1.903 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Min killing vil ikke spise sit mad længere. Min killing vil ikke spise sit mad længere.

Hej derude, og glædelig jul.
Jeg vil høre om der er nogle af jer der måske har et godt fif til hvad jeg kan gøre.
Jeg har en blandingskat, som skulle have noget mainecoon i sig ( hvem ved). Vi fik ham hjem i juni, hvor vi købte Royal Canin mainecoon Kitten. Det har været et hit lige indtil for 14 dage siden. Nu går han op og lugter til det, og så miaver han ellers en lang serenade om hvor sulten han er. Dertil er han så gået i gang med at spise hundens kingsmoor, hvilket vi prøver at forhindre ham i. Mit egentlige spørgsmål er vel om der er et alternativt foder som jeg kan bytte ud med, som giver ham alt det han skal bruge. Han er 8 måneder nu.

Tak for hjælpen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min killing vil ikke spise sit mad længere.
  • #1   22. dec 2015 Hvis din kat kan lide Kingsmoor... hvad så med at prøve deres Pure Large Breed til katte? Det kender jeg flere katte, som er begejstrede for, og du kan jo evt. blande det op med killingefoder, så han stadig får sit killingefoder også. smiley

• #2   22. dec 2015 Måske er foderet blevet dårligt... Men du kan da give ham et hvilket som helst kattemad uanset alder eller race. Både tørfoder og vådfoder. Og supplere med fersk kød.
    Jeg giver mine katte forskelligt tørfoder (fx Kingsmoor, RC, Hills, Arion, mm), og så får de det vådfoder, de kan lide (primært Lux fra Aldi) og af og til noget kylling.

• #4   22. dec 2015 Tjaa jeg tro nu det er ret almindeligt at han i den alder bliver træt af killinge mad, begge mine sagde fra overfor killingefoder da de var i 6-7 mdr alderen og så måtte jeg skifte til voksenalder, hvilket heller ikke gør noget, når først de når den alder har de fået det vigtige de skal bruge af killingefoder og er klar til at få voksenalder.

Hvis han godt kan lide Kingsmore så er det da en mulighed at skifte over til det i voksen katte varianten, for du har helt ret hundemad er ikke særligt godt for katten, altså fordi den spiser lidt i ny og næ sker der intet ved så længe han ikke lever af det, da der jo ikke er taurin i hundemad, og det er jo et af de vigtige stoffer katten skal have.

Ellers må du prøve dig lidt frem med hvilket foder han kan lide, hvis lang googler lidt på de forskellige producenter så er det ofte muligt at få tilsendt en prøveposer af deres produkt, husk blot når du skifter foder at du blander noget af det gamle foder i det nye så han ikke får dårlig mave af foderskift.

• #5   22. dec 2015 jeg ville nok vælge at gå på voksen, når han nu er så gammel.

• #7   22. dec 2015 Mine får RC Maine coon killing, kingsmoor killing, havfisk og så et foder fra dyrlægen ved ikke hvad det hedder da jeg har fået det af en kollega. I vådfoder RC killing, moments mm.
    Mine er ret kræsene smiley de vil hverken haveo hakkede okse, kylling, fisk eller skaldyr. De glor bare på mig som om jeg ikke er rigtig klog.. smiley

