{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.338 visninger | Oprettet:

Uansvarlige dyre ejere pisser mig simpelthen af! {{forumTopicSubject}}

I sidste uge da jeg var nede ved min kære dyrlæge for at få steriliseret min ene kat, så fortæller veterinær sygeplejersken den her hjerteskærende historie om de her to katte som om morgen er blevet smidt i armene på dem med en historie om at damen der kom med dem har fundet dem i skoven, dog er begge katte godt i stand, har ikke lopper og den ene er kastreret, og sjovt at hun finder to sunde og raske katte i skoven, men fordi de ikke må have dyr overnattende i klinikken og det er ved at være lukketid, intet internat vil have dem, så bliver de nød til at aflive dem.
Det kan mit lille hjerte ikke bære, så jeg tager dem med hjem og tænker at det går jo nok.
Gode råd er dog dyre lige nu, begge katte er stadig dybt skræmte, hverken min mand eller jeg kan komme i nærheden af dem, og de gemmer sig helst ovenpå klædeskabet.
Talte med dyrlægen her i dag og hun tilbød at aflive dem, men det vil jeg egentlig helst være fri for, og jeg ønsker at give dem en chance, så tænker at hvis nogen har nogle gode ideer til hvordan jeg får dem gjort trygge, så er jeg lutter ører.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uansvarlige dyre ejere pisser mig simpelthen af!
  • #2   24. nov 2015 Tusind tak, og det tror både dyrlægen og jeg også, altså at det er hendes egne katte som damen bare har dumpet..

    Jeg håber også at de falder til, hvis ikke så har jeg talt med Dr. Dyr i dag om at de må komme ud på en gård at bo, de fejler jo ikke noget og hun vil skyde dem til at være ca. 1 år gamle, men i første omgang så er planen at få dem til at falde til.. smiley


  • #4   24. nov 2015 Jo det tror vi bestemt at det er, bliver simpelthen så arrig når folk kan finde på sådan noget..

    Nej det er ingen alder, de har jo mange gode år endnu.. smiley


  • #5   24. nov 2015 Noget kunne tyde på, at damen blot har afhændet sine egne katte... men omvendt er det jo ikke til at vide med sikkerhed. Hele sagen virker dog en smule speget...

    Under alle omstændigheder tager jeg hatten af for både dyrlægen og dig, at I vælger at give kattene en chance.

    Det er i øvrigt helt normalt, at de er skræmte og gemmer sig. De to stakler har jo været igennem en del. Så sandsynligvis har de bare brug for lidt tid. Det bedste, du kan gøre, er at lade dem være i fred - så kommer de sandsynligvis selv frem, når de er klar til det. smiley

    Hvad er din plan for dem, hvis det lykkes at gøre dem trygge? Vil du beholde dem, eller finde nye hjem til dem?


  • #6   24. nov 2015 Hvis de kan falde til så bliver de hos min mand og jeg.. Syntes ikke at jeg vil flytte yderligere på dem medmindre jeg er nød til det.. Vi har 115kvm2 plus have så de har, sammen med vores allerede to katte, fint med plads til at boltre sig på, og vi har 6 hænder i husholdningen til at kunne nusse og give kærlighed, så føler ikke at det er uansvarligt at beholde dem smiley

  • #8   24. nov 2015 Det håber jeg da.. smiley

  • #9   24. nov 2015 Hatten af for mennesker som jer!! Jeg synes, det er super fedt, I giver de 2 katte en chance og oven i købet er villige til at beholde dem, hvis de kan falde til hos jer. Gid, der var flere af jeres slags. smiley

  • #11   24. nov 2015 du kan prøve at give dem dr bach nødhjælp - det fåes hos matas. bare lidt i deres vand

    der fåes også andre ting hos dyrlægen.på kv brugte vi dog mest dr bach, fordi det virker rimeligt hurtigt

    og så skal du regne med 1 til 2 uger før at man kan se om de vil falde til.

    på kv fik vi engang et par katte ind. den ene var øremærket. hende som kom med dem, fortalte at begge katte var tilløbere. fint nok, men da vi tjekkede øremærket ja så var det hendes egen kat.
    og sådanne historier har jeg masser af - desværre


  • #12   24. nov 2015 Sikke en historie og rigtig flot at du tog dem med hjem. 1-2 uger er dog langt fra nok. Hos IK råder man til mindst 3 uger, kender en der lige har fået en internatkat derfra og de kendte ikke hendes baggrund. Hun er dog allerede ved at falde til, så bare giv dem den tid de har behov for og køb evt. en Feliway Diffuser og sæt den i stikkontakten. Virker det er det fint, gør det ikke, så skader det heller ikke.
    De skal nok falde til, lad dem komme til jer. Vejen til kærlighed går ofte gennem maven smiley


  • #14   24. nov 2015 (Jeg læste simpelthen bare lige annoncen helt forkert og troede du søgte nye hjem, derfor røg min kommentar med eventuelle råd lige)
    Hold op hvor har jeg bare dyb respekt for dig! Håber virkelig ikke en aflivning bliver nødvendig. Du er simpelthen så sej, flere mennesker som dig tak !


