Hvad kunne det have været? Hvad kunne det have været?
Hej KG
Det er med sorg i hjertet og stemmen, at jeg skriver dette emne, men bliver nødt til at få nogle andres meninger og komme ud med det.
Tirsdag aften sidder vi og spiser aftensmad hvor Neo, vores hankat, lige stikker hovedet op og giver et headbut til min mand som han nu plejer hver aften. 2 sek efter falder han om på gulvet, spjættende, udspilede pupiller og med tungen ud af munden. Vi styrter ud af vores stole og skynder os til undsætning, men vi kan intet gøre, han er død max 10 sek efter, kun 5 år gammel. Vi lægger ham op på bordet, hvor min mand stikker en finger i munden og halsen på ham for at se om han er ved at blive kvalt, men finder intet, og her er Neo allerede død.
Vi ringer selvfølgelig til vagtdyrlægen som fortæller os at der er intet vi kan gøre og at han højst sandsynligt har fået en hjerneblødning eller noget i den stil. Da vi bor i lejlighed vælger vi at køre til dyrlægen dagen efter som så kremere ham. Her fortæller de også at det nok har været en hjerneblødning.
Nu sidder vi så her, stadig i chok og i sorg over at vi skulle miste vores kat i så ung en alder. Vi har snakket det igennem flere gange, og er enige om at der ingen tegn har været på noget tidspunkt. Han har været glad, spist, nusset, leget osv som han plejer. Vi forstår ikke hvorfor og hvordan det kan ske.
Det jeg nok egentlig vil spørger om med dette, er hvad det kunne være? Kan en hjerneblødning, undskyld udtrykket, dræbe en kat så hurtigt? Er der andre som har oplevet dette, og som måske kan forklare hvad der er sket?
Min kære Neo, R.I.P, vi ses på den anden side.
Vh Lærke
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 811 Katte: 20 Emner: 117 Svar: 7.360
maj 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 24
Er selvfølgelig glad for at det gik hurtigt når det nu endeligs skal ske, så han ikke led, men synes stadig det er vildt.
nov 2013
sep 2008
Følger: 16 Følgere: 18 Katte: 3 Emner: 3 Svar: 50
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Hvor må det være chokerende for jer at miste en kat så pludseligt, men dog godt I var hjemme hos ham, da det skete, så I ved det gik så hurtigt, at han ikke led.
Jeg kender en der stod op en morgen, og fandt sin kat ligge død på gulvet. Dyrlægen dyrlæge mente det var pga. hjertestop.
nov 2013
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 386 Katte: 4 Emner: 190 Svar: 7.282
Det er en forfærdelig oplevelse og de kramper I har set er sikkert i forb. med dødens indtræden.
Jeg tror på hjertestop.
R.I.P. Neo.
Og trøstekram herfra.
maj 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 24
Vi holder på at det enten er en hjerneblødning eller hjertestop, og er i det mindste glade for at døden indtraf hurtigt, når det nu skulle være.
Igen tak for jeres beskeder.
dec 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 3
Jeg gik på toilettet og ligepludselig kom han halv panisk ud til mig og lagde sig ned , han træk vejret meget hurtigt og kunne ikke gå ordenligt , der var noget med hans bagben, viser sig så han havde fået en blodprop i bagbenene , ringede selvfølgelig til dyrelægen og fik ham derud efter en time , fordi det jo er søndag og vi skulle vente på han kunne komme, men jeg fik min elskede kat aflivet og nu sidder man her med sorgen og tabet , undrer sig over om vi har gjort noget forkert, om der var nogle ting man kunne have gjort, måske bedt dyrelægen om at give ham blodfortyndende medicin og så noget smertestillende og håbe på det kunne løse proppen, fordi han var jo ikke 100% lam i bagbenene , han kæmpede sig jo frem og tilbage.
Men ja dyrlægen sagde han var i smerter og der er intet man kunne gøre , var noget jeg læse mig til efterfølgende på http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=852/sprog=1/grp=2/menu=9/
Ville aldrig holde Pjevs i live for min skyld , min hvis han kunne ha været blevet hjulpet, selvfølgelig nemt at være bagklog nu.
Han blev 7½ år og ja jeg savner ham allerede ufatteligt meget, der er intet der kan beskrive det tab.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
dec 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 3
Og vores to andre er internat katte , de er bare mor katte og ikke far katte , så det er lidt anderledes for mig ikke at have en kat der er knyttet til mig med samme bånd
Hvad kunne det have været?