{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.159 visninger | Oprettet:

guldkur til kat? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en kat på 6 år der har fået konstateret gigt. Desværre går det ikke så godt med smertelindringen, som jeg kunne tænke mig. Hun får metacam og lactulose. Begge dele i vådfoder. Der er den ulempe, at hun måske ikke altid får det hele, men jeg har ikke hænder nok til både at holde og give medicin. Har afprøvet diverse metoder inklusive den med badehåndklædet som hun godt kan slippe ud af smiley
På et tidspunkt fik katten Hills, det blev bare aldrig nogen succes og endte med spisevægring, nu hedder det RC og appetitten fejler ikke noget. Canosan er prøvet og flydende omega - katten vil ikke have.
Vi har prøvet 5-6 gange med laser og det eneste der kom ud af det, var en kat der ikke ville med til dyrlægen. Nu ved jeg hun kan være under sofaen
Der hvor katten virker smerteplaget er især på bakken ved afføring. Aktivitetsniveau har været fint siden metacam. Der mangler heller ikke interesse for ejeren smiley Dyrlægen har foreslået guldkur omkring 70% succes. Nogle der har prøvet? Evt. andre forslag.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  guldkur til kat?
  • #1   1. dec 2015 Pyyyh det er hårdt for dig og også katten.
    Jeg må sige, at jeg ikke ville fortsætte med, at give medicin, som åbentbart ikke er noget katten er glad for, og en guldkur som måske eller måske ikke virker, til en kat som ikke er glad for, at komme til dyrlæge, ja det ville jeg ikke udsætte katten for, for uanset hvad kan du ikke helbrede den, kun give den lidt mere tid, og flere smerter.
    Ja jeg har aflivet en kat som ikke kunne smertesdækkes, og ja jeg har på 2 år brugt 17500kr på min ene kats dyrlægeregninger, 5 operationer for FORL, og mangler at blive færdig med en kat mere, også FORL, men de er unge, de er raske og de bliver 100% smertefrie, ellers gjorde jeg det ikke, for det er hårdt for katten, man kan jo ikke fortælle den, at det er for dens bedste, og det bliver bedre.
    Hvis jeg i morgen fik, at vide at Mitti, som ikke er færdig, fejlede ditten eller datten, og ikke bare skulle på en kort kur, ja så ville jeg ikke udsætte han for flere operationer, og det vil være det samme som, at sige at han skal aflives, for ellers ville han leve med smerter, det ville være Mega hårdt, med det ville være for hans skyld.


  • #2   1. dec 2015 Selvfølgelig skal man ikke lade en kat lide længere end nødvendigt .. Men når det så er sagt synes jeg også de skal have en chance .. Og når det er din dyrelæge der ligefrem har anbefalet det tænker jeg det nok umiddelbart er et forsøg værd .. Var det mig var 70 procent heller ikke lavt nok til jeg valgte aflivning smiley

  • #3   2. dec 2015 hvad med mobiliti fra rc?
    har selv to med gigt (samme afstaming) og begge fungere fint på dette. den ene kan dog godt have en "dum" dag en gang imellem hvor han må på smertestillende.
    det skal dog siges at det tager nogle uger inden du vil begynde at se en virkning - og det fåes billigst på zooplus.de
    mine elsker det - også dem uden gigt


  • #4   2. dec 2015 Jeg synes stadig det er mærkeligt at gigtsmerterne især kommer til udtryk ved afføring. Men gigten må vel sidde et sted som kan forklare det?... hvis det da ikke er noget urinvejsbøvl igen...
    Jeg tror, jeg ville vise røntgenbilledet til en dyrekiropraktor, for at høre om kiropraktik kunne tænkes at hjælpe.


  • #5   4. dec 2015 2 forslag der er ufarlige og virker her:
    Kiropraktik (altså en dyrekiropraktor) og så prøv at erstatte Canosan med Flexadin Plus Mini. Ved siden af fodrer du den med RC Mobility.

    God bedring med katten smiley


  • #6   4. dec 2015 Tak for svarene. Jeg har bestilt RC Mobility.
    Kiropraktor er lidt et problem. Dyrlægen hvor jeg gå,r har kun kiropraktik en gang om ugen, en dag hvor jeg ikke kan nå det pgra. arbejde, og ellers henviser de til Århus - jeg bor i Aalborg og arbejder i Hobro.
    Jeg kender ikke Flexadin Plus? Men det er måske værd at forsøge.
    Tinka: Som jeg har forstået det, sidder gigten sådan at det gør ondt, når katten har afføring - ihvertfald forstoppelse. Så den er sat op i lactulose efter aftale med dyrlægen.
    Jette m.fl. : katten accepterer medicin når den kommer i vådfoder, men der er altid en vis risiko for at der er lidt den ikke får spist, selvom jeg prøver at begrænse portionerne. Altså kun vådfoderet.
    Jeg er enig med dig i at en kat ikke skal behandles for enhver pris. Tænker heller ikke den bliver 20 år. Jeg har spurgt dyrlægen, hvornår man tænker aflivning og fik svaret, at det er når katten mister appetitten og sover det meste af tiden. Og der er vi slet ikke. Jeg fik helt klart en mere aktiv kat, da den startede på metacam. Nu følger hun - igen - med i alt hvad jeg laver, hun leger og har aldrig sprunget så højt. Hun er endda begyndt at opsøge min kæreste, når han kommer på besøg. Han har ellers været lagt på is længe, sikkert fordi han hjælper med at give medicin. Men hun piver sommetider, når hun er på bakken smiley


  • #7   4. dec 2015 Træls at du ikke kan nå kiropraktoren. Har du en livline der kan hjælpe dig?
    Det nævnte produkt går ikke i forbindelse med Metacam - men har kun lejlighedsvis behov for at bruge det efter starten på dette produkt.
    Det indeholder bl.a. fiskeolie, djævleklo, glucosamin MSM og en ting mere jeg ikke kan huske.
    Det er godbidder og herhjemme vågner man af selv den tungeste søvn når posen rasler. Så hvis den kan lide Canosan, så kan den sikkert også lide dette smiley
    Jeg køber det hos Gærum Dyreklinik. Prøv at Google det.


  • #8   4. dec 2015 Husk at det skal være Flexadin Plus Mini

  • #9   4. dec 2015 OK - Mitzi kan så ikke lide Canosan. Hun snusede til det og det var det smiley Her ved vi godt hvad forskellen er på godbidder og "medicin". Der må godt være lidt whiskas over det.

Kommentér på:
guldkur til kat?

Annonce