{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
993 visninger | Oprettet:

Vores kat(te) afmærker i vores gang! {{forumTopicSubject}}

Vores kat(te) afmærker i vores gang! Kattene er tjekket og fejler ikke noget. Men vi har det problem at enten en af dem eller nogle af dem afmærker ved at tisse på ting (Specielt i vores gang) Det er alt der ligger i gangen lige fra tasker til hundens tæppe. Det er som om de ikke kan ha at der lægger noget fremme. De tisser ikke andre steder eller har et enkelt stående tilfælde på et lagen på gulvet i soveværelset ellers ikke. Er der nogle der har nogle gode råd? Det er 3 hankatte, på to på 1 år og en på 7 år. Jeg skal til at købe nyt grus på zooplus er der noget her i vil anbefale?
Vi har 2 bakker (den tredje blev aldrig brugt så den er fjernet) Den ene er en XL speciel igloo bakke og den anden en helt normal en. De er alle neutraliseret.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vores kat(te) afmærker i vores gang!
  • #3   24. nov 2015 Er der tjekket urin på kattene?

    Stress er ofte årsag til urenlighed. Men med henblik på den enes alder, er der så kørt seniortjek med blodprøver og det hele?

    Mit bedste bud er stress desværre. Har du prøvet at give Colostrum over deres mad?


  • #4   24. nov 2015 Nej hvor købes Colostrum henne?

  • #5   24. nov 2015 http://www.myprotein.dk/sports-nutrition/ultra-colostrum-30-igg/10530738.html

    Der skal kun 1/4 tsk. på maden om dagen pr. kat, så det holder meget lang tid. Det kan deles op og smides i fryseren. Det du bruger af, skal opbevares i køleskabet, så holder det sig bedst. smiley


  • #6   24. nov 2015 jeg bruger selv golden grey (den lilla) fra zooplus. den er rigtig god

    men det med at afmærke, kan skyldes mange ting. Prøv noget som hjælper imod stress. det er oftes derfor de gør det. giv det til begge katte


  • #7   24. nov 2015 1000 tak alle sammen det vil jeg helt sikkert prøve! Ja det er en jungle med de katte der smiley

  • #8   24. nov 2015 Colostrum ER mod stress. Det indeholder de samme stoffer som Zyklene og Anxi Calm, blot er det billigere.

  • #9   24. nov 2015 Som andre også har påpeget, er stress den hyppigste årsag til urenlighed, hvis kattene ellers er undersøgt og fundet sunde og raske hos en dyrlæge.

    Der er allerede kommet gode forslag til at håndtere dette, men jeg vil tilføje muligheden for en Feliway i stikkontakten. Denne løsning på stress har jeg selv haft rigtig gode erfaringer med.

    Der findes også et foder, som kan købes hos dyrlægen, og som hedder "Calm". Det skulle også modvirke stress.

    Men allerbedst vil det selvfølgelig være, hvis du kan finde ud af, hvad der stresser dine drenge. smiley


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #10   24. nov 2015 Hvis det er stress katten/kattene har, så er det en god ide at man finde grunden til stressen. Feks. Er der uro imellem kattene, er en af kattene måske lidt bange for at gå på bakken eller andet, fordi en anden driller den.. Er de udekatte, måske en fertil kat i området som stresser dem eller en fertil kat måske strinter på yderdøren. Ja der kan være så mange grunde til stressen. Har i flytte om derhjemme eller andet der kan have stresset katten/kattene. Men en god ide at prøve colostrum, som Susanne skriver. smiley

  • #11   24. nov 2015 Foderet Royal Canin Calm indeholder stoffer, som også er i Colostrum, og så er det hundedyrt i længden. smiley

  • #12   24. nov 2015 De er indekatte, de virker ikke stresset, den ene af de unge er meget interesset i "udenfor". Han kommer altid løbende når der kommer nogen ind af døren. Og der skal duftes og "luftsprayes". Dette gør han meget går rundt og luftsprayer alle steder som om han lige skal markere.

    Vi har boet her i snart 1 år så tror ikke det er dette. Kan det være protest fordi de ikke må komme ud?


  • #13   24. nov 2015 Hvis de har været vant til at komme ud, så kan det stresse dem at blive lukket inde nu.
    Når det kun er i gangen (hvor hoveddøren er) så kan det meget vel skyldes fremmede (måske strintende) katte eller anden stressfaktor lige uden for jeres hoveddør.

    jeg ville for en sikkerheds skyld få tjekket urin for være sikker på at kunne udelukke urinvejsbøvl.

    Kommer til at tænke på en (nu slettet) bruger, hvis kat både tissede og strintede. Og så vidt jeg husker, var der vist både urinvejsbøvl, og stress (pga. fremmede katte) udenfor.