• #8   22. dec 2015 Ditte, mine spiser gerne råt kød, bare ikke fars/ hakket kød smiley
    Jeg vil også tro, at hvis det er en 10 kg pose du har haft gang i, så kan det sidste faktisk blive dårlig, harsk.
    Det er super vigtigt, at det pakkes godt og lufttæt sammen og ikke udsættes for lys/sol.
    Jeg pakker mit i original poserne og så i en lufttæt tønde, og jeg fylder en dåse en gang i ugen, med det som jeg så blander i dåsen, og så kan jeg åbne den dåse når der fyldes i skålen.
    Det lyder måske besværligt, det er det nu ikke, og jeg er vel ikke den eneste som har oplevet hvor vilde de er med det foder der kommer fra en ny pose smiley for så synlige træt af det med tiden, og så igen bliver vilde med den næste nye pose.
    Ja faktisk har jeg læst flere steder, at man bør bruge en pose inden for gå uger,,, men jeg køber altså stort ind, og pakker det godt, det står ikke så varmt og væk fra sollys, og åbnes ikke dagligt, det hjælper altsammen.
    Jeg er sikker på, at din kat nok skal spise den næste pose du køber, husk at lav en overgang, og skifter du fra foder med korn til foder uden, så lav overgangen på over 1 månede, så undgår du mave bøvl.
    Jeg er selv til kornfrit foder, så langt det fungere, der ryger da noget ned med korn hen ad vejen, både som godbidder og prøver som blandes i, eller vådfoder som jeg ved de er glade for.

• #9   22. dec 2015 Jette jeg har kun problemer med råt kost.
    Ved ikke hvor du får det med tørfoderet ind. Det æder de med glæde og også vådfoderet.

• #10   22. dec 2015 Skrev sådan set bare at de fik 4 forskelligt. Det er blir opbevaret i originale poser og jeg køber kun 4 kg pr pose, da jeg bor på 1 sal. Det står i et skab.

• #11   22. dec 2015 Ditte, jeg var nok ikke klar nok, det var kun de første linier med råt hakket kød der var henvendt til dig.
    Resten var mit svar på hvorfor killingen ( måske) ikke spiser smiley

• #12   22. dec 2015 Argh okey undskyld smiley

• #13   22. dec 2015 Tusind tak for alle jeres gode svar.

Han har fået fra samme pose. Den lukkes godt nok hver gang, men det kan være den ikke er tæt. Det er bare almindelig Royal Canin lukning med den der plastiklyslås. smiley

Jeg har læst på pakken at man skal fodre med kitten til Mainecoon indtil de er 15 måneder, men jeg fornemmer at i alle er enige i at dette ikke er nødvendigt?

Han har det med at patte utroligt meget på bomuld. Jeg har et esprit nattøjssæt, som han er meget tiltrukket af. Jeg fjerner ham hver gang han går i gang med at patte på det, da jeg har lagt mærke til at hans læbe blive deform (nærmest flad) det slet hvor han sutter. Men der er intet at se idag, og han vil stadigvæk ikke spise sit mad, så jeg tænker ikke det er det altafgørende i hvorfor han ikke vil spise.
    Til gengæld kan jeg sagtens tilslutte mig med de udsagn der er omkring "dårlig mad" da det jo er fra samme pose, så jeg må prøve at købe en lille pose, hvis man kan få det, og så blande det op med Kingsmoor til store racer.

Glædelig jul og endnu en gang tak for jeres svar smiley

• #14   22. dec 2015 http://www.inges-kattehjem.dk/uldsutteri

jeg har Pyrus og han har aldrig fået killingtørfoder. fandt ham som 7 uger,, og købte div killingfoder til ham. intet af tørkosten ville han spise - kun killinvådfoder. men derimod rc sterilised til de voksne katte, ja det røg ned.
    Kalle jeg lige har fået vil også gerne helst have voksen tørkost, på internattet oplevede vi det også tit at når de nåede en vis alder så var killingfoder ikke længere interessant

Nogle steder kan man få prøve poser med kingsmoor til store katte. Bor på langeland og vores lokale Land og fritid, har dem - fik nemlig selv et par stykker med hjem ved et uheld - skulle have haft de almindelige.

• #15   23. dec 2015 Tusind tak for linket. Det var interessant læsning. Han sutter kun på det tøj, men det er konsekvent hver gang. Jeg forestiller mig at kattemor ville afvise ham, hvilket jeg også gør hver gang. Desværre gjorde jeg det ikke i starten.

Jeg vil se om jeg ikke kan finde nogle prøver,så vi kan finde det rette foder for ham smiley

Kommentér på:
Min killing vil ikke spise sit mad længere.

Annonce