4.977 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Kat tager halskraven af. Kat tager halskraven af.

Jeg søger et godt råd da vores hankat havde været oppe og slås og derfor havde fået en stor byld fyld med betændelse.

Han har været ved dyrlæge og fået bylden tømt, fået pencilen og smertestillende.
Også skulle han have krave på, så han ikke slikker i såret, men mit problem er at han var meget utilfreds med at skulle have den på, og nu har han fundet ud af at tage den af.. Nogle som har et godt råd??

Ydermere er han så fornærmet over han ikke må komme ud og han er efterhånden ved at være en stor energibombe. Det hjælper ikke på det når vores hunkat heller ikke rigtig kommer ud, og er en lige så stor energi bombe og de leger så meget og så vildt her inde at de vælter hynderne i sofaen, lysestagerne på bordet osv. Også bider hun i hans sår når de "slås". Skælder hende selvfølgelig ud, men det er jo også forståeligt nok de er ved at være ved at eksplodere for de har været inde siden i fredags.

Hvis jeg lukker hankatten ud, går hun nogle gang, men ellers sidder hun uden for døren og venter på ham, og han sidder inden for og piver, hyler og skraber på døren fordi han også vil ud.

Er der nogle gode råd? Især med den krave, så han beholder den på, eller må jeg bare blive ved at sætte den på, til såret et helet nok så den kan komme af.?

God aften alle sammen smiley

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat tager halskraven af.
  • #1   23. feb 2016 Her er såret

profilbillede
  • #2   23. feb 2016 Og en som er meget utilfreds smiley

profilbillede
  • #3   23. feb 2016 Av for pokker et grimt sår. smiley

Køb en blå, blød krave i stedet for. Den vender "omvendt", og er nok knapt så ubehagelig. (Ring til dyrlægen først, og hør om de har den hjemme, har de ej, så ring videre)

• #4   23. feb 2016 Jeg har ikke lige fået billede af min Bruno med blå krave ud af kameraet (det var ellers bedre billeder, end jeg kunne google)
    http://www.virumdyreklinik.dk/tips/Pasning_operation.htm

• #5   23. feb 2016 Ja det er rigtig grimt. Men heldigvis i bedring. Hun skulle også have pencilen i 10 dage for det.

Jeg må se om jeg kan skaffe den anden krave til ham. Tror ikke de har den ved min dyrlæge, da de gav os den her, men ringer og spørger dem. Ellers må jeg hører ved de andre omkring smiley

• #6   23. feb 2016 Her er et godt billede af kat med blå krave (scroll til # 13)
    http://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/145650-efter_neutralisering_

• #8   23. feb 2016 Tak Tinka, den ser da ud til at være 100 gange skønnere for dem smiley

• #9   23. feb 2016 Felis: det med de ikke forstår skæld ud er jeg nu ikke enig i. Min forstår det udmærket. Hvis de feks hopper på bordet og jeg siger "gå ned" så hopper de ned eller når hun bider ham og jeg siger "nej, du skal ikke bide" så lader hun også være.

Med hensyn til krave og han skal være inde, så følger jeg blot dyrlægens anvisning.

• #10   23. feb 2016 Jeg ville også foreslå den bløde krave ~ og så måske bruge ekstra meget tid på at aktivere dem. Måske købe et nyt "spændende" legetøj eller finde på noget sjovt(papkasse med huller, sugerør)
    Vi har altid holdt vores inde, også selvom de vildt gerne ville ud - vores fik en byld på halen efter slåskampe. Han var godt nok heller ikke vild med kraven(blød) og da slet ikke at være inde, men det var det bedste.

• #11   23. feb 2016 Den der bløde krave den kan man i en spids situation selv lave, hvis man feks har et stykke cowboystof liggende fra feks et par bukser man har klippet af, hvis det ikke er syet sammen som feks et bukse bwn så sy det sammen til en bred ring lav en række huller i stoffet og træk et bånd/ en snor igennem og sæt det om kattens hals med den brede åbning ned af kattens krop altså en omvendt tragt.

• #12   23. feb 2016 Lige et PS: Den blå krave skal bindes ret stramt, så man kun kan få en enkelt finger ind mellem kattens hals og kraven. Den må dog ikke stramme.

Jeg startede med at binde Brunos krave for løst, så han fik sit ene ben ind ved kravens kant, og han faldt ... og blev liggende smiley
    Så hold godt øje med katten, når han lige har fået kraven på - forhåbentlig irriterer den ham ikke så meget, at han vil forsøge at tage den af.

Jeg skal ikke kloge mig på om krave er nødvendigt eller ej, men så længe såret ser så dybt og åbent ud, ville jeg ikke turde undlade krave. .... På den anden side er jeg heller ikke tryg ved at lade katte være alene med krave på.
    Suk, ikke nemt at have såret kat smiley

Håber såret heler hurtigt!

• #13   23. feb 2016 Denne artikel forklarer vældig godt hvorfor det er nødvendigt:
    http://www.pethealthnetwork.com/dog-health/dog-surgery-a-z/cone-shame-elizabethan-collars-and-your-pet

• #14   24. feb 2016 Ide: ja må igang med noget nyt legetøj. Selvom de snart bliver 2 år er de jo stadig meget legesyge og vilde i deres leg. Også må jeg få fat i en anden krave på den ene eller anden måde. smiley

Heidi: skal den bare være samme str. Som den i plastik fra dyrlægen? Så kan jeg vel tegne efter den eller er dem i stof større eller mindre?

Tinka: vi er også så meget hjemme som mulig, men vi er nød til at passe vores arbejde hver især. Heldigvis møder min mand først kl 10. Så han kører først 9.20-9.30, så er der ikke så længe til jeg får fri, som hvis han skulle være alene fra 6.30-6.45 også til 16-17 tiden. Så har jeg været så "heldig" at vejret ikke har været det bedste ridevejr, så mine heste er ikke ret meget igang med deres ridning, så de har fået lidt ekstra fri.

Ida tak, den må jeg se om jeg kan læse smiley

• #15   24. feb 2016 Ca samme størrelse burde være fint, så du kan nemt bruge den som mønster

• #16   24. feb 2016 Super tak smiley

• #17   24. feb 2016 Piller katten kraven af - så har du ikke strammet nok.

Med hensyn til at katte rengører sår ved at slikke dem er ikke korrekt - tungen er smækfyldt med bakterier

• #18   25. feb 2016 Lis: okay, det var dyrlægen der satte den på smiley men synes den sidder ret stramt.

• #19   25. feb 2016 det er modellen lige før katten kvæles - taler af erfaring - brugt mange gange men i bodystocking

• #20   26. feb 2016 Okay, såret er en uge gammelt i dag, så vi tog kraven af han i går aften. Såret ser pænt og rent ud, men har har plukket noget af pelsen omkring såret af smiley

Kommentér på:
Kat tager halskraven af.

Annonce