1.434 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

whiskas mini menu whiskas mini menu

Mine katte elsker de her små poser!

men jeg har en fornemmelse af, at de ikke er ret sunde! men HVOR "slemme" er de?

Noget andet er, at jeg ikke synes min kat kan 'tåle' mere end de 50 gr. vådfoder pr. dag.. hun får meget sådan 'slap' afføring, hvis hun får mere. Ikke helt tynd mave men en mellemting. Er det underligt?

Af tørfoder får hun pt. Smilla kitten blandet med RC Kitten 36. (halv af hver) jeg overvejer at skifte over til Applaws næste gang der skal købes nyt. Hun får kitten da hun har 2 killinger på 7 uger.

Min store kat ELSKER vådfoder og har det ok med sin tørfoder. Hun vil ikke spise råt kød.. har forsøgt med lidt forskelligt... ej heller kogt kylling eller lignende har ret meget interesse.
Hun vil derimod meget gerne spise vores rester... alt fra flødeskum til hvad vi nu får til aften.. mystisk nok! det får hun IKKE lov til..! Hun hoppede engang op på køkkenbordet og slikkede en tallerken med sparsomme rester og fik sygt dårlig mave! ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  whiskas mini menu
  • #2   15. jan 2016 For at vi skal kunne se hvor "slemme" de er, kræver det vi kan se ingredienserne (bagpå)

Det er ganske normalt at nogle katte får lettere afføring end andre af vådkost, dog kan det også have meget at gøre med hvilken vådkost og rent faktisk også hvilken tørkost de får.

Applaws er et yderst bedre fodre end dem du ellers bruger. Dog vær opmærksom på at du skifter over til kornfrit, og de skal have en blid overgang, så du ikke ender med splatmaver.

• #3   15. jan 2016 Whiskas er jo et sukkerfyldt mærke som giver katte en træng til deres mærke, min har aldrig haft slap afføring af vådfoder hvis det er kvalitet, han for forhøjet blodtryk og bliver dårlig af whiskas,
    Næsten alle dyrlæger fra råder kræftig whiskas da det forøger muligheden for urin sten og dårlig lever, whiskas mælk er sukker vand og har intet med mælk at gøre og giver katten dårlig organer og tænder.

Prøv og skift mærke i vådfoder og se hvordan det går.
    Mange opdrættere giver kun deres katte vådfoder da de er ørken dyr og deres system er egnet til at få vand gennem føden og derfor er kvalitet vådfoder det bedste at give en kat da der er væske i 90% af Danmarks katte for ikke nok væske pga de spiser masser af tørkost lg drikker minimalt vand som kan give problemer

• #4   15. jan 2016 http://t.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_vaadfoder/whiskas
    Her er det nemmere at se hvad der er i.
    Det er ikke alle varianter som er lige slemme, og de skriver i det mindste hvad der er sukker i, og hvad der er korn i, og de har også noget uden sukker og korn, men junior og senior er der sukker i smiley og også mange af de andre.
    Mini menu er ikke så slem, men kik selv smiley her kan det læses det kan det næsten aldrig på pakken.
    Jeg bruger zoopluds meget til at tjekke indholdet i forskellige foder tyber, og har tit set, at bare fordi et firma har en slags som er godt, kan der være masser af øv i andre, men når de er kendt fir noget godt, kan der smutte noget skidt med hjem fordi man ikke kan læse de der står bag på smiley

• #5   15. jan 2016 Ps katte kan ikke blive afhængige af sukker, for de kan ikke smage sødt, men sukker er ikke godt fir dem, og kan give sukkersyge.
    Om et foder kan give urinvejs problemer afhænger af flere faktore, og vand/ væske i vådfoder afhjælper urinvejslidelser.
    Jeg er ikke fortaler for wishkas men hvis jeg mangler et par poser inden næste sending kommer, kan det godt være wishkas, men jeg vil foretrække Sheba da deres Classic og fine muse er uden korn, sukker og ander dumme tilsætningsstoffer, men de fleste af deres andre mærker er lige så øv som wihskas, så selvom i ikke handler på zoopluds så brug dem til at se indholdet, og dem man virkelig bare skal holde sig fra er dem som ikke vil oplyse indholdet!

Kommentér på:
whiskas mini menu

Annonce