861 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Vildkilling og voksen indekat Vildkilling og voksen indekat

Hej alle
Jeg har taget en større killing til mig fra Inges kattehjem, som vi havde store problemer med at adoptere ud til nyt hjem. Som jeg kan forstå, er hun killing af en vildkat, men blev efterladt (eller dumpet et sted). Hun er meget menneskesky, men har et utroligt kattesprog, dvs. hende og min "gamle" kat på 6 år fungerer helt super, de er efter 4 uger nået til at kunne ligge ved siden af hinanden og blive kælet for af mig og leger tag fat hele tiden hvis de ikke bare pøler rundt med hinanden, men den unge løber altid væk ligeså snart jeg bevæger eller rejser mig og går - så hvis jeg ligger stille vil hun gerne, men bevæger jeg mig, smutter hun.
Nogen gode råd til hvordan jeg får gjort hende mindre bange for mig og for bevægelser?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vildkilling og voksen indekat
  • #1   14. dec 2015 Hvor længe har du haft hende? Tænker at det måske har været en stor omvæltning for hende og at hun lige skal vænne sig til sine nye omgivelser og nye mennesker. Nogle katte tager bare tid om det - den ene af vores boede under sengen i 1,5 måneder, fordi den var så bange - men så kom det lige så stille og hun begyndte at blive mere og mere tryg. smiley så tid og tålmodighed er nøglen, vil jeg sige.

• #2   14. dec 2015 Hejsa
    Jeg har kun haft hende i sammenlagt ca. 6-7 uger - hun hvæser hvis jeg går hen i mod hende, men gør ikke noget, hvis jeg fortsætter gemmer hun sig. Jeg ved det nok bare kræver tålmodighed, havde bare brug for råd til hvordan jeg bedst muligt får hende til at stole på mig smiley

• #4   14. dec 2015 gå roligt, når du går i hendes retning. ellers bare tålmodighed!

• #6   14. dec 2015 katte kan godt lære ikke at være bange,men som felis skriver, så skal den selv vælge det. min pige var virkelig bange fir mennesker da vi fik hende (hun havde boet hos en familie med 5 børn i en lille lejlighed uden høje gemmesteder smiley )
    hun er nu 3,5 år og bkiver stadig mere og mere putte glad. de har rået calm i tørfoder blandingen i laaang tid nu (af anden årsag) og det har klart hjulpet hende!

• #7   14. dec 2015 N9nna nævnte lige noget vigtigt: Høje "gemmesteder".
    Så hvis du ikke har et højt kradsetræ og/eller et væghyldearrangement, så anskaf det. Hvis hun ligger højt oppe og føler sig tryg og har overblik, tror jeg ikke hun gider flygte ved hver bevægelse du gør. Helt bange for dig er hun jo ikke, hvis hun kan ligge tæt på dig og blive kælet.
    Noget calmfoder eller colostrum i foderet kan muligvis også dulme hendes nerver.

Og dejligt at hun og din voksne kat kommer så godt ud af det sammen.

• #9   22. jan 2016 Tak for svarene og de gode råd - Felis, jeg fik hende ikke formidlet, men valgte at tage hende med hjem, fordi hun netop ikke kunne formidles, pga af at hun var bange og hvæsede (jeg er frivillig hos Kattehjemmet). Jeg har masser af gemmesteder og det er blevet en del bedre efter hun er blevet steriliseret. Hun sover hos mig om natten sammen med den gamle kat og kommer op og ligger og hygger, når vi ligger på sofaen, men primært når den gamle ligger hos mig. Men når jeg står eller går panikker hun og løber på små ben væk i den modsatte retning - modig nok til at komme tilbage indenfor få sekunder, når jeg så står stille. Så med tiden skal det nok blive bedre.

Kommentér på:
Vildkilling og voksen indekat

Annonce