{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
686 visninger | Oprettet:

Vintervams el. overvægt? {{forumTopicSubject}}

Så er det blevet koldt i vejret og alle mine mislinger er begyndt at puffe godt op med vinterpels. Enzo er dog den mest "fluffy" og jeg er begyndt at tvivle lidt om det bare er den tykke pels, eller om han har lagt sig lidt ud. Enzo's mor er norsk skovkat og han har den her lækre kraftige underpels nok som resultat heraf. Er det vintervams, eller overvægt? Vedlægger billeder i kommentarerne.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vintervams el. overvægt?
  • #1   22. okt 2015 1

profilbillede
  • #2   22. okt 2015 2

profilbillede
  • #3   22. okt 2015 3

profilbillede
  • #4   22. okt 2015 Jeg synes ikke han ser overvægtig ud overhovedet smiley

En tommelfinger regel siger:
    Hvis du ved at føle med fingerspidserne hen langs rygraden og langs ribbenene, og du ikke kan mærke rygrad og ribben gennem pels, hud osv. ved et let tryk, så er katten for tyk...

Modsat må du ikke tydeligt kunne mærke hofteben/øverste lårknogle...
    For kan du det, så er katten nemlig for tynd.

Du skal fuldstændig se bort fra maveflommer, kastratdeller, hængevom og hvad det ellers kaldes. Det har intet med overvægt at gøre, det ses nemlig også nogle gange hos tynde katte smiley

• #5   22. okt 2015 Ja, det er jo lige den del som gør det lidt svært at vurdere.. Hihi.. Han har nemlig den typiske kastratdelle godt indpakket i hans tykke pels, og han har stadig den løse killingehud som kunne indikere at han stadig vokser.. Men jeg regner med vi snart skal til årlig undersøgelse, og så må dyrlægen jo lade dommen falde om vi skal hive løbebåndet og skridttælleren frem smiley (hvis nogen skulle tage den sidste del for bokstaveligt, vil jeg lige påpege vi nok starter med foderskifte.. Hihi)

• #6   22. okt 2015 Haha smiley

Misse har også den der ekstremt tykke/tætte underpels, som får hende til at se meget tykkere ud end hun er.
    Ingen tvivl om at hun ER overvægtig, 1 kg lettere kunne gøre rigtig meget ved sagen smiley
    Men det skal vi også arbejde på snart.. Jeg bliver snart alene med Misse, så skal vi til og i gang med noget mere aktivering, hvor de andre ikke kommer og afbryder, så hun mister interessen smiley

• #8   22. okt 2015 Hihi.. Jeg elsker når misserne bliver lidt vintervamsede smiley den tykke pels der får dem til at ligne små fluffy bamser mens de hopper rundt i sneen. Men ja han er en smuk fyr, og jeg kan godt lide han ser lidt velholdt og forkælet ud, men havde det været overvægt måtte vi selvfølgelig gøre noget ved det smiley det er ikke nemt bare at ligge og flade indenfor når vejret er trist og kun rejse sig når det er yderst nødvendigt.. Som fx når jeg skal vaske tøj og hente børn.. Griner.. Til forskel fra Enzo er mit desværre ikke bare vintervams.. Haha

• #9   22. okt 2015 Jeg synes ikke, at han ser overvægtig ud. Husk at alle katte tager en smule på, når vi er på vej til vinter.

• #10   22. okt 2015 han ser super godt ud - og husk dellen har intet med overvægt at gøre - og den forsvinder ikke om man så sulter dem fra nu af og til jul smiley

men ellers er et godt råd: vej katten måske hver 2. mdr eller hvor tit du gider. så har du et meget bedre billede af hvilken vej det går, om den bliver syg eller andet. det råd gav min gamle dyrlæge mig.

• #11   22. okt 2015 Det vil jeg prøve! smiley

• #12   22. okt 2015 Vi vejer vores hver 4. uge, for da får de opmålt loppekur. Så kan vi også følge med i, hvad vej deres vægt går.

Vi har lige vejet i dag, og jeg er SÅ stolt. Garfield har tabt sig 900 gram nu. Han havde taget 1 kilo på, da han spiste for meget killingefoder.

• #13   22. okt 2015 Vi giver stadig vores killingefoder, for med alt andet taber Ferb sig (min ældre hankat).. Men skulle Enzo tage for meget på, så skifter vi foder og giver ferb noget andet ved siden af smiley Cutie og Enzo er kun lige blevet et år her d. 1 oktober og der står at man skal give det op til et år. Vi gav jo Cutie mom&kitten foder mens hun havde de små, så tror sagtens det kan lade sig gøre at de får noget forskelligt smiley giver i tørfoder i potioner, eller har de fri adgang? For jeg har altid bare haft fri adgang til tørfoder og så suppleret med vådfoder en gang om dagen..

• #14   22. okt 2015 Man skal ikke nødvendigvis give killingefoder, til de er et år gamle. Det er blot for at få solgt noget foder. smiley

Vi har det stående, da vi håbede på at have en drægtig mormis, og hun skal jo have lidt ekstra. At hun så ikke var drægtig alligevel, det var lidt øv. Men nu får de killingefoder igen, da hun har termin den 1. Nov. Men hun får yderligere specialfoder, som kun hun får - eller næsten. De andre sidder og savler hver gang, så de får en lille smagsprøve. smiley

• #15   22. okt 2015 Det kan jeg godt forstå, jeg ville også være trist med et tørt stykke rugbrød mens andre fik en god bøf.. Hihi.. Det ville ikke undre mig hvis du havde ret i det med killinge foderet, men som jeg sagde før, så er Ferb lidt af en diva og han gider ikke kedelig mad. Griner. Så vi tænkte at så længe de trives, har god pels og holder vægten så giver vi dem Royal canin kitten, og skulle de lægge sig ud så forsøger vi med noget andet smiley

Kommentér på:
Vintervams el. overvægt?

Annonce