{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.598 visninger | Oprettet:

Afskattelse af katten - svær beslutning {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Vi har to dejlige hellige birmaer. Hvor en af dem er en kasteret hankat på snart 11 år, har givet os problemer smiley

Han har haft urenlig i langtid og har haft så mange tur hos dyrlæger som finder aldrig hvad han lige præcis fejl og uanset hvad har han fået rigtig mange medicin med hjem uden at det virker.
For første er han urenlig og besøge bakker 20 gang om dagen, og har sviger nyrer og han er derfor på diæt foder som han skal have i resten af sit livet.
Han kan virker lidt rastløs i vores hjem som vi finder aldrig hvad årsager er. Det er så frustrerende at han er urenlig hvor dyrlæge ikke kan hjælpe.... Hver gang jeg kontaktede dem og sagde at det har ikke hjulpet, siger de hele tiden at vi skal kommer med ham og lave ny undersøgelse - det gentog sig så mange gange at vi er blevet fattigere af det smiley Det er aldrig sjovt at kommer hjem til en beskidt hus hvor hans lorte overalt.

Jeg har født min lille pige for 6 mdr siden som jeg fuldammer. Så tit sket det at hver gang jeg skal lægge mit barn til mine bryster vil vores kat hoppe overpå og trappe på os for at få opmærksom, det er så irriteret at han ikke give os fred når jeg ammer.

Hver gang jeg har gæst, f.eks sygeplejerske hos os - kommer han så og vil være " centrum " og sig mjaver hele tiden for at få opmærksom af os alle på bordet eller på gulvet når barnet skal undersøges osv og det er så irriteret. Det endte med at han bliver nødt til at lukket ind en rum.

Forstår ikke hvorfor han kommer altid på det forkerte tidspunkt. Selvom han bliver ikke glemte og vi især min kæreste brug rigtig meget tid på ham efter han har fri fra arbejdet.

Men desværre mere omsorg kan vi ikke give ham det han har kæmpe stort behov.
Det varer ikke længe før min lille pige begynde at kravle og lære at gå og det ønske jeg ikke i urenlig mijlø.
Jeg har tænkte mig at få ham aflivet fremover at tilbyde ham et ny hjem smiley
Han fylder snart 11 og han skal ikke udsættes endnu i stresset miljø når han skal til et nu hjem og ny mennesker.

Men er jeg/vi ikke egoistisk at få ham aflivet pga det hele eg nævnt?

Beklager hvis det virker lidt sjusket da måtte ud med frustrerende .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afskattelse af katten - svær beslutning
  • #1   18. jan 2016 Nej det er IKKE egoistisk af få ham aflivet.
    Jeg havde gjort det samme i din situation. Han er 11 år (næsten), og så synes jeg det ville være SÅ meget mere synd at omplacere ham. Plus han er urenlig. INGEN vil have en urenlig kat.

    Og det lader til han er undersøgt for alt, så du/I kan jo ikke gøre mere end det I gør.
    Lad ham få fred. Det er den bedste løsning for både ham og jer.


  • #2   18. jan 2016 Jeg ville få ham aflivet. Det lyder som det mest fornuftige i jeres situation. Selvom det aldrig er en rar beslutning

  • #5   18. jan 2016 Aflivning!

    Har selv lige fået en gammel hunkat aflivet fordi hin blev jagtet af de andre. Det var enormt svært at tage den beslutning


  • #6   18. jan 2016 Det er helt ok at aflive ældre kat med helbredsmæssige problemer.

    Men, ud fra din tekst læser jeg altså også at han er i vejen? når du bla ammer og lukkes væk ved gæster...

    Så, jeg synes bestemt i skal give ham fred, men udelukkende for kattens skyld, så han ikke længere skal være i vejen...


  • #7   18. jan 2016 afliv katten
    men du bør aflive katten pga den ikke længere har det godt. Ikke bare fordi den er i vejen....

    MEN overvej kraftig om I bør have kat. Især når man kommer med den udtagelse at katten bare er i vejen.... her står jeg altså af. du kan ikke forvente at katten ved hvornår du har tid eller ej. man bør forsøge at finde en løsning hvor katten fx får ekstra godt mad når du ammer - eller noget i den stil.

    nu har jeg været på kv i flere år, og vi fik flere opkald omkring babyer og katte. det man skal lærer er at man godt har tid til begge dele, hvis man bare lærer at fordele tiden lidt bedre. tænk på hvor meget tid man har brugt på katten før. den bør ikke overses fordi man får et barn. Børn har jo netop meget glæde af katten senere.


  • #9   18. jan 2016 Ja det kan være stor forskel på 2 katte, jeg har også haft en bimse som var syg igen og igen, det er belastende, netop fordi man holder af dem og vil dem det godt.
    Det er muligt, at forandringen da i fik barn, har været for meget for netop ham, hvor den anden sagtens klare det, men en urenlig kat, hvor man ikke kan løse problemet trods dyrlæge mm. Høre på ingen måder sammen med, at have et lille barn på gulvet, og i din kats situation vil en aflivning være bedst for katten og for jer, så kan i nyde baby og den anden kat, uden frustrationer og spekulationer om hvad i dog skal gøre for katten og jer selv.


  • #10   18. jan 2016 Det er rart at i er "enig" at han skal aflives og jeg ikke er egoistisk,

    anja n. Jeg vil faktisk ønske at barnet skal vokse op med katte, men det er bare så ærgerligt at ham her passer ikke inde til os, min datter syntes det er så sjovt når han kommer overpå os for at få opmærksom - men det er ikke noget vi kan klare det hverdag.
    Heldigvis har vi stadig den anden hunkat som er sund og rask, så hende skal vi ikke af med! Datter skal have lov til have glæde af senere.


Kommentér på:
Afskattelse af katten - svær beslutning

Annonce