811 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Fertil strejfer- hvad gør vi? Fertil strejfer- hvad gør vi?

Vi har en strejfer rendende, vil gætte på han er et par år gammel.
Vi så ham første gang i foråret. I løbet af sommeren stod vores havedør åben hver eneste dag fordi vi selv har tre katte der kommer ind og ud der, samt vi også har den åben når vi lufter ud. En aften hørte vi så at der var en der åd og det lød bestemt ikke som en af vores da det lød som om katten var ved at sluge madskålen. Det viste sig så at være en fremmed kat.
Han begyndte at komme jævnligt for nu vidste han jo hvor madskålen var.
Egentlig generede det os ikke at han kom og spiste for han er meget tynd og sulten så selvfølgelig var han da velkommen. Problemet var/er at han ikke er kastreret så han pisser i hele huset hvis han kan komme til det.
Jeg efterlyste en ejer og det kom så frem at han rent faktisk har en ejer. Vedkommende sagde for tre måneder siden at katten blev kastreret hurtigst muligt, men der er ikke sket noget. Han er stadig meget tynd og går næsten hver dag og kalder udenfor vores hus. Vi kan ikke have havedøren åben medmindre vi vil tørre pis op bagefter. Igen er det ikke et problem at han spiser hos os, men vi gider altså ikke have ildelugtende pis i hele huset og det er trættende at han går op skriger udenfor hele tiden.
Hvad gør vi? Vi er efterhånden så trætte af det at vi har overvejet at ringe til kattens værn så de kan kastrere ham og registrere ham i vores navn.

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fertil strejfer- hvad gør vi?
  • #1   19. nov 2015 Har du overvejet at kontakte ejer og bede om at få erstattet det i har fået ødelagt/overpisset og det foder den har spist? Det havde jeg gjort. Så kan de fleste hurtigt få pengene op af lommen og få kastereret dyret smiley

• #2   19. nov 2015 Det har jeg slet ikke tænkt på, det er da helt sikkert en mulighed.

• #3   19. nov 2015 Nu har jeg heldigvis aldrig selv haft brug for at benytte den metode, men ved fra flere der har brugt den, at det har hjulpet - så ja, jeg ville bestemt prøve det hvis det var mig! smiley

• #4   19. nov 2015 Få ham kastereret. smiley

Jeg ved, at der er mange opdrættere, der indfanger og neutraliserer andres katte, for at de ikke skal genere. Og ja, ellers kontakt en katteorg., der kan indfange ham.

• #5   19. nov 2015 Stakkels kat, det er da altid lidt at der findes en ejer . Selv om det lyder som en dårlig en af slagsen. Du kan spørge hos DB om de vil kontakte ham så han kan få nogle anvisninger i at passe sin kat, hvis du mener den ikke bliver passet ordentligt. Ellers må du selv hen og sige at nu går det altså ikke mere og nu bliver han anmeldt fordi katten trænger ind på jeres private grund og strinter. Det lyder jo heller ikke som om den får hvad den kan spise. Samtidig synes jeg du skal præsentere ham for en regning på foder og rengøring. For hvorfor skal i betale for hans kat. En kat kan snuppe noget noget af og til men at bare forlade katten og lade andre fodre den i 3 måneder efter der er blevet klaget det er da ikke i orden.

• #6   19. nov 2015 Jeg synes jo også det er vildt synd! Det er da også en af grundene til at vi ikke har noget imod at han får noget at spise hos os for han er meget tynd, selvfølgelig er det også fordi han er fertil men han mangler altså også næring. Vedkommende siger at katten kun spiser specialfoder fra en bestemt butik, men hos os æder han altså alt hvad vi tilbyder og han spiser som en der ikke ved hvornår han får foder igen.

• #7   19. nov 2015 En fertil hankat ER tynd. Og nogle har et kæmpe madindtag.

Jeg har selv to fertile hankatte, der godt måtte veje en del mere.

• #8   19. nov 2015 Ja jeg ved godt de er tynde, men jeg var ikke klar over at de var så tynde smiley Synes altså det er skide synd når man ikke har planer om at bruge dem til avl.

• #9   19. nov 2015 Når de render frit og kun har damer i hovedet, er de ekstra tynde. Mine løber ikke frit, så de har en lille smule mere sul på kroppen. Men når der er damer i luften, glemmer de at spise. smiley

• #11   19. nov 2015 Det lyder lidt som om at ejeren er udenfor pædagogisk rækkevidde eller har massive sociale problemer.
    Han er jo klar over at katten kommer hos jer og iflg KV har den ingen ejerskab hvis den ikke er mærket (det har jeg fået at vide).
    Med andre ord:
    Hvis I ønsker at beholde den, så få den kastreret og tatoveret (det kan ses) og så er den juridisk set jeres.
    Sådan som den spiser, så har den jo heller ikke adgang til mad som den bør have.

• #12   19. nov 2015 da jeg var på kv, gjorde vi ind imellem det at folk som havde tilsvarende problem, fik lov til at komme ind med katten og vi så de oplysninger på kattens ejere som de nu havde. og så overtog vi derfra. ejeren fik en opringning eller et brev, hvor de så kunne hente deres kat. Når de kom tog vi en alvorlig snak med dem. tit endte det med at de overdrog katten til os, fordi ofte er det fordi folk ikke har tid/råd til at have katten.
    så prøv at snak med et internat.

• #13   20. nov 2015 Indtil du har bestemt dig, kan du så ikke bare sætte madskålen uden for døren, når han kommer, så er du da i det mindste fri for at han pisser indendørs smiley

Kommentér på:
Fertil strejfer- hvad gør vi?

Annonce