{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
849 visninger | Oprettet:

Semi Aggresiv missemor, hvorfor ? {{forumTopicSubject}}

Min missemor har en ide om at hun skal jage min store hundkat (som bestemt ikke er en fighter) for nemheds skyld, Kia. Kia vælger at løbe og hvæse alt hvad hun kan.

Jeg startede med at skælde missemor ud, og få hende væk fra Kia, men har nu prøvet at ta missemor op til mig, og så går vi sammen hen til hende. men når jeg så gør det, har jeg opdaget at missemor begynder at ryste og kæmper for at komme væk.

Spørgsmålet er så, Hvorfor F... jager hun Kia hvis hun er bange for hende?

Burde nok lige nævne at Kia ikke genere killingerne, de sover fint sammen. så jeg tror ikke de har noget med sagen at gøre


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Semi Aggresiv missemor, hvorfor ?
  • #1   16. feb 2016 En kattemor vil gøre alt for at passe på sine killinger. Hendes reaktion er meget normal.

    Jeg vil sige, at du er endda heldig, at hun nøjes med at hvæse og ikke flår den anden kat.


  • #2   16. feb 2016 Iøvrigt hjælper det ikke at skælde en missemor ud, der kun handler ud fra sine instinkter.

  • #3   16. feb 2016 Killingerne og Kia har det fint nok sammen, så længe de ikke skal dele godbidder.
    Og de behøver ikke være i nærheden, for at mor, jager Kia


  • #4   16. feb 2016 En missemor handler pr. instinkt. Så er du nervøs for Kia, så giv missemor og killinger fred i et rum for sig selv.

  • #5   16. feb 2016 Er ikke nervøs, håbede mere på afklaring af hvorfor hun jager Kia, hvis hun er bange for hende. Killingerne er pt. 9 mdr, og de har nu 8½ md. kamptræning, de skal nok klare sig. (De jorder da også husets hankat og han er da 4x så stor som dem.)

    Det var kun mor og kia delen der er et reelt problem, men mest fordi missemor dominerer hele huset, Kia er flyttet i soveværelset for ikke at kigge sig over skulderen hele tiden.

    Jeg skal jo ha fundet en løsning mellem de 2.


  • #6   16. feb 2016 Når de er 9 måneder, er det ikke killinger.

    Der må være sket noget mellem de to, som du ikke har set. Prøv Colostum over deres mad.


  • #7   16. feb 2016 Det er da stadig missemors killinger selvom de bliver ældre.
    Nå pyt, det er et emne til en anden dag. smiley


  • #8   16. feb 2016 Det kender jeg ikke , det kan jeg da undersøge, jeg har prøvet Kalm, men det gjorde så at de ikke rørte deres mad, de kunne lugte det.

  • #9   16. feb 2016 Jo, men når de er i den alder, er det ungdyr, der selv er kønsmodne og klar til at få killinger. Der er en stor forskel. For missemor føler ikke det samme for dem, når først de er så store.

    Colostum vil være godt for dem alle, og så håber jeg, at de alle er neutraliserede.


  • #10   16. feb 2016 Kia og hankatten er, mor og "killinger" skal i påskeferien

  • #11   16. feb 2016 Det er meget normalt, at en fertil hunkat kan finde på at jagte en neutraliseret hunkat.

  • #12   16. feb 2016 men hvorfor ryster hun så og går næsten i panik, når jeg tar hende op og vi sammen går hen til Kia ?

  • #13   16. feb 2016 Generelt bryder katte sig ikke om at blive "trængt op" når man f.eks vil kramme dem, løfte dem eller holde dem. De er udemærket klar over at de ikke kan komme væk. Det hjælper ikke at tvinge den ene kat tættere på den anden - det kan bare gøre "missemor" mere stresset og mere aggressiv.
    Missemor ser ikke de unge katte som hendes killinger - de er nye katte som nu trænger sig ind på hende og Kia. Jeg kender mange som har oplevet at deres kat løb væk, pludselig kom op og slås eller begyndte at få adfærdsproblemer efter man valgte at beholde killinger. Selv avlere står jo med dette problem - nogle gange så sker der en ændring og så kan en kat måske bare ikke med de samme katte mere.


