709 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Rene M
Rene M
Emner: 3 Svar: 8

Humør/adfærd efter operation? Humør/adfærd efter operation?

Hej

Som jeg har skrevet i et andet indlæg, så har min kat været igennem en større operation i torsdags, hun kom hjem fredag ved middagstid.

Hun spiser meget lidt og drikker nærmest ikke. Dog har hun tisset 2 små omgange, hun har endnu ikke lavet stort. Derudover sover/ligger hun og kigger, går nærmest ikke rundt. Hun har slikket sovsen af sin våd fodder og spist et par godbidder, ikke rigtig mere.

Hun får smertestillende og piller mod bakterier stadig.

Er hendes adfærd normal? smiley

Tak

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Humør/adfærd efter operation?
  • #1   7. feb 2016 tror måske du skulle snakke med dyrlægen, kunne godt tyde på at hun har smerter. har haft en kat med brækket pote, som blev oopereret og hver gang hans pote hævede op fordi bandagen og skinnen havde rykket sig, trak han sig væk og ville ikke rigtig mere omverdenen og ville ikke rigtig spise, bandagen blev i hans tilfælde lagt om hver uge i de 6 uger han havde den på. når bandagen lå som den skulle så var han så glad som han plejer at være og spiste og gik på toilet og alt som om der ikke var noget galt, jo han haltede pga bandagen, men det var det eneste forskel at mærke på ham.

• Rene M
    Rene M Tilmeldt:
    sep 2014

#2   7. feb 2016 Jeg har ringet ned på skadestuen for dyr på Landbohøjskolen. De mener at vi skal se søndagen an, da hun trods alt slikker sovs og drikker en smule. Men jeg kontakter dem igen i morgen, hvis ikke der er sket en bedring.

Hun har faktisk ikke lavet stort i 2 til 3 dage. (ved ikke om hun gjorde det på hospitalet)

• #3   7. feb 2016 Nej, det er absolut ikke normalt, og jeg ville forlange at få min kat tilset nu. At katten ikke spiser kan resultere i leverskader, som kan være så alvorlige, at katten må aflives. smiley

• Rene M
    Rene M Tilmeldt:
    sep 2014

#5   7. feb 2016 Hej smiley tak for jeres svar. Siden jeg skrev har hun været i kattebakken og lave lidt, samtidig har hun spist en smule tørfoder og lidt mere sovs. Det med sprøjten er en god ide, hvis ikke hun selv vil drikke mere end hun gør nu. Jeg afventer lige og ser her ved 18 tiden, der normalt er der hvor hun forventer at få mad.

• #6   7. feb 2016 det kan godt ske at de kan blive dårlige i den første periode efter en større operation. især hvis de har kæmpe imod det at blive lagt i nakose.

giv hende noget foder som har meget energi i. det kan være a/d fra hills, RECOVERY fra royal canin

der findes også noget pasta
    http://butik-dyrlaege.dk/shop/aptus-reconvalescent-744p.html

sørg for at hun holdes varm, og uden træk

Kommentér på:
Humør/adfærd efter operation?

Annonce