{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.134 visninger | Oprettet:

Ukendt H
Ukendt H
Tilmeldt:
14. okt 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Bedste klumpende, støvfri kattegrus, hjælp! {{forumTopicSubject}}

Jeg har egentlig brugt ganske normalt kattegrus fra diverse supermarked som klumber, men efter nogle år har jeg lagt mærke til at jeg får enormt meget hovedepine af den støv disse kattegrus medbringer.

Det er jeg godt træt af og først idag er det gået op for mig at der findes kattegrus som er støvfri.

Jeg har læst lidt på nettet med op og ned svare omkring hvilke mærke der er klumpende og røgfri men de modsiger lidt hinanden.

Så nu tænker jeg at spørger jer derude.

Hvilke mærke skal jeg købe for at få en kattegrus som er klumpende og støvfri? Folk med erfaring kunne være lækkert, det skal klumpe og være støvfrit.

Tak ;o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste klumpende, støvfri kattegrus, hjælp!
  • #1   8. dec 2015 Jeg begyndte at bruge det her i lørdags og det er faktisk rigtig godt.
    Det er økologisk-organisk, jeg synes det klumper fint og det støver overhovedet ikke. Jeg har kun hørt godt om det.


    profilbillede
  • #2   8. dec 2015 jeg bruger master fra golden grey
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattegrus/golden_grey

    men ellers er superklump fra petworld også super godt.
    har selv 13 katte (har været oppe på 19) og vil bare have at folk kan komme ind uden lugten af kat. så har prøvet en del, men disse to er de eneste som er faldet i god jord hos mig


  • #3   8. dec 2015 Bruger "Vitacraft compact Ultra" den virker meget godt

    http://www.maxizoo.dk/vitakraft-kattegrus-compact-ultra-classic-klumpende-8-kg.html


  • #4   8. dec 2015 det der øko plus har jeg også prøvet, men det eneste jeg fik ud af det var 8 bakker som var smurt ind i noget klistet noget, som jeg nær ikke havde fået af igen. og jeg vasker bakker hver dag, og helt hver 2, uge - renser hele tiden

  • #5   8. dec 2015 Okey jeg fik ikke tømt igår og det lå fint i klumper. Men indtil videre er jeg yderst tilfreds med det.

  • Ukendt H
    Ukendt H Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #6   8. dec 2015 anja n: Okay lyder interessant, jeg var inde på zooplus og fandt noget hos Extreme Classic som er støvfrit, har du erfaring med dem?

    Nu kender jeg ikke Zooplus men går ud fra man kun kan handle online og ingen fysisk butik?

    Vil du sværge til Master hos Golden Grey? For så vil jeg da bestille en pose og se hvordan det går


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #7   8. dec 2015 Hej Ukendt

    Jeg bruger også Cat's Best Øko Plus, klumpene, som komposteres. Det kan komme i toilettet eller på kompostbunken.
    Men vil lige sige at der ikke findes noget kattegrus der er støvfrit, nogle lidt mindre end andre. smiley Selv dette her kattegrus jeg bruger kan jeg se lidt støv fra, når jeg tager efterladens skaber og det er ikke engang cement grus, det jeg har. Så det er lidt "sundere" for kattenes lunger. smiley

    Ps Extreme Classic støver meget, smiley


  • Ukendt H
    Ukendt H Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #8   8. dec 2015 Det har du selvfølgelig ret i, jeg ønsker bare minimalt støv, og noget fast klumpende som ikke smuldre med skovlen.

  • #9   8. dec 2015 Jeg har brugt Extreme Classic uden babypudder, og det er var bestemt ikke støvfrit. Når jeg hældte posen op stod der en støvsky. Det har ikke altid støvet sådan, men efter jeg havde købe 6-8 poser hjem som støvede helt vildt, så bestemte jeg mig for, at det var sidste gang.

    Nu er jeg gået over til Maxizoo's Premiere Sensitive, og det fungerer rigtig godt og støver slet ikke smiley


  • Ukendt H
    Ukendt H Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #10   8. dec 2015 Cathrine B : Øv lyder mærkeligt. Er Maxizoos Premiere Sensitive også klumpende?

  • #11   8. dec 2015 Ja det er og det er også godt, jeg oplevet bare det tit smulret.

  • #12   8. dec 2015 Ja det er klumpende.