  • #14   16. feb 2016 så du vil mene at efter sterilisationen vil problemet være løst, og de vil alle sammen blive rolige, afslappede og næsten venner?

  • #15   16. feb 2016 Det bliver nok bedre efter neutralisering, men at regne med at de alle bliver gode venner - det kan jeg ikke love dig.
    Det kommer meget an på kattene og dynamikken mellem dem hver især.
    For eksempel har mine venner en tilløbskat som løb væk fra ejeren og ville bo hos dem, fordi dens killinger var blevet store og den kunne ikke sammen med dem.


  • #16   16. feb 2016 som det er ligenu, har 1 hankat, nr 1 i huset for ca 3 år siden, da jeg synes det var synd han skulle være alene, fik vi Kia, 2 mdr efter.
    Missemor, Chanel, er en tilløber der boede ved naboen, og kom her dagligt og legede med hankatten, hun flyttede så ind her sidste påske,da de flyttede uden hende. og tillod sig at blive gravid en af de sidste dage før indflytning.
    Nedkom så med 3 killinger heraf 1 dødfødt.
    alle katte har det fint sammen, bortset fra at Chanel, jager Kia.


  • #17   16. feb 2016 Men Mange tak for inputs smiley jeg må så håbe at de 2 falder lidt til ro, når missemor bliver fixet. det bliver da også sjovt at sove bare 6-7 timer uden at vågne af knurren.

  • #18   16. feb 2016 hunkatte med den adfærd fik her i huset kun EET kuld - den ballade gider jeg ikke. Det er arveligt ....

  • #19   16. feb 2016 hun har kun fået 1 kuld, de 2 er hendes første. og sidste, men det er mest et spørgsmål om at 5 pr hus, er nok.

  • #20   16. feb 2016 Hvis missemor og Kia + killingerne og hankatten ikke er neutraliseret, kan du nok skabe en del mere ro i flokken, ved at få den alle fikset.
    Der er et eller andet som er gået galt mellem dine damer, og det kræver en del, at få det ændret igen, hvis det overhovedet kan lade sig gøre, men neutralisering fjerner et væsentligt element, nemlig hormonerne, og måske er det løsningen eller en del af løsningen.


  • #21   16. feb 2016 Ps, hvis kun den ene dame er fikset, kan det også være en del af problemet, fordi det ændre noget mellem dem, i forhold til hvis de tidligere begge har været fertile.
    Så vil du fikse, så få dem alle ordnet på en gang, det giver bedre balance og du kan få rabat når du kommer med flere katte på en gang.


  • #22   16. feb 2016 Kia er fikset, hende har jeg jo haft et par år.
    Chanel troede jeg var fikset inden hun flyttede ind, for hun kom jo dagligt og legede, og jeg så ingen tegn på løbetid... men noget tyder på at jeg tog fejl denne gang. men mor og killinger skal fikses i påsken, der er bestilt tid.

    Jeg håber bare der løser problemet så.


  • #23   16. feb 2016 Det lyder fornuftigt, og jeg håber også det giver ro igen i det lille hjem.
    Dejligt du tager ansvar for både tilløber og hendes killinger.


  • #24   16. feb 2016 hvordan kan man andet ?

  • #25   16. feb 2016 Nogle mennesker kan godt lide "ideen" om at have dyr - men når de så står og skal til dyrlægen, så har man aldrig tid eller penge til det. Jeg tror til dels det skyldes en form for "dehumanisering" af især katte - deres værdi i disse personers øjne er ikke særlig høj (taler af erfaring, da min far er 100% sådan).
    Det hjælper heller ikke at lovgivningen ikke hjælper kattene overhovedet smiley

    Jeg synes det er rigtig sejt og fantastisk af dig at tage ansvar - det er overraskende let for nogle ikke at gøre det.
    Jeg håber det hjælper situationen. Ellers kan man måske prøve med nogle af de der Feliway og mad som gerne skulle få dem til at falde til ro.


  • #27   17. feb 2016 jeg kan prøve, det må så være min dyne, den sover vi alle med, bortset fra missemor, hun foretrækker modsatte side af sengen, tror det er for at ku holde øje med Kia.

Kommentér på:
Semi Aggresiv missemor, hvorfor ?

Annonce