{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.932 visninger | Oprettet:

Helle C
Helle C
Tilmeldt:
16. apr 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Nogen der kender racen British longhair?? {{forumTopicSubject}}

Hej.. smiley
Jeg er ny herinde, men har en del kattespørgsmål. Det er næsten 17 år siden at jeg har kigget på kattekillinger, fordi jeg havde den dejligste kat, som jeg måtte sige farvel til for 2 uger siden. Nu skal jeg finde en ny lille killing. Vil gerne have en kat der ligner den "gamle perser kat" med en fin lille snude. Jeg har Googlet og googlet, og jeg kan ikke finde nogle opdrættere. Ved I hvor man kan købe British langhåret katte?? Jeg har kigget i DBA og div. sider. En mulighed kunne også være at finde en blandingskat, selvom jeg altid har været mest til dem med stamtavle. Er lige glad med om den ægte nu, vill bare finde en sød en.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen der kender racen British longhair??
  • #2   16. apr 2016 Ja der er en som opdrætter Classic perser/ perser af den gamle type, du kan nok finde hende ved at Google.
    Det er ikke nemt at finde en efterfølger til en kat du har haft så længe, og du finder nok ikke som er som den,, det tager jo mange års samliv før man lige kommer der til.
    Held og lykke med at finde den rigtige kat/ killing.


  • Helle C
    Helle C Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #4   16. apr 2016 Tak skal I have for jeres svar smiley Jeg troede faktisk at det var en speciel race. Ja det bliver svært at finde en der kan erstatte den gamle, men jeg ved også at det kan lade sig gøre at finde en ny, da den gamle ikke kommer tilbage. Jeg vil prøve at skrive det den opdrætter I har linket til. Tak for jeres hjælp..

  • #7   17. apr 2016 Britisk langhår er skam en anerkendt race i f.eks. TICA, (der er et stort internationalt anerkendt forbund. De fleste opdrættere i DK opdrætter dog under FIFe og ikke TICA), samt er forløbigt anerkendt i FIFe og dermed i Felis Danica (tilsvarende DKK), og allerede godt på vej til fuld anerkendelse (det kræves at X antal katte opnår nogle forskellige titler på udstillingerne). British langhår og korthår er ligesom f.eks. Orientalsk korthår og - langhår og som Perser og Exotic. Det kaldes "søskende racer" og betyder at begge racer kan komme i et kuld smiley Knap 5 % af alle briter (korthår som langhår) der blev registreret i Sverige (SVERAK) sidste år var f.eks. Britisk Langhår smiley Så det er ikke rigtig hvad Felis skriver, det er gammel information, der videregives der smiley Det er dog en sjælden race, så man skal være opmærksom på at der kan forekomme ventetid smiley

    Jeg kan dog absolut anbefale at kontakte Louise der har Cute and Classic Persere (hende der linkes til tidligere), hun har nogle enormt skønne flytteklare killinger smiley

    Men er det britens sind, der er noget anderledes fra perserens (jeg foretrækker persere, hehe) du er interesseret i, så skal du selvfølgelig se efter en britisk langhår. Jeg har set at Olga Iljin i Silkeborg har et par langhårede briter i sit sidste kuld.
    Edit: Nå de er så flyttet kan jeg se http://www.dkiljin.com/newhome_dk.html Men det er Bright Star og Bruno Mars der er langhårede smiley Og hvis hun gentager parringen kan der så komme langhårede igen.
    Er det udseendet du er interesseret i blot, så kan du evt. se til sådan noget som Sibirisk Skovkat og Ragdoll, udover den klassiske Perser smiley


  • Helle C
    Helle C Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #8   17. apr 2016 Hold da op Eva, du har forstand på katte smiley Det er godt nok et fint forum, når man er helt grøn, og gerne vil have noget hjælp. Det var dejligt at læse at muligheden er der. Jeg er forelsket i perserens udseende og deres rolige sind. Men jeg har heller ikke haft andre racer. Inden min Golden perser havde jeg en Colorpoint perser, og ellers er det almindelige huskatte jeg er vokset op med. Jeg synes desværre ikke perseren ligner sig selv mere, lige en undtagelse hende I linker til. De er virkelig skønne, og du siger at hun har killinger nu smiley Kan man uploade et billede, så vil jeg viser jer min elskede Miranda, som jeg desværre måtte tage afsked med efter næsten 17 år smiley

  • Helle C
    Helle C Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #9   17. apr 2016

    profilbillede
  • Helle C
    Helle C Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #10   17. apr 2016

    profilbillede
  • #11   17. apr 2016 Klassisk Perser er der kun en opdrætter af her i landet

  • #12   17. apr 2016 Helle - Tak og det var så lidt, godt du kan bruge mit svar smiley Miranda var godt nok også fin smiley Det gør mig ondt at du har måtte sige farvel til hende, men flot alder hun blev.
    Men hvis det er perserens dejlige sind, du gerne vil have igen så kontakt HELT sikkert Louise! Hun har både en voksen og nogle flytteklare killinger til nye hjem. Jeg købte meget gerne kat der smiley


  • #14   17. apr 2016 Felis - Som jeg sagde, det er gammel viden du videregiver smiley Der arbejdes målrettet efter det, i mange år i TICA, og nu i FIFe.
    Og nej, det er ikke rigtigt at de registreres under british korthår. Det er de aldrig blevet. De skulle registreres som XLH (BRI) før, dvs en ikke-anerkendt langhår ud af briter. Men nu om dage er der altså en EMS-kode for britisk langhår. BRI hedder ikke længere BRI, men nu BSH (British Shorthair), og BLH er så selvfølglig British Longhair.


  • #15   17. apr 2016 Der er et par arvelige sygdomme du skal være meget obs på om der er testet for når der er British Korthår i

  • Helle C
    Helle C Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #16   17. apr 2016 Kan du fortælle nærmere om de sygdomme at Briter kan være disponeret for?

  • #17   18. apr 2016 Hjertelidelsen hcm vejer tungt - det og andet kan du læse om her
    http://www.bb-klubben.dk


  • Klassisk Perser Kat
    Klassisk Perser Kat Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #18   18. apr 2016 Tak for links og anbefalinger af mit opdræt smiley

    Flot golden du har haft - og flot alder også. Det er jo dejligt når man kan have en god kat i så mange år smiley


  • Helle C
    Helle C Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #19   18. apr 2016 Tak skal du have Klassisk perser kat. Hun er også meget savnet smiley Troede der skulle gå lang tid, inden jeg kunne begynde at kigge på en ny kat, men jeg tror alligevel nu, at jeg vil blive glad for at kaste kærligheden på en lille ny. Har du killinger i øjeblikket? smiley

Kommentér på:
Nogen der kender racen British longhair??

Annonce