{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.699 visninger | Oprettet:

Efter neutralisering. {{forumTopicSubject}}

Rainbow blev steriliseret i forgårs og dyrlægen sagde det gik rigtig godt. Hun var SÅ vild med Rainbow at hun sagde at skulle jeg mangle et nyt hjem til hende en dag, så var hun interesseret smiley Dog på grund af den uheldige oplevelse med Rainbows mor som fik en sjusket neutralisation som endte i at maven gik op og jeg måtte få hende lappet sammen hos vagtdyrlægen er jeg meget nervøs for at alt går rigtigt til og jeg har heller ikke det store sammenlignings grundlag. Rainbow spiser, drikker, spinder og går ubesværet rundt, men jeg synes der er lidt vådt omkring såret på maven. Jeg må godt kigge så hun virker ikke til at have smerter eller noget. Er det normalt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Efter neutralisering.
  • #1   3. feb 2016 det lyder som om at det er gået helt fint.
    det at hun væsker lidt gør ikke noget. det må bare ikke være meget. det må hellere ikke blive rødt og hævet, for så skal hun lige forbi dyrlægen igen



  • #2   3. feb 2016 Det er ikke vådt så det løber eller noget. Det skinner bare lidt som om at nogle har dryppet lidt vand på hendes pels. Det er klart, så det er hverken gulligt eller noget. Hun er begyndt at lege og trives fint. Hvis det stadig ser vådt ud imorgen ringer jeg lige til dyrlægen og spørger for en sikkerheds skyld. Så længe hun spiser, drikker, leger og det hverken lugter, hæver eller hun virker til at blive dårlig på nogen måde virker det lidt voldsomt at ringe til vagtdyrlægen.

  • #3   4. feb 2016 Du kan da smække et billed op her, så skal vi kigge og se om der er grund til bekymring smiley

  • #4   4. feb 2016 Haha. Jeg var bekymret uden grund. Det der så vådt ud var slet ikke vådt. Det er noget der er størknet, sikkert noget fra operationen.

  • #5   4. feb 2016 Det var da dejligt at alt var i orden smiley

  • #6   4. feb 2016 Øv altså. Her til aften skulle jeg kigge på såret og der gabte det lidt, og lugtede grimt. Så vi måtte lige en tur til vagtdyrlægen. Hun sagde i telefonen af det godt kunne vente til vores egen dyrlæge åbnede imorgen hvis det var, men efter oplevelsen med Cutie vidste jeg at jeg ikke ville få lukket et øje før det var kigget på. Hun blev limet lidt og fik en antibiotika sprøjte og en kur med hjem, og så skulle der gerne være gået i sig selv senest lørdag. De tørre pletter viste sig at være udslet fra det at hun var barberet, så det fik hun noget creme på.

  • #7   4. feb 2016 Hurtig handling er altid godt, havde du ventet kunne der jo støde mere til, så jeg forstår godt at du bare måtte afsted i en fart smiley

  • #8   5. feb 2016 Det lyder til alt går godt.
    Men vil lige give dig en info hvis det er at der her i løbet af weekenden sker det at såret hæver op til ca en halv golfbold så lad være med at gå i panik for det er ikke unormalt det er en reaktion på de indvendige sting og går i sig selv efter et par dage, så længe såret ikke bliver rødt eller føles unormalt varmt ( eller væsker som allerede nævnt) så skal du ikke panikken, men altid hvis du er i tvivl så gør som du allerede har gjort kontakt dyrlægen, de hjælpe gerne også med at berolige bekymrede kæledyrsejere smiley smiley smiley


  • #9   5. feb 2016 er hun ikke syet udvendigt?

  • #10   5. feb 2016 Nej jeg bad om indvendige sting, for det var det vagtlægen lavede på Cutie da hun var gået op, og det helede hurtigt uden problemer. Desværre gik der infektion i det, og vi måtte til vagten igår og fik det limet samt opstart af antibiotika.. Det så sådan her ud før hun blev limet..

    profilbillede
  • #11   5. feb 2016 Godt hun er ordnet og får penicelin.

  • #12   5. feb 2016 Rainbow bed dog limen af og jeg tog til dyrlægen igen idag hvor Rainbow blev bedøvet, såret åbnet og renset, noget af det generede hud blev fjernet og så fik hun udvendige sting.. Så nu krydser vi bare fingre for at det sammen med antibiotika heler som det skal.. Nu ser det sådan ud..

    profilbillede
  • #13   5. feb 2016 De sagde så at hun skulle have krave på de næste par dage, og jeg blev lidt bekymret fordi jeg straks så for mig at hun skulle rende rundt med sådan en hård plast krave, men den er blød og af stof, og hun er ikke generet af den.

    profilbillede
  • #14   6. feb 2016 grunden til at jeg spørg er faktisk fordi jeg kender en som fik sin kat ordnet hos Bret hansen (dr død) og hendes kat var også limet udvendigt - det skal siges at det ikke var min veninde som fik ordnet katte, men sælger fik det ordnet inden hun med katten - samme dag som overgivelsen.
    dagen efter måtte min veninde aktut afsted til egen dyrlæge da limet var gået op, og katten faktisk havde huld ind til tarme mm. den blev indlagt og det hele lavet om. hendes dyrlæge var rigtig sur over det, da det ikke var første gang, at han måtte lave noget om for ham.
    han gav ikke en pind for det med at lime en kat. for i følge ham så kunne det ikke holde når det var så store sår.

    min egen vælger også altid at sy fremfor lim. og har i 6 år været fast på kv uden at møde lim

    men det ser altså meget bedre ud nu.


  • #15   6. feb 2016 Så håber jeg det virker nu smiley
    Min pige var ikke limet, men syet med " usynlige sting" som forsvandt af sig selv.


  • #16   6. feb 2016 Ej, hvor uheldigt, at du igen har kat med bøvl efter neutralisering smiley

    Pyha, kun færdigfiksede katte til mig - ville da ikke have nerver til at skulle igennem sådan en omgang ..... og da slet ikke efter den omgang, du var igennem sidst. I er sgu seje, du og Rainbow, og hendes mor smiley

    Jeg krydser fingre for lynhurtig heling!


  • #17   6. feb 2016 Jeg tror grunden til at hun valgte at lime var fordi det som sagt var vagtdyrlægen, og hun ville forsøge at komme udenom at skulle bedøve hende smiley Hullet var meget lille, og ingen af syningerne under var gået op så det kunne jo være det holdt til næste dag. Aftalen var at jeg skulle ringe til egen dyrlæge næste dag så det kunne vurderes om det skulle syes hvilket det så også endte med. Pyh ja jeg er altså bare uheldig med de hun mislinger smiley tænk jeg har altid haft hankatte og så fik jeg Cutie som den første repræsentant for hendes køn og så gik det så grueligt galt. Og så nu med hendes killing som heldigvis var en uheldig reaktion og ikke en fejl fra dyrlægens side, men stadig kunne jeg godt have været foruden. Alle dyrlæger jeg har mødt har været søde, men jeg ville nu ønske vi ikke skulle ses så tit. Hehe. Jeg krydser fingre for at næste gang er den årlige undersøgelse.

Kommentér på:
Efter neutralisering.

Annonce