{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.473 visninger | Oprettet:

Tinka
Tinka
Tilmeldt:
17. dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.950

Barberet plet efter blodprøve {{forumTopicSubject}}

Årh, sådan et dumt problem. Bruno fik taget blodprøve for en uge siden. Han var så dygtig til det, og alle tal viste sig heldigvis at være fine.

Men ak, han blev jo barberet på forbenet, der hvor han skulle stikkes og nu slikker han på den bare plet, så den er blevet hudløs midt i. smiley
Jeg har duppet med klorhexidin, men det afholder ham jo ikke fra at slikke i det, og jeg er bange for, at han bare bliver ved og ved.

Har ringet til dyreklinik der anbefalede klorhexidin + evt noget aloe vera spray. Ellers noget flydende plasterhalløj dyrlægen kan sprøjte på.
Evt. krave - dén vil jeg meget gerne undgå!

Er der andre, der har erfaringer med sånt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Barberet plet efter blodprøve
  • #1   10. dec 2015 jeg brugte på ches bagben (efter 6 uger i forbinding og en operation og en kat der besluttede at gøre hele bagpoten hudløs) nået der hedder dermavet, det indeholder bl.andet lavendel, rosmarin, timian og cypres. noget som han ikke kan lide og derfor vil han holde sig fra at slikke på såret, sprøjtes på 3 gange pr dag.
    dette er fra den dag hvor han har fået forbindingen af og ikke endnu er blevet renset i klorhexidin.


    profilbillede
  • #2   10. dec 2015 dette er dagen efter hvor han ikke har haft lyst til at rengøre det i et døgn , stor forskel

    profilbillede
  • #3   10. dec 2015 Uha smiley , sådan skulle Brunos ben nødig komme til at se ud. Men det var da en stor bedring med Ches' ben på bare et døgn.

    Jeg har lige googlet Dermavet, og det ser ikke ud til at kunne købes i Danmark, men jeg kunne jo høre dyrlægen ad, om det aloe vera-halløj, de har, er noget lignende..... Tvivler dog på, at der er noget som helst duft-smags-halløj der kan afskrække Bruno fra at slikke, for han er vild med alt muligt (urte)parfumeret håndcreme :-S



  • #4   10. dec 2015 ches havde med krave på lykkedes at skrabe bide slikke benet til at se sådan ud som det første billede så tror virkelig det er smagen der holdte ham fra det og at det derfor lykkedes at blive så fint på et døgn og så selvfølgelig også den resning vi gav det først
    dyrlægen må have noget lign. i danmark, det er ikke den første kat der har problemer med et "hotspot"


  • #5   10. dec 2015 Når ikke engang krave hjælper er man da godt nok ilde stedt smiley , så heldigvis at Dermavet hjalp. smiley

    Nu har jeg lige duppet med en enkelt dråbe Bachs Nødhjælp, i håb om at det kan holde ham fra den dumme skaldeplet.


  • #6   10. dec 2015 ja men det er jo så også udover det usædvanlige da han jo havde været opereret og igennem 6 uger med bandage...
    dyrlægen ville også bare have at vi skulle tage et glas og stikke poten i med klorhexidin for at rense... det blev dog til en frysepose...(hvor han dog skreg og pev af det...) men man er da lidt glad for at han er så velopdraget og ikke prøve på at bide og kradse under sådan en behandling smiley men ja han var ikke glad for dermavet og han brokkede sig hver gang det kom på, men han blev fra sin pote hvilket var pointen og efter 3-4 dage var der ikke behov for at røre ved poten længere smiley


  • #7   10. dec 2015 Bruno reagerer ikke på at få klorhexidin på, men det er jo da heller ikke nær så slemt som Ches' ben - av, det var grimt (har lige kigget billeder i tråden fra dengang han fik forbinding af)
    Og jeg kan da godt regne ud, at det ikke bliver forbinding, der skal holde Bruno fra sin skaldeplet.


  • #8   14. dec 2015 Pislort. Det er ikke blevet bedre, så det ender vel med krave smiley ... men det du skrev, Judith, med at kanten af kraven havde raspet, tænker jeg faktisk kan blive samme problem her smiley Ellers skal det være en af de stive lampeskærme, der går op om ørerne, og det er da ikke til at nænne. smiley

    Jeg har ringet rundt til det halve af Århus' dyrlæger for at høre om de havde noget Cothivet (ildesmagende desinficerende sårspray). To dyrlæger havde det, men hos den ene var det 4 år for gammelt smiley og hos den anden 9 år for gammelt smiley ... men jeg var da velkommen til at hente det. :-S smiley smiley


  • #9   14. dec 2015 øv øv smiley Ches havde skam en stor hård krave på se billedet her og det var den han brugte selvom han ikke burde kunne finde ud af at skrabe det hele op ( han havde den kun på i ca 4 timer, da jeg var nødt til at tage på arbejde et stykke tid så han var alene hjemme )
    måske prøv det her ? http://www.maxizoo.dk/kw-anti-slik-100-ml.html


    profilbillede
  • #10   14. dec 2015 Tak for linket, og for dine erfaringer i øvrigt. smiley
    Jeg vil tage i Petworld (tæt på mig) i morgen og se om ikke de også har Antislik. Hvis det kan forhindre Bruno i at slikke, og jeg så fortsat renser med klorhexdin kan vi forhåbentlig slippe for krave.

