{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.851 visninger | Oprettet:

fuld kat efter blodøre HJÆLP {{forumTopicSubject}}

cinnamon har lige i dag fået tømt sit blodøre - for anden gang. første gang var for 1 uge siden
første gang var det rent blod (har været oppe og slås med en af den andre). fik noget sprøjtet ind, og fik en pencillinindsprøjtning

så her til nytårsaften så blev det tykt igen
har hele tiden været lidt sur, og trist.

så her til morges var han svimmel da jeg tog ham ud af sengen. gik skævt både med hovede og krop, og 2 min efter gik han lige igen
ringede til dyrlægen, og fik en tid i eftermiddag
her var hans ører mega tykt og væsken som kom ud var "laksefarvet", men ingen baktierer i.
fik bare ikke lige sagt det med hans "svimmelhed" for det havde jeg jo sagt da jeg bestilte tiden. og der var lidt kaos på klinkken pga travlhed
han fik pencillin med hjem i pilleform.
og dumme som vi nu var, lod vi ham sidde i transportkassen, tog bare låget af - han syntes jo ikke at vi var særlig sjove i dag - det var jo anden gang.
da vi kom hjem var den galt igen. igen bare et kort øjeblik
og her til aften igen galt.
det er hver gang han har været nede og ligge/sove i længere tid

spiser/drikker/gå på bakken uden problemer

snakkede så med en vagtdyrlæge her til aften, og han mente at det godt kunne være betændelse i selv øret

han har ens propiller.
går bare skævt når han lige kommer op og går. men det ser jo lidt væmmelligt ud.

ringer til dyrlægen i morgen tidligt. lige nu er han gået i seng, i hans transportkasse (er åben - men vil bare ligge i den)

nogen forslag?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fuld kat efter blodøre HJÆLP
  • #1   5. jan 2016 det skal lige siges at hvis det ikke går bedre på mandag med øret ja så skal han under kniven

    men fatter bare ikke at han skal have det sådan.
    det er faktisk min kat nr 5 som har fået blodøre. nogle har haft i begge ører, andre kun en lille plet. men ingen har opført sig som ham


  • #2   5. jan 2016 Øv men du ved jo, at det er en af risikoberegning ved mange katte, at de kan blive uvenner.
    Jeg syntes du skal få ham undersøgt, det kan være infektion i øret, men det kan også være værre end det.
    Ved Birk var det jo gentagne infektioner i øregangen, helt fra før han var 1 år.
    Tilsidst var det galt inden i hovedet, det kunne enten være infektion som havde spredt sig, eller han havde haft noget fysisk ( tumor) som var skyld i den smalle øregang/ gentagne infektioner.
    Jeg valgte at han ikke skulle gennem de sidste undersøgelser, for uanset hvad ville det blive en større operation som han ikke skulle igennem.
    Birks øjne stod ikke stille men rykkede frem og tilbage hele tiden, og han var usikker i sin færden, det med øjnene er lettest at se, hvis man kikker ved overgangen til det hvide.


  • #5   5. jan 2016 jeg fik en snak med min dyrlæge i dag
    Cinnamon har det lidt bedre end i går. er stadig svimmel, men lige knap så meget som i går.

    min dyrlæge sagde også betændelse i selv øret. og især fordi hun havde været inde og kigge på hans prøve igen. så det var derfor at han blev sat på pencillin i pilleform. for endelig var han dækket af sprøjten i 1 uge endnu.
    det skal blive noget bedre fredag for ellers skal han have nogle andre piller.

    hans øre er lidt hævet men det er ok.

    han har sovet en del i dag. går dog på bakken, spiser og drikker fint.

    det er første gang at han nogensinde har problemer med sine ører - er 10½ år.

    ved godt at det kan skyldes øremidder men lige i dette tilfælde er det nu leg som er gået lidt for vildt. Cinnamon har nemlig altid leget med Krymme, men efter den dag hvor det gik lidt for vildt, ja så har han ikke ville i nærheden af ham.


Kommentér på:
fuld kat efter blodøre HJÆLP

Annonce