kat før Jeenie bed sig til blods på benene, men det var altid det samme sted. Det kom han aldrig over. Det var noget arveligt.

• #6   12. jul 2006 det er ude på aalborg dyrehospital jeg er med mine katte og ham dyrlægen kunne ikke rigtig hjælpe mig videre

Kommentér på:
Allergi ved katte

Annonce