{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.145 visninger | Oprettet:

Sååå glad :) {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Ja dette er nok mest til dem som har fulgt mig og Tøsen gennem det sidste lange stykke tid..
Nogle har nok bemærket at jeg ikke har været herinde så forfærdeligt meget det sidste stykke tid, det har der været flere årsager til, en er at mit overskud ikke har været at største, både pga for mange aktiviteter i fritiden og dermed ikke særligt meget tid til at være på nettet i fritiden.
Men den største årsag er nok at min tanker har fløjet omkring Tøsen.

Jeg lovede nogle i en tråd at det ville komme en forklaring omkring Tøsen på et tidspunkt når jeg havde overskud, det overskud er kommet nu.

I sommers, nærmere bestemt midt i august der fik Tøsen voldsomme smerter i ryg og hofter, så stærke smerter at jeg frygtede akut HD eller noget i den stil, i samråd med dyrlægen besluttede Vi at nu skulle det være med den røntgen som Vi har svævet omkring noget tid, så Vi kunne få klarhed for hvordan hendes gigt havde udviklet sig og hvor hårdt angrebet hun er, for dyrlægen var ret sikker på at det var gigt der var årsagen til smerterne, i forbindelse med at hun skulle have taget røntgen og dermed lægges i narkose så fik hun taget blodprøver for at sikre at hun kunne tåle narkose osv.
Tøsen blev afleveret tidligt morgen inden jeg tog på arbejde og så tog dyrlægernes sig af hende indtil jeg havde fri og kunne hente hende opvågnet fra narkosen.

Resultatet af røntgen og blodprøver var langt fra positive, desværre smiley
Tøsen har gigt i både hofter og nederste del af ryggen, og her snakker Vi altså ikke bare et par enkelte ryghvivler, nej Vi snakker et stort stykke af rygsøjlen nederst på ryggen smiley jeg fik at vide at man ligesom skulle forestille sig små ormehuller i knoglerne, stakkels Tøsen, men på det positive plan så var hun ikke så angrebet at hun skal smerte dækkes dagligt, hun skal blot smerte dækkes ved behov, altså hun har ikke konstante smerter, og faktisk har hun ingen smerte udvist siden der blev taget røntgen, den meget nedslående besked omkring Tøsen kom i forbindelse med blodprøverne smiley Tøsens blodsukker var alt for højt, ergo hun har sukkersyge var beskeden, øv øv øv hvad gør Vi ved det, ja indtil videre kommer Vi hende på speciale kost og så skal der tages nye blodprøver efter ca 3 mdr.
Nu er der så gået 3 mdr og i dag var så dagen hvor Tøsen skulle have tage nye blodprøver og Vi skulle have scvar på hvordan blodsukkeret ser ud..

Her vil jeg lige nævne at jeg havde besluttet at hvis Tøsen nåede dertil hvor hendes sukkersyge betød at hun skulle have insulin så skulle Tøsen ikke være her mere, så skulle hun have fred, beslutningen blev taget for Tøsens bedste, at skulle stikke hende dagligt og slæbe hende til jævnlige kontrol hos dyrlægen ville være direkte overgreb mod hende og bestemt ikke give hende livskvalitet, det har ikke været en nem beslutning og så alligevel, for mit syn er sådan at jeg vil gøre alt for mine katte lige bortset fra at forringe deres livskvalitet, men hold op hvor har jeg også tudet ved synet om måske at skulle sige farvel til min elskede baby Tøsen.

Nå men for omkring 2 timer siden kom opkaldet fra dyrlægen med resultat og som i nok har gættet efter denne lange tråd så var svaret så positivt som det kunne være. En kats blodsukker skal ligge mellem 7 og 12, ved den første blodprøve i august der læå det på 15, i dag lå det på 7,8 så det ligger lige præcis som det skal det er såååå fint særligt taget i betragtning af hendes overvægt, men Vi fortsætter med en blanding af mad mod sukkersyge og urinveje, for selv om hun ikke har sukkersyge så skal Vi være obs på det, og hun fungere rigtig godt på den foder blanding, jeg har fået en dejlig tilfreds glad aktiv lille missekat, hun er sit gamle jeg der endda leger fra tid til anden, dog har hun ikke tabt sig selv om hun er på kur men pyt så længe hun trives og er rask så er jeg glad smiley

Ja undskyld den lange tråd som blot er en opdatering på Tøsens tilstand og en forklaring på mit til tider fraværd.

Et øjebliksbillede af Tøsen ( ret dårligt da det er taget med min tablet)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sååå glad :)
Kommentér på:
Sååå glad :)

Annonce