Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattetoilet med låg
  • #1   23. nov 2015 Jeg vil sige nej, men lidt af lugten tag den da da med låg. Næsten det samme

• #2   23. nov 2015 Jeg synes umiddelbart der er forskel, det største "problem" vil jeg mene er at lære kattene at gå i dem smiley men gradvist kan det sagtens lade sig gøre smiley

• #3   23. nov 2015 det er gruset der er vigtigt ift at skjule lugt. jeg er rigtig gladb for cats mest øko plus fra zooplus

• Annette H
    Annette H Tilmeldt:
    jun 2015

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 16
    #4   23. nov 2015 Jeg har et, og Frede tog det straks til sig uden problemer. Der er låge og så sådan et filter, som skal skiftes ind i mellem. Jeg lugter det ikke, og kan jeg lugte noget er det fordi filteret skal skiftes. Jeg bruger det de hvide grus, som er lidt som krystaller. Man kan få det i både brugsen, rema og fakta til omkring 35-40 kr. Jeg skifter hele bakken hver 3. uge ca., og tømmer hver dag for hømhømmer (men ofte bruger den det kun til tis - tror den gør det andet når den er ude:-))

• #5   23. nov 2015 Jeg tror ikke bakken (om den er åben eller lukket) gør den store forskel her.
    Vi har en lukket og dens fornemmeste opgave er at holde gruset inde i bakken smiley

Vi bruger noget god grus (synes vi selv); everclean Extra strength unscented, og gør bakken ren dagligt.
    Og så skifter vi alt gruset og vasker bakken af efter behov.

Vi hører flere der kommer i vores hjem, der er overraskede over at man ikke kan lugte vi har kat - så tror valget af grus er det vigtigste.

• #6   23. nov 2015 Det er mit ene kattetoilet.

profilbillede
  • #7   23. nov 2015 Og det andet.
    Begge fungere rigtig godt og har ingen problemer haft med de ikke ville bruge dem. Da jeg fik Simba startede jeg med at tag lågen af for en sikkerheds skyld, og efter 1 uges tid satte jeg det på igen.

profilbillede
  • #8   23. nov 2015 Inden i

profilbillede
  • #9   23. nov 2015 Låg? låge?
    I stedet for at holde lugten inde i bakken, så er det en bedre ide dels at bruge noget ordentligt grus, og dels fjerne efterladenskaber efter behov.

• #10   23. nov 2015 Fra anden vinkel

profilbillede
  • #11   23. nov 2015 Jeg fjerne efterladenskaber mindst 1 gang dagligt i begge.
    Har indtil nu prøvet lidt forskelligt grus af det gode. Meeen så skulle jeg lige prøve det fra Rema1000 og det var så først og sidste gang jeg gør det. Det stinker, støver, ikke drøjt i brug og svært at holde rent, altså det smulre osv, æv æv

• #13   23. nov 2015 Tak smiley Jeg havde et alm. Stort toilet, udover jumboet på billedet, men Simba kunne ikke vende sig ordentligt eller skrabe, så jeg måtte finde på en anden løsning og så pænt ud samtidigt og da en ven havde skænken til salg så måtte jeg afsted, fik ham så lige til at skær hul smiley

• #14   23. nov 2015 Enig med Felis.

Én ting er godt grus men noget andet er foder og at kattens mavse er i orden.
    Og foder er ligesom grus en vildmark.

Vi bruger både grus og foder som passer vores kat godt og som hun trives med, og så kan man da godt fornemme hun lige har været i bakken hvis hun har været inde og skide, men man skal faktisk stå ret tæt på. Det er ikke sådan at vi oplever en dunst der breder sig i hele hytten, og det er desuden ganske kortvarigt for vores kat er ret ihærdig og pertentlig med at dække til smiley

• #15   23. nov 2015 Kattenes maver er i top og jeg har købt et toilet i dag, som er lukket, så får vi se om der er forskel.
    Jeg renser for "ting og sager" hver dag og bruger Extreme Classic klumpende grus, som de godt kan li smiley

• #16   23. nov 2015 Mine får kingsmoor med kylling og havfisk og RC i tørfoder og RC i vådfoder.

• #17   24. nov 2015 Man kan købe kattebakker som har et filter i toppen. Filter kan købes seperat i de fleste dyrehandler hvor man selv klipper det til smiley hjemme hos os kan man ikke lugte kat overhovedet, og jeg ville gerne sige at det filter kombineret med god kvalitets grus og at man lige kigger Bakken efter et par gange om dagen er grunden til det. Det er lidt mere besværligt med låg, da det hele skal vaskes grundigt af, men jeg synes det er det værd smiley når jeg vender mine katte til låg så starter jeg med Bakken uden låg. Så piller jeg vippe lågen ud af toppen og sætter den på, og så sætter jeg lågen på til sidst. Jeg har aldrig haft katte som ikke kunne vende sig til det smiley

• #18   24. nov 2015 Vi har haft lukket bakke - dog (selvfølgelig) uden låge. Det lugtede, når der var blevet lavet lort. Ellers ikke.
    Nu har vi en åben bakke. Det lugter når der er blevet lavet lort. Ellers ikke.

Bruger Cats best Øko plus-grus. Tisseklumper fjernes flere gange dagligt. Og pøller fjernes så snart jeg opdager dem.

• #19   24. nov 2015 Synes ikke mine missers tis el lort lugter.

• #20   24. nov 2015 Jeg vil faktisk sige at der er kæmpe forskel på lugtgener. Selvfølgelig er det allervigtigste gruset, alligevel kan jeg meget tydeligt mærke forskel fra dengang jeg ikke havde hus på smiley
    Pøllelugten, kan selvfølgelig ikke helt undgåes, når det er nylavet.
    Desuden er der ikke så meget grus rundt omkring, da det næsten totalt kan undgåes ved brug af en gummimåtte. Jeg bruger selv en aouto måtte, da det er billigere ??

• #21   24. nov 2015 Jeg synes lugten er blevet reduceret væsentligt efter jeg har fået en lukket bakke smiley

• #22   25. nov 2015 Hehe Ditte J, så bliver jeg nødt til at hører hvad du fodre med, for lugtfri afføring ville da løse de fleste af mine problemer.. Hihi

• #23   25. nov 2015 Det kan muligvis være jeg har dårlig lugtesans smiley , men jeg synes ikke rigtig det lugter, når jeg tømmer Bakken, synes heller ik de prutter. De får kingsmoor kylling og havfisk, RC Maine coon killing og vådfoder til killing. Så ikke noget specielt foder.

• #24   25. nov 2015 Pyh jeg synes nu godt nok de kan lugte når de er helt friske.. Specielt Enzo min store bamsedreng kan virkelig være en "mand" på det punkt.. Griner..

• #25   25. nov 2015 Der kan være særdeles stor forskel på kattes tarmflora. Brunos bæ lugter nærmest ikke - kun ganske svagt, og ikke ubehageligt.
    Men Bjarnes bæ er en helt anden sag. Jøsses, det stinker! smiley

• #26   26. nov 2015 Så har jeg måske heldig med mine smiley

• #27   26. nov 2015 Ja, jeg tror du har været heldig smiley ligesom jeg har været heldig med Bruno (ham har jeg forresten været heldig med på ALLE områder smiley ) .

Kommentér på:
Kattetoilet med låg

Annonce