  • #14   24. nov 2015 Det er kun den ene som i en overgang fik lov til at komme ud for 3 år siden. Men jeg er næsten 100% sikker på det ikke er ham (den gamle) som tisser. Han har dog en svaghed for papkasser, de skal altså tisses i XD Og sådan har han altid været. Tror det er en af de yngre, altså ham som luftsprayer.

  • #15   24. nov 2015 Du har fået flere gide råd, dem behøver jeg ikke gentage smiley men jeg har et til dig: står der ikke allerede en bakke i gangen, så sæt en der ud og gerne tæt på døren hvor alle nye dufte kommer ind.
    Og sørg for kroge og hylder til alt, så der ikke er noget på gulvet.
    Er der tæppe i gangen ville jeg fjerne det med det samme, og få vasket ned og sprøjtet med R 10.
    Den omgang bør fjerne problemet, hvis de er neutraliseret og ikke har urinvejsproblemer.


  • #16   24. nov 2015 Det vil jeg prøve :D!

  • #17   24. nov 2015 Man skal ikke lade sig narre af hvad man selv tror - altså at du tror det ikke er stress er ikke det samme som det ikke er. Her er et opkast om colostrum - og det virker - til mere ro på katten - og meget, meget mere ...


    Colostrums beroligende effekt og andre gode ting:

    Har rigtig god erfaring med at Colostrum har en beroligende effekt. Colostrum er råmælk fra ko - taget indenfor 24 timer efter koen har kælvet og frysetørret - det er pulver. Jo kortere tid efter kælving jo bedre kvalitet. Det er rigt på antistoffer (booster immunforsvar) og det indeholder stoffet L-Tryptophan, en aminosyre, som er det, der har den beroligende effekt. L-Tryptophan øger serotoninhormon niveauet i hjernen. Det forbedrer humør, nedsætter angst, giver bedre søvn og dæmper depression. Samme indholdsstof i Royal Canin Veterinary Diet Feline Calm tørfoder og i kapslerne med Zylkene eller AnxiCalm tabletterne - ikke bedre virkning, men meget, meget dyrere.

    Det var et tilfælde jeg opdagede det. Skulle have en hankat til Japan - meget strenge regler for indførsel så han skulle være over et år før han kunne komme af sted. Jeg var ikke tilfreds med hans tandkød, selvom det var i tandskiftsfasen, heller ikke hans psyke, han var for nem at skræmme. Begge dele meddelte jeg køber - men hun ville have ham. Ok, det tandkød, hvad gør jeg, ved at medicinering er lidt som at tisse i bukserne, og dyrlægen er forsigtig med hvad der udskrives antibiotika til ..... Jeg ledte og fandt at en pasta af Colostrum (pulver rørt ud til pasta med lidt vand, svært da det svømmer ovenpå) kunne have en gavnlig effekt smurt på tandkødsranden da det virker antiinflamatorisk og er yderlige gavnligt på immunforsvaret. Tandkødet blev bedre (selv dyrlægen kunne se det) - ikke perfekt - men han blev ud af det blå en modig og hengiven kat - hvad skete der lige her? Så gik jeg i gang med at undersøge Colostrum og påvirkning af kattens psyke - eneste nye der var sket - og bingo .... Det gik hurtigt med at se effekten, indenfor en uge ....

    I øvrigt en god ide, er der en kat der menes at have behov, at give det til hele flokken. Det kan være svært at se hvem der egentlig er "problemet". Det er et rent naturprodukt - så det er ikke farligt - heller ikke ved langtidsbehandling. Har aldrig hørt den lave dose har givet problemer med lactoseintollererans - faktisk har det hjulpet en del til bedre konsistens på afføringen

    Det fortalte jeg naturligvis vidt og bredt om - mange er vendt tilbage med hvor fantastisk det virker. Enkelte katte har ikke påvist nogen effekt. Sådanne katte bør man få undersøgt hos dyrlægen -. der kan være sygdom til årsag.

    Brug det en uges tid før der gøres ting du ved katten påvirkes af: udstillinger, planlagt dyrlægebesøg, flytte i nyt hjem eller ny kat ind - igen anbefaler jeg at give det til alle der deler/skal dele tilværelse

    Jeg køber det her - opbevarer den åbnede pose på køl - giver ca 1/4 tsk daglig pr. kat. Over vådmad eller rørt ud med lidt vand. De kan godt lide det.

    http://www.myprotein.dk/sports-nutrition/ultra-colostrum-30-igg/10530738.html



Kommentér på:
Vores kat(te) afmærker i vores gang!

Annonce