Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kalk i skåle
  • #1   21. apr 2016 Når jeg afkalker mine Porcelæns vandskål så fylder jeg dem halvt med låger eddike og fylder så helt op til kanten med vand, så lader jeg dem stå i nogle timer, ofte 6-8 timer, derefter vasker jeg dem som normalt og kalken er væk

• #2   21. apr 2016 Jeg bruger også eddike (genbruger en sjat af det jeg har brugt til elkedlen).
    Fortynder ikke med vand, men for at spare på eddiken smiley lægger jeg køkkenrulle op ad kanterne på vandskålene, og roterer skålen, så køkkenrullepapiret suger eddiken. Efter ½-1 døgn kan kalkranden let skures af. smiley
    Derefter almindelig opvask, så bliver skålen fin og ren.

• #3   21. apr 2016 jeg bruger kalkfjerner til min vandfontæne. alle de andre får besøg af en god kraldekniv. man skraber forsigtig uden at ridse skålene
    har dog ikke metal skåle - kun porcelæn
    vi har rigtig meget kalk i vandet her på langeland. så de bliver "renset" hver 2. uge

• #4   22. apr 2016 Jeg bruger også eddike, men også den daglige tur med en ikke ridsende rustfri stål svamp, og har porselænskål her inde, og en stålskål ude.
    De vil så helst drikke ude og helst regnvand, og den skål ude bliver ikke ordnet hver dag, og de elsker den.

• #5   23. apr 2016 Tusind tak for alle jers svar, jeg må prøve lidt a vær smiley

• #6   25. apr 2016 OBS !!

Hvis I skal afkalke nogen former for maskineri, så skal I IKKE bruge brun eddike, da det inderholder en krydderi (noget med b ) olie, som på sigt kan ødelægge maskineriet (kaffe maskiner, vand fontainer osv.) Brug HVID eddike i stedet.

• #7   25. apr 2016 ??? A.P hvor har du det fra??? Blot nysgerrig for når jeg googler lager eddike så finder jeg denne:
    Lagereddike
    Almindelig husholdningseddike - lagereddike - er en blanding af spriteddike og vand. Den indeholder 5 procent eddikesyre og har en pH-værdi (surhedsgrad) på ca. 2,5.
    I EU er der krav om, at eddike skal laves ved dobbelt fermentering. Det vil sige først gæring af sukker til alkohol og derefter fermentering til eddikesyre. I Danmark fremstilles lagereddike af melasse, som er et restprodukt fra sukkerfremstillingen.
    Lagereddike forhandles som klar eddike uden tilsætninger og i en brunlig udgave, hvor den er farvet med karamel og tilsat lidt salt. Lagereddike fås også økologisk.
    Lagereddike er smagsneutral og bruges til syltning af rødbeder, agurker og asier, til konservering af sild og i salatdressinger.

Fundet på denne side: http://leksikon.arla.dk/Guides/Eddike/

• #8   25. apr 2016 Ja den brune er med karamel/farve og det er ikke godt til andet end mad.
    Jeg bruger den klare til al afkalkning, og alt som ikke har med mad at gøre, ellers kan der blive samlinger af det brune karamel, selvom der ikke er meget i kan det give misfarvninger, og klister smiley

• #9   26. apr 2016 Jeg bruger den brune (fordi den er billig ;-)) til både elkedel og vandskåle. Det går fint her. Men det er jo også kun store overflader, og ikke som fx ved vandfontainer og kaffemaskiner, hvor vandet passerer i tynde rør (tænker jeg da, at vandet gør ;-). har aldrig ejet hverken kaffemaskine eller fontaine).

• #10   26. apr 2016 Heidi: Her bla. og der kan du også læse hvor eddike som skyllemiddel ikke er så god en ide.

https://www.bolius.dk/fru-groen-taenk-dig-om-foer-du-bruger-eddike-til-rengoering-25313/

http://leksikon.arla.dk/Guides/Eddike/

• #11   26. apr 2016 Tinka

Selv om den brune er billigst, så er der sukker i, som på længere sigt sætter sig fast på varme legemerne og derved forkorte levetiden på apparatet.
    Der findes % kalk, der er godt til maskiner. Der findes flere forskellige også til vaskemaskiner og opvaske maskiner.

• #12   26. apr 2016 Tak A.P
    Det var da en god oplysningstiden, ikke at det ændre noget for mig, da jeg ikke bruger lager eddike som afkalkningsmiddel til kaffemaskine eller andre mekaniske artikler, jeg bruger det udelukkende som afkalkningsmiddel til skåle, håndvask og toilet samt til afkalkningsmiddel af løsdele på kaffemaskinen og armatur hvor jeg efterfølgende vasker efter med vand og sæbe, så jeg skønne at det ikke gør noget, jeg brugte det engang til skyllemiddel på vaskemaskinen, men i lang tid har jeg hverken brugt skyllemiddel eller eddike, hvilket jeg vil fortsætte med.

Kommentér på:
kalk i skåle

Annonce