  • #15   24. nov 2015 Tusind tak for alle de søde ord.. Og undskyld at det har taget mig så lang tid at svare, faldt i søvn ;P

    Jeg vil prøve det Dr. Bachs, er allerede i gang med Feliway, også håber jeg at enten tid, eller nogle af produkterne virker..
    Jeg har prøvet at lokke med tun og rejer, plejer at være tricket der virker på, men de stoler ikke nok på mig eller min mand til at ville komme frem og spise det, heller ikke selvom jeg placere det lige foran dem de få gange de har siddet under fx spisebordet.. smiley

    Helt ærligt, hvem aflevere en chippet/ øremærket kat også forventer at nogen vil købe sådan en røver historie? De her to er så ikke hverken eller, men det bliver de hvis de på et tidspunkt begynder at stole på mig.. Vil ikke sætte dem igennem endnu en traumatisk oplevelse lige nu, og ikke når jeg ikke lukker dem ud alligevel..

    Tak igen for alle de rosende ord og hjælpen, så håber jeg at noget virker smiley


  • #16   24. nov 2015 Amalie: Tusind tak, og jeg afliver dem ikke hvis jeg kan blive fri, så vil jeg hellere prøve alverdens ting først, og hvis det ikke virker så se om jeg ikke kan finde dem et godt hjem på en eller anden bondegård eller lignende..

  • #17   24. nov 2015 Det lyder bare rigtig fornuft det hele! Håber du holder os opdaterede herinde om hvordan det går smiley

  • #18   24. nov 2015 Det skal jeg nok.. smiley

  • #19   24. nov 2015 Det lyder rigtig godt, håber de små finder sig til rette, held og lykke smiley

  • #20   24. nov 2015 min pyrus er fundet smidt af ude på den fynske motorvej. der lå en voksen kat og en muligvis killing mere.
    de havde ingen mulighed for at komme ud på motorvejen på det sted

    og min dyrlæge sagde også at det var helt sikkert en tam ejerkat jeg havde fundet mig. havde ingen lopper eller øremidder, og var super kælen.
    bare 7 uger - SÅ bliver man altså p...sur og negativ


    man kan sige at det kan tage fra 1 time til 4-5 uger.
    men det vigtigste er tålmodighed.


  • #21   24. nov 2015 Min lille Maggie baby ligger og sover på mig lige nu, tanken om at nogen skulle behandle hende eller min lille Albus så frygteligt gør mig vred. Forstår ikke mennesker kan være så ligeglade!

  • #22   24. nov 2015 Hold da op! Og undskyld mit sprog! Hvem fanden er det debile menneske som kan finde på at smide dyr ved en motorvej? En ting er at dumpe ens kæledyr hos dyrlægen, men en motorvej!!!??
    Ind imellem kunne jeg godt have lyst til at få fat i den slags mennesker også skræmme dem på lige fod med hvor bange de har gjort de her dyr!

    Trækker lige vejret her griner!

    Ser hvad der sker indenfor de næste par mdr og om de bliver mere trygge ved os indenfor den tid?! smiley


  • #23   24. nov 2015 Amalie: Det er også udenfor mine fatte evner at folk kan finde på sådan noget.. Sidder også og kan kigge på min lille Zeraphine som putter sig i en vindueskarm og kunne aldrig finde på at dumpe hende noget sted eller generelt være ond ved hende eller Sour puss.. Man bliver jo helt glad og knyttet til sine små kæledyr.. smiley

  • #24   24. nov 2015 Ja man gør da så! Ellers skal man jo ikke have dem til at begynde med .. Og hvis man ikke længere kan lave må man da tage sig sammen og være ansvarlig omkring at finde nyt hjem osv!

