{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
902 visninger | Oprettet:

Det bedste hjem {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,
Med sorg i hjertet skal min kæreste og jeg af med vores to katte. En hun kat på knap 8 år og en han kat på knap 4 år.
Begge katte er neutraliseret/steriliseret.

Vi skal af med dem da vores søn lider af astmatisk bronkitis og han kan ikke slippe af med det igen mens vi har katte.

Begge er indekatte.

Det jeg vil spørge til råds om er..... Hvad er et godt hjem for dem?
Vi vil ikke have dem på internat, og vi vil bestemt heller ikke bare lade skæbnen bestemme (sætte dem i en papkasse et sted).
Dyrlægen er ABSOLUT sidste udvej.

Vi vil kører landet tyndt hvis vi finder det rette hjem, så det at vi er bosiddende i København er ligegyldigt.

Nogen gode råd? Hvem skal vi kontakte?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det bedste hjem
  • #1   14. okt 2015 Pyyy det er svært, jeg har selv astma og katte allergi, men har nu haft kat i 11år, og har det fint.
    Men hos jer er det jeres barn, og uanset alder så er det noget andet, og i må følge lægens råd.
    Med mindre i kan finde et fælles hjem ( det kan blive svært) så ville jeg ikke ompladsere en 8 år gammel kat, men det kommer an på sindet og helbredet også, men mange vil tænke på, at med alderen kommer der også helbredsproblemer.
    Du bør finde et hjem som er nogen lunde som de er vandt til, altså hvor de fortsætter som indekatte, måske med løbegård.
    Jeg håber i finder et hjem til jeres katte:)


  • #3   14. okt 2015 Øv for jer.
    Men det vil blive meget svært for jer at om placere 2 voksne katte særligt en på 8 år.
    Men der er ikke andet for end at prøve, find alle de katte salgsboder i kan på FB og sæt dem til salg med gode billeder og fantastiske beskrivelser af sind og temperament, sæt dem til salg på DBA samt G&G men et godt råd forlangte et symbolsk beløb for dem sammen med deres ting, feks 3-500 kr. Mest for at sortere impuls køberne fra og så evt skriv at det rette hjem kommer før prisen og lad være med at sælge til den første og bedste hvis du har en dårlig følelse med køber, så sig nej det er din samvittighed der er på spil og dine kattes fremtidige liv.


  • #4   14. okt 2015 Mange tak for jeres svar.

    Henrik: nogen kan ikke stå med ansvaret for en kat så de kan finde på at efterlade dem i en papkasse.


  • #5   14. okt 2015 Dorthe B:
    Opret dem i markedet og være særdeles kritisk. Lad potientielle købere komme på besøg, betragt kattene hvordan de reagerer og hvis I vurderer, at det rette hjem er fundet, så leverer I katten, er stedet ikke egnet, så tager I kattene med hjem igen.
    Det gør mig ondt for jer og jeg tænker på mine egne forældre der fik den samme besked hældt i hovedet af diverse læger. Ud med katten, så får hun det meget bedre! Men mine forældre valgte at beholde katten og til gengæld, måtte jeg ikke sidde med katten, den måtte ikke komme ind på mit værelse og min mor gjorde rent som en gal!
    Sååå... hvis det er den besked I har fået af lægen, så tænk på, at med rette behandling og rigelig rengøring og evt. en løbegård til kattene så de kan komme ud, så kan der måske findes en løsning på det hele smiley
    Hilsen hende med katteallergi, der lever et godt liv på trods af astma - det skal bare være velbehandlet smiley


  • #7   14. okt 2015 Havde jeg bare kunne have kat, så havde jeg gerne hentet dem begge to smiley jeg er ikke aldersforskrækket smiley

    Held og lykke med at finde det rigtige sted til dem, det må næsten føles som at omplacere et barn


  • #8   14. okt 2015 jeg har selv både astma og div allergier- bla for hund. men alligvel har vi haft hund i over 20 år.
    hvis man undersøger det, så er det faktisk sådan at man faktisk vil få det værre hvis man vælger at skilde sig af med dyret.
    jeg er selv en af dem. da vi for 15 år siden skulle flytte valgte vi at komme af med vores sidste hund. før der havde jeg allergi , men så lang tid at hunden ikke kom på værelset mm, og hunden blev vasket tit, ja så skete der ikke noget
    MEN bare 6 mdr efter at vi var kommet af med hunden, kunne jeg slet ikke tåle at være i nærheden af en hund. I dag 15 år efter, kan jeg ikke engang tåle at være i et rum hvor der har været en.

    så det er altså ikke altid lige den bedste vej at vælge.


    og så bliver jeg lidt ked af at man vælger internat fra. Har selv arbejdet for kv i mange år. Og hos os havde kattene det super. der er mere kontrol over HVEM som køber. Kattene får alt hvad de behøver. ja de har et bur at de skal sove i.
    som ejere bør man dog vælge et internat hvor man selv kan stå inde for de omgivelser.

    noget helt andet, så er en 8 årige kat, nok ikke lige den nemmeste at få et nyt hjem til.
    personligt ville jeg nok vælge at beholde og så lave lidt om i huset (regler).
    og ellers ville jeg nok vælge at få dem begge aflivet


  • #9   15. okt 2015 #7 Anja T
    Det er en rigtig sød tanke, mange tak.

    #8 Anja N
    Nu er det bare sådan at vores søn er på medicin to gange dagligt, han har ILDRØDE øjne og han hoster og hakker.

    Så jeg vil ærlig talt ikke udsætte ham for mere hvis det kan hjælpe ham at vi skiller os af med dem.
    Vi kan desværre ikke lave mere om på vores lejlighed end vi allerede har gjort. De må ikke komme på hans værelse eller vores, da det er der vi sover, men vi kan ikke afskærme dem mere fra lejligheden da der ikke er så mange døre at lukke.


  • #10   15. okt 2015 Barnet må komme først, uanset hvor meget man elsker katten.
    Da jeg var barn kunne jeg ikke være i et hjem med kat eller hund, uden det blev til akut behandling ved lægen eller på sygehuset.
    I må gøre det bedste for barnet nu, og vide at det kan blive bedre med tiden, jeg håber virkelig det hjælper jeres barn, og at han får en bedre hverdag, hvor han kan mere, det er ikke sjovt som barn ikke, at kunne ret meget med de andre børn, fordi helbredet siger fra.


  • #11   17. okt 2015 Det er med stor glæde jeg kan sige at kattene er afsat. Tak for jeres råd!!!

  • #12   17. okt 2015 Det var godtnok hurtigt.
    Nogle du kender i forvejen?


  • #13   18. okt 2015 Det var fantastisk hurtigt, men kemien er der og vi er ikke i tvivl om de får det godt. De skal til jylland smiley

  • #14   18. okt 2015 Man tager da i hvert fald ikke over broen hvis man ikke vil have kat smiley
    Elsker happy endings smiley
    Bringer I den?


  • #15   18. okt 2015 Nej det gør man ikke. Ja vi bringer den, og snakker dagligt med den nye ejer. Hun er ellevild og kan ikke vente med at få dem hjem smiley

  • #16   19. okt 2015 Dejligt at høre at det er lykkedes dig at få dem til et godt hjem smiley

Kommentér på:
Det bedste hjem

Annonce