    Synes det fungerer godt, hvis der er nok kattegrus i bakken. Men det skal der jo være uanset mærke smiley


  • Ukendt H
    Ukendt H Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #13   8. dec 2015 Udemærket, tak for det, det vil jeg notere og tænke over inden jeg beslutter mig.

  • #14   8. dec 2015 Ja E C er blevet dårligere med årene, og idag bruger jeg Van Cat, og det er jeg rigtig glad for, der er bare ikke mange steder man kan få det uden, at købe stort ind.
    Jeg er heldig, at min dyrlæge sælger det, og jeg får 3 poser til 300kr.


  • #17   8. dec 2015 cats best øko plus er vi glade for herhjemme

  • #18   8. dec 2015 Jeg arbejder i dyrehandel, ekstreme classic, superklump, samt compact ultra fravitakraft, er klart vores topsælgende.

    Jeg har ikke kat, så har ikke personligt erfaring med det, desværre..

    Der er også mange der er glade for det der underlig kattegrus, som er sådan nogle hvide krystaller, fåes fra vitakraft og eldorado. De burde bestemt være støvfri, men de er ikke klumpende


  • #19   8. dec 2015 Da jeg havde kat var jeg glad for det fra Petworld, det billigste grå

  • #20   8. dec 2015 Jeg har brugt Extreme Classic i et par år og er rigtig godt tilfreds

  • #21   9. dec 2015 Jeg er lige skiftet over til denne her, kører på pose nr. 2 siden jeg skiftede og er super glad for det. Jeg har to katte og hver pose holder ca. 1 måned. Kattene er pt. indekatte, så de bruger kun bakken til deres besørgelser.
    De skriver støver meget lidt - jeg lægger ikke mærke til noget støv, når jeg hverken ordner bakken eller fylder op.
    Det klumper godt og er super nemt at rense - måske fordi det er så fint. Prøvede inden dette her noget groft, men det fungerede rigtig skidt og klumperne faldt nemt fra hinanden. Klumperne i dette her oplever jeg kun faste og nemme at rense fra med skovlen

    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattegrus/tigerino/klumpende/313896


  • #22   9. dec 2015 Jeg bruger også Tigerino og det er jeg også meget tilfreds med.

    Jeg har prøvet Extreme Classic og det synes jeg hurtigt kom til at lugte.


  • #23   9. dec 2015 Jeg bruger Extreme Classic - ja det støver lidt hvis man hælder det hurtigt op. Jeg har ingen problemer med støv eller klumper der smuldre. Eller lugt for den sags skyld.

    Derefter kan SuperClump også anbefales, jeg bruger det dog kun hvis pengene er lidt små, jeg foretrækker klart Extreme Classic.

    Jeg bruger Cats Best Øko, i hankatte huset, når jeg har hankatte (har ingen pt), det klumper fint og sidder ikke fast og danner cement blokke i poterne (det hænder de leger i vandpytter, de kære katte)
    Og så kan det skylles ud i toilettet eller bruges i komposten.


  • #24   9. dec 2015 Vi bruger Everclean og er MEGET glade for det.
    Der er flere varianter og vi har brugt på den "grønne" og den "blå". Pt er det den blå vi bruger.

    Jeg synes det klumper rigtig godt, og klumperne smuldrer kun hvis man direkte jager skovlen ned gennem klumpen.
    Det er ikke 100% støvfrit (det er jo grus eller ler eller noget) men jeg mener ikke det støver (ikke ret meget i hvert fald).

    Det kan fås hos Maxi Zoo, Petworld, Francks og Bonnie.. En kasse med 10kg holder ca 2 måneder her, hvis det udelukkende bruges til løbende opfyldning.

    Jeg har før overvejet at skifte men er altid blevet ved Everclean fordi det simpelthen bare fungerer: if it ain't broke don't fix it smiley


  • #25   9. dec 2015 Petworld og flere andre dyrebutikker har endnu ikke fundet ud af, at Cats Best Øko Plus er er klumpende grus :-S Men det er det - og det klumper godt, og støver minimalt i forhold til betonitgrus. Og så er det miljøvenligt. smiley

    Det klistrede på grusbakkekanten, som Anja altid taler om, kan jeg altså nemt skylle af med bruseren, når jeg renser hele bakken.

    Krystalgrus støver forresten også, og kan give hoste.


  • #26   10. dec 2015 Van Cat og AK cat litter er de bedste - og jeg har prøvet mange .....

Kommentér på:
Bedste klumpende, støvfri kattegrus, hjælp!

Annonce