{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.224 visninger | Oprettet:

Hvornår får jeg katten med ind? {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen. Jeg fortsætter lige min tråd jeg lavede for et par måneder siden: Se den her (link fjernet)

For at summe op, startede det med en vildkat som fødte en killing i vores baggård, jeg skrev i tråden dengang om råd til at vænne moren til os, så killingen ikke ville være sky. Det blev det dog ikke til med moren.
Killingen er nu 13 uger gammel og jeg har fået den vænnet til mennesker... Ihvertfald mig selv:-) Jeg kan nusse den overalt, jeg kan kæle den under maven.. Jeg har kunne fjerne lidt betændelse den havde rundt om øjnene.. Når jeg kommer hjem fra arbejde, kommer den når jeg kalder på den og spinner helt vildt! Mine forældre kan også sagens kæle med den.

Mit problem er nu.... Hvordan får jeg den kat ind og bo hos os? Jeg har prøvet at tage den med ind i vores gang, vi bor i et 2 plans hus, så tog den bare med ind i vores trappegang, men den virkede meget bange og løb forvirret rundt.. Jeg blev selv urolig så jeg satte den ud i gården igen... Jeg har prøvet at tage den op til mig i armene et par gange.. Den er ikke helt vild med det, men siger som sådan ikke noget til det.... Har i nogle forslag til hvad jeg kan gøre? Hvordan lokker jeg den lile killing med ind? Jeg synes næsten det er synd hvis den skal leve livet som "vildkat".


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår får jeg katten med ind?
  • #1   7. aug 2006 Billeder af den lille her:

    http://www.adklok.webbyen.dk Klik på fanen "Snehvide" i Venstre side.


  • #2   7. aug 2006 tror bare du skal tage dem med op i jeres stu hvor du er henne. og kæle med den vise den mad skålen og katte bakken. mine killinger græd også i starten de skal jo lige vænde sig til at der ikke er nogen mor eller søskende. men det tager som regl ikke mere end 2-3 dage

  • #3   7. aug 2006 Er bare lidt bange for at tage den med op, når den nu var så bange første gang. Den skal være udekat, vi har bygget sådan en kattestige til vores nuværende kat som går fra vores første sal ned på vores tag i baggården... Jeg har prøvet at lokke den lille op af stigen, meeeen den vil den ikke. Desuden gider dens mor ikke have mere med den at gøre... Hun væser af den lille når den kommer tæt på.. Så blir den jo selvfølgelig ked af det og står og piver.... *suk* Det er hårdt at se/høre på smiley

  • #4   7. aug 2006 Mener selvfølgelig den skal være ude/indekat

  • #5   7. aug 2006 Det lyder fornuftigt med ude / indekat, men husk nu at få den neutraliseret.


  • #6   7. aug 2006 Anne-D - Hehe, sådan er det jo med morkatte og killinger i den alder, og hvis hun ikke gider killingen mere, så synes jeg bare du skal gøre som Lundkvist siger og tage den med op til jer, og beholde den så lang tid som det nu tager at få den vænnet til det.. Og self. er blev den bange, det var jo helt nyt og meget fremmede, men killinger (som børn) utroligt gode til at tilpasse sig nye situationer.. Så bare giv den tid, og bliv ikke alt for forskrækket hvis den er helt ulykkelig de første par dage/uge

Kommentér på:
Hvornår får jeg katten med ind?

Annonce