{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
942 visninger | Oprettet:

Mønster {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg har jo altid bare påstået at Mea var blotched tabby.. Hun har sådan et mærkeligt mønster, pga af det skiftevis sorte og røde (de grå/ticked steder er ikke røde, kun der hvor en kan normalt ville være sort i dens mønster) Men så var der en dommer til udstillingen i Gl. Estrup der sagde at hun er da stribet/klassisk/tigred tabby.. Det har jeg jo så gået og luret på siden, og er kommer frem til at hende dommeren da vist havde ret, når jeg ser hende fra den ene side vel og mærke, når jeg ser hende fra den anden side, har hun den der cirkel som blotched tabby normalt har, og jeg kommer igen lidt i tvivl.. Så gider folk her inde ikke lige tage et kig på hende og komme med deres bud?

Og er hun klassisk tabby og ikke blotched, så har jeg endnu et spørgsmål..
Mea fik killingerne med en blå uden mønster.. Hun fik så fire blotched tabby'er og May, som jo er tortie og svær at se (ud fra hendes ene bagben er jeg siden dommeren nævnte det med mønstret, kommet frem til at hun nok også er klassisk tabby) Men hvilken slags mønster får May's killinger så hvis hun får killinger med en blotched tabby hankat?

Hvis Mea har givet det klassisk tabby gen videre til hende, og faderen.. kan ikke nå at skrive mere.. Men hun burde kunne få både klassisk og blotched, og evt. uden mønster hvis den hun bliver parret med har genet for ej-mønster?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mønster
  • #1   3. sep 2006 Puuuha, jeg er forvirret... :S
    Jeg håber du får svar for sagen, men jeg kan nok ikke give dig et svar, desværre..
    Det kan godt være det lyder helt dumt det her, men hvis det er en blanding af racer, så kan du vel i det hele taget ikke sætte den i bås som en bestemt race.. Så er den jo noget unikt.. (Der hentyder jeg til din profil hvor du har valgt den under blanding af racer.. Forresten, der er en høj fra Klumpe og mig) smiley


  • #2   3. sep 2006 ja jeg blev da også helt forvirret nu... Jeg skal selv igang med at farvebestemme mine killinger, de 2 ved jeg men de sidste 2 er jeg ikke sikker på...

  • #3   3. sep 2006 Kan du evt. få nogen til at holde hende i stræk - og så tage et billede fra siden. Et billede af hende ovenfra vil også være godt smiley

    Der findes 4 tabbyvarianter:
    Klassisk ell. Blotched tabby
    Makreltabby
    Spottet
    og Ticked Tabby

    Jeg synes egtl. hun ser blotched ud, men det er svært at se på billederne smiley


  • #4   3. sep 2006 Siger som Tina: blotched og klassisk tabby er det samme

    Men det er svært at se på billederne hvad hun er...
    Hendes 4 killinger er alle blotched/classic tabby


  • #5   3. sep 2006 Ok, jeg kan da godt se at jeg har været endnu mere forvirret end jeg troede.. Jeg har da helt misforstået tråden.. He he.. smiley

  • #6   3. sep 2006 Er der en af jer der kan hjælpe mig med at finde ud af hvad farve Kazoo har??? han er den jeg ikke helt kan hitte ud af...

  • #7   4. sep 2006 Tak skal i have var lidt i tvivl om han var blå eller sort

  • #8   5. sep 2006 Aeh, jeg har læst kattegenetik mest på svensk, og så dansk og engelsk.. Bytter TIT om på det.. Men rart at vide, hehe

    Og jeg prøver at se om jeg kan få taget sådan nogle billeder af Mea og så vender jeg tilbage..

    Men hvad med May? Og er I sikre på hun er blotched og ikke makrel? Hvis man kigger på den røde plet på hendes bagben, hvis der er et billede man kan se den på.. Så synes jeg den ser stribet ud? :o)


Kommentér på:
Mønster

Annonce