  • #25   24. nov 2015 Ja det er jo det, men fordi man kan få en kat smidt i nakken i dagens Danmark så er der desværre mange som ikke anser deres liv for noget værd.. Det kan jeg slet ikke følge..
    Mine første to katte var også katte som stod til aflivning hvis en eller anden ikke tog dem, det var så tudse gamle katte, så de er svære at afsætte fordi alle gerne vil have killinger, men syntes nu at jeg havde nogle rigtige gode år sammen med dem, men må også ærligt indrømme at efter 12år med gamle missere, så ville jeg da gerne prøve at have en killing, så fik de to jeg har nu, plus nu de to som jeg impuls shoppede hos dyrlægen ;P


  • #26   24. nov 2015 Du lyder virkelig som et godt menneske smiley

  • #27   24. nov 2015 Tusind tak, jeg prøver, men er også ret sikker på at jeg er ret egoistisk ind imellem, og hvis du spørger min mand så vil han sige at det tidspunkt jeg har været mest egoistisk det var da jeg tog til udlandet for at studere i 6mdr.. Der var jeg ikke vildt populær ;P
    Også er han rimelig træt af at jeg bliver 5 år gammel når der er gaver involveret, jeg er ret ligeglad med om jeg får gaver til jul osv, men man kan ikke have en gave liggende til mig uden at jeg skal vide hvad der er i ;P


  • #28   24. nov 2015 Haha Tjo men hvem dælen er perfekt, vi har vel alle vores særligheder smiley

  • #29   24. nov 2015 Det tror jeg ikke at nogen er.. Og folks særheder er ligesom ved dyr, det der gør at man elsker/ holder af dem.. smiley

  • #30   24. nov 2015 Lige præcis smiley

  • #31   24. nov 2015 Bare giv tid, ro og tryghed kommer lidt efter lidt. De har jo haft en næsten traumatisk oplevelse, tænk at blive kasseret af det menneske man troede elskede en højt.

    De skal nok tø op, lækre guffere, rejer, kogt kylling lign, og så feliway og dr bach, så skal det nok gå.

    Hvor det varmer mit katteelskende hjerte at der findes mennesker som díg smiley


  • #32   24. nov 2015 Det satser jeg på, og render i Matas i morgen for at købe Dr. Bach, så det kan blive sat i gang smiley



  • #33   24. nov 2015 Det skal nok gå smiley det tager tid, nogle katte kræver længere tid end andre. Og du har et par katte i forvejen? Måske der skal lægges en plan, så de ikke skal forholde sig til hinanden i starten..

  • #35   26. nov 2015 Anja T: Vi talte om dit forslag i går, men så kom de begge ned fra klædeskabet og luskede rundt ude i gangen og køkkenet imens vi stadig var oppe (vi sad inde i stuen og kunne se dem), så det er da lidt fremskridt smiley Så vi håber på det bedste lige nu, og ser hvad der sker de næste par uger og om det bliver en nødvendighed at lukke dem inde i deres eget rum, men de nye er ikke generet af de gamle, så det er dejligt smiley

    Anette: De er ikke chippet, det er de blevet chekket for..


  • #36   26. nov 2015 Ej det lyder godt smiley

  • #37   26. nov 2015 Jeg håber de to katte får det godt hos jer smiley

  • #38   26. nov 2015 Dejligt nyt, at der nu er fremgang i kattenes adfærd. smiley Jeg håber, at de falder til og bliver helt trygge. smiley

  • #39   26. nov 2015 Kunne være super dejligt hvis de blev helt trygge ved os smiley
    Så hun missen som jeg har døbt Karma luske rundt ude i gangen her til morgen, det var lidt træls for jeg skulle bare sådan på toilet, så sad bare og holdt mig ind til hun luskede væk igen ;P
    Tænkte at jeg ikke ville skræmme hende ved at gå ud i gangen, og lod mærke til at han missen (som jeg har døbt Lucky), var utrolig tørstig da han kom frem i går aftes, så hvis hun nu var sulten eller tørstig så skulle hun ikke skræmmes væk af mig smiley

    Tænker lidt at i næste uge vil jeg prøve at lokke dem lidt til mig med noget lækkert, hvis de altså bliver ved med at komme frem sådan stille og roligt..


  • #40   27. nov 2015 Kan lige komme med lidt godt nyt smiley

    Karma, hunkatten, hun sad på en kasse i går også tænkte jeg at jeg lige ville vove pelsen nu når jeg gik forbi også nusse hende, hold da op hun var kælen! Hun var ved at gå helt ud af sit gode skind, det var helt dejligt, men har så ikke fået lov til at nusse hende her til morgen selvom hun har været nede fra skabet, men mon ikke det kommer igen smiley Så mangler vi bare lige hendes kammerat Lucky smiley


  • #41   27. nov 2015 det skal nok komme smiley

Kommentér på:
Uansvarlige dyre ejere pisser mig simpelthen af!

Annonce