Vildkilling og voksen indekat Vildkilling og voksen indekat
Hej alle
Jeg har taget en større killing til mig fra Inges kattehjem, som vi havde store problemer med at adoptere ud til nyt hjem. Som jeg kan forstå, er hun killing af en vildkat, men blev efterladt (eller dumpet et sted). Hun er meget menneskesky, men har et utroligt kattesprog, dvs. hende og min "gamle" kat på 6 år fungerer helt super, de er efter 4 uger nået til at kunne ligge ved siden af hinanden og blive kælet for af mig og leger tag fat hele tiden hvis de ikke bare pøler rundt med hinanden, men den unge løber altid væk ligeså snart jeg bevæger eller rejser mig og går - så hvis jeg ligger stille vil hun gerne, men bevæger jeg mig, smutter hun.
Nogen gode råd til hvordan jeg får gjort hende mindre bange for mig og for bevægelser?
jul 2013
Følger: 4 Følgere: 32 Katte: 6 Emner: 35 Svar: 392
jan 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 62
Jeg har kun haft hende i sammenlagt ca. 6-7 uger - hun hvæser hvis jeg går hen i mod hende, men gør ikke noget, hvis jeg fortsætter gemmer hun sig. Jeg ved det nok bare kræver tålmodighed, havde bare brug for råd til hvordan jeg bedst muligt får hende til at stole på mig
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
hun er nu 3,5 år og bkiver stadig mere og mere putte glad. de har rået calm i tørfoder blandingen i laaang tid nu (af anden årsag) og det har klart hjulpet hende!
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Så hvis du ikke har et højt kradsetræ og/eller et væghyldearrangement, så anskaf det. Hvis hun ligger højt oppe og føler sig tryg og har overblik, tror jeg ikke hun gider flygte ved hver bevægelse du gør. Helt bange for dig er hun jo ikke, hvis hun kan ligge tæt på dig og blive kælet.
Noget calmfoder eller colostrum i foderet kan muligvis også dulme hendes nerver.
Og dejligt at hun og din voksne kat kommer så godt ud af det sammen.
jan 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 62
Vildkilling og voksen indekat