1.551 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Porta 21 Finest Cats Heaven Porta 21 Finest Cats Heaven

Hvad siger eksperterne til dette foder?

Misse er snart 7 år gammel, og hun har rigeligt på sidebenene, så tænker om vi snart skal til at skifte fra "Porta 21 Finest Sensible - uden korn" til "Porta 21 Finest Cats Heaven" (indhold i dette foder beskrevet nedenfor)!?
Som de skriver i beskrivelsen: "Perfekt til allergikere, overvægtige og ældre katte" - Misse har ingen allergier, men overvægtig er hun da, og hun træder jo snart ind i seniorstadiet også.. I hvert fald når hun er ved at være færdig med de 20 kg "Porta 21 Finest Sensible - uden korn" jeg har stående, som skal spises inden foderskiftet, så er blot begyndt at undersøge markedet smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 480 kr.
  • Forhave og baghave 1.100 kr.
  • Vvs til installation af opvaskemaskine 800 kr.
  • Diverse håndværksopgaver 2.200 kr.
  • Køb og udskiftning af batteri på bil 1.100 kr.
  • Fjern asbest tag 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Porta 21 Finest Cats Heaven
  • #1   14. okt 2015 Og her en beskrivelse af "Porta 21 Finest Sensible - uden korn" som er det der fodres med lige nu smiley

profilbillede
  • #3   14. okt 2015 Synes umiddelbart også selv det lyder fornuftigt, men det er altid rart at få nogle andres meninger også smiley

• #5   14. okt 2015 Ja jeg skal også lige have mine til at spise sig gennem 20 kg af den grønne pose Porta 21 først smiley

Men så passer det nok også meget godt at køre over på den blå når der er ved at være en halv sæk tilbage ca. af den grønne smiley

• #7   14. okt 2015 Ja det kan jeg godt se smiley

• #8   14. okt 2015 Den er den blå porta , jeg har en kat på 7 år og en på 6 år og en på3 år og 3 på 1 år og de få den blå porta og de elsker det , og jeg sys det er godt tørfoder ,

• #10   14. okt 2015 Den grønne porta kan godt være hårdt imod maven men har ikke hørt om mave problemer med den blå , og mine har ikke nogle problemer med den blå , de elsker den

• #11   14. okt 2015 Hvad med at Give hende orijen det til alle aldre smiley

• #12   14. okt 2015 Den grønne Porta har jeg aldrig haft problemer med, super fine maver hele vejen igennem smiley

Jeg er blevet anbefalet fra et andet katteforum at blive ved den grønne, da protein indholdet er noget højere heri end det er i den blå..
    Og når jeg tænker over det, giver det faktisk god nok mening..

Orijen ligger langt langt over mit foderbudget, da jeg inden for 4 mdr. nok havner på kontanthjælp er der ikke rigtig råd til noget dyrere end Porta 21 smiley
    Heldigvis er det jo også foder af rigtig fin kvalitet smiley

• #13   14. okt 2015 Okay søde det havde jeg da helt glemt Min Kat har snart fået orijen i 14 dage sammen med real nature wilderness smiley

• #14   14. okt 2015 Protein ligger på 38 og den grønne 47 tror jeg nok , men det er af og til ind på Facebook grupper om katte man hører at kat(te) kaste op af porta men så når man hører om hva det er for en porta så er det den grønne , men det er soja i den grønne så det kan godt være det er et par % som ikke kan tåle det , men sådan er det med alt katte mad , det er altid et par % som ikke kan tåle det ,

• #15   14. okt 2015 Lige præcis Musse smiley

Mine katte stortrives dog på den grønne smiley
    Eneste minus er at deres afføring lugter MEGET kraftigt! smiley

• #16   14. okt 2015 Tak .:) , mine kan godt tåle den grønne men en dag lå jeg 2,7 kg af den grønne i mad holder og i den anden holder mad 2,7 kg af den blå og den blå var tæt på helt væk og den grønne var fuld ,
    Som man kan se på billede , så jeg bilver bare ved med den blå ,

Det super de katte stortrives på den grønne smiley bare katte er glad er alt godt smiley

Sådan kan det være,
    Det sys jeg kun lugt lige til de har fået grus over den ,

profilbillede
  • #17   14. okt 2015 Den grønne har jeg også brugt, og jeg syntes tit når man høre, at nogen har problemer med kornfrit i det hele taget, er når de starter og tror de kan skifte lige så hurtigt som ved andre foder skift! Det kan man ikke, for den oprindelige enzymbalance skal vækkes igen, katte som i lang tid er fodret med foder der har højt indhold af korn, må nødvendig vis tilpasse sig, og mår man så skifter for hurtigt er enzymbalancen forkert, så et skift skal være over mindst en månede.
    Jeg ville vælge den med størst indhold af protein og animalsk fedt, og såvidt jeg kan se er det den grønne.

• #18   14. okt 2015 Ja, tror nu også bare jeg fortsætter med den grønne smiley
    Og så længe hun trives på den, er der vel heller ingen grund til at ændre på det smiley
    Jeg må bare prøve om jeg kan motionere hende lidt mere smiley
    Men det er svært, for hun er en stædig frøken smiley

• #19   15. okt 2015 Så længe hun ikke er tynd, er det ikke noget du behøver, at tænke så meget på smiley

Kommentér på:
Porta 21 Finest Cats Heaven

Annonce