    Den lampeskærm Ches har på, kan jeg godt forestille mig kan skrabe bagben, men tror ikke den vil kunne skrabe forbenet. Men kanten af den bløde krave, (der vendes omvendt) tror jeg desværre lige vil passe til Brunos sår på forbenet. smiley

    (og forresten så fin og velplejet pels Ches har på billedet trods skærm og elendighed smiley )


  • #11   14. dec 2015 ja han havde som sagt den kun på 4 timer, han kunne nå bagbenet og forbenene kunne han også nå med den der på smiley
    samme aften fik han det renset i bund ved at stikke det i en frysepose med klohexidin og så ellers det dermavet på.
    det er den bagpote der vender ud mod kameraet som var skadet ( du kan se indtørret blod ) og da jeg kom tilbage 4 timer efter var der blod oveer alt smiley


  • #12   14. dec 2015 ellers må du over i selvklæbende plaster, det fåes i mange farver smiley dog kan huden ikke ånde så godt i det

    profilbillede
  • #13   14. dec 2015 Forbinding var min allerførste tanke, da jeg opdagede at Bruno havde slikket i det. Men så så jeg jo billedet af hvordan Ches' ben så ud efter forbinding (Det var selvfølgelig også mange uger). Det skulle slet ikke undre mig, om Bruno ville slikke videre, når en evt. forbinding bliver taget af. smiley Tror også at det er bedst, at der kommer luft til for at såret kan hele, og hår gro ud.
    Jeg vil i hvert fald se på det der Antislik-halløj i morgen, og håber det er et hit.


  • #14   14. dec 2015 jeg håber også for dig at det bliver et hit smiley det er da i hvert fald en mulighed så han kan blive fin igen smiley

  • #15   15. dec 2015 Nå, så fik jeg købt KW-antislik. Jeg smagte på det, og det smager bitttert. Men det er Bruno åbenbart ligeglad med smiley . Så vi slipper ikke for krave smiley , og jeg har været så sent ude, at nu har dyrlæger lukket, så jeg ikke kan få fat i krave før i morgen.


  • #16   15. dec 2015 Kan man ikke komme en babysok på hans ben? Eller sy en krave i stof?

  • #17   15. dec 2015 øv det er da træls at det ikke virker smiley men ja så er der nok ikke så meget at gøre end at prøve med en krave, tænker bare at det bliver svært da et forben er nem at nå for dem smiley

  • #18   16. dec 2015 Nu har jeg købt en blød krave, men har endnu ikke nænnet at give ham den på. Han har ikke rørt såret ret meget i dag, men han må nok hellere få kraven på til natten .... (tvivler dog på at den forhindrer slikken på det ben smiley )

    Anja, tjoeh, "man" kunne sikkert godt selv sy en krave. (altså "man" - ikke jeg).


  • #19   16. dec 2015 jeg ville måske give ham den på mens jeg observerede ham, ved at ches virkelig ikke brød sig om den og ja hvis han finder ud af at bruge den på samme måde som ches så er det bare træls smiley

  • #20   17. dec 2015 JA, man skal nemlig observere!!!!!!!!!
    Jeg var jo lidt loren ved at han skulle have noget om halsen smiley , så holdt nøje øje med ham. Og gudskelov for dét!

    Først fik han kraven på, og sad på skødet hos mig. Ingen problemer.
    Så skulle han gå med kraven på. Problemer smiley .
    Så skulle han hoppe ned fra sengen ... og faldt i kraven smiley , og fik åbenbart samtidig benet ind i halskanten smiley og lå så helt og underligt stille smiley
    Jeg flåede bare den krave af! Livsfarligt skrammel.


  • #21   17. dec 2015 øv øv smiley og ja Ches havde jeg indrettet et helt rum til hvor han ikke kunne hoppe op og ned nogen steder , han havde en madras liggende det var det højest han kom og det var kun fordi jeg syntes han skulle have noget blødt at ligge på smiley

  • #22   17. dec 2015 Her bliver det ret umuligt at indrette sådan et rum. Ved sgu ikke lige hvad jeg skal gøre ... smiley .... Åh, jeg er træt af det. smiley

  • #23   17. dec 2015 Hvor kreativ er du? Tænker tupestrik fra Panduro, og så en rem af en art der gør at den ikke kan pilles af, med velkro så han kan komme fri hvis han sidder fast.

  • #24   20. jun 2016 Fandt lige min gamle tråd her, og kan se der mangler opdatering.

    Blå krave var slem for mine nerver (bange for kvælning i den), men der var ingen vej udenom. Bruno, den dygtige kat smiley , tog det som en mand at have krave på, og såret helede fint i løbet af få dage. smiley


Kommentér på:
Barberet plet efter blodprøve

Annonce