1.033 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Hvorfor udstiller I jeres katte ? Hvorfor udstiller I jeres katte ?

Da jeg var på Roskilde dyrskue, og gik forbi katteafdelingen, sys jeg ikke det var et specielt muntert syn, der mødte mig; katte, der sad med store pupiller, eller som kiggede ind i væggen, og ikke så ud til at have det specielt sjovt.
Jeg skal ikke udelukke, at nogle katte sikkert synes det er ... morsomt, men jeg ville ikke udstille min kat, fordi de generelt er reserverede dyr.

Hvad mener I?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor udstiller I jeres katte ?
  • #1   10. sep 2006 jeg kunne godt have fundet på at tage Nuggi på en enkelt udstilling for at se om hun kunne lide det.. men jeg har droppet det igen, da hun er meget reserveret over for fremmede katte

• #2   10. sep 2006 Lad mig sige det sådan: Jeg ville <b>aldrig</b> udstille mine katte på Roskilde dyreskue, eller andre dyreskuer.. Det virker på mig som om kattene er mere stressede sådan et sted, end de er på en "rigtig" katteudstilling.. Har du nogen sinde været på en katteudstilling?

Nogle katte kan ikke lide at blive udstillet, og så bør man ikke gøre det.. Andre elsker det.. De elsker opmærksomheden og det at vise sig frem.. Og så er der jo intet forkert i det smiley

Jeg udstiller kun de af mine katte der kan lide det, og jeg gør det fordi jeg synes det er hyggeligt.. smiley

• #3   10. sep 2006 Nej, jeg har ikke været på katteudstilling.
    hvordan foregår det?

• #4   10. sep 2006 Altså man kan aldrig påstå at en kat vil synes det er sjovt at være på udstilling, men jeg har hørt og læst at mange katte kan få et fint forhold til det og være meget afslappede på udstillingsdagen..

Det er selvfølgelig vigtigt at man tager sig af den og hygger om den, så den ikke sidder og glor alene i buret.. Nogen katte kan bare ikke affinde sig med at skulle være i nærheden af så mange andre katte og så langt væk fra hjemmets tryghed.. Og så må og skal man lade være med at tvinge den til det, for så er det heller ikke sjovt for en selv..

Hvis katten er med på ideen og ser ud til at trives i udstillingsburet synes jeg ikke der er noget i vejen med det.. smiley Det kan ligefrem gøre ens forhold med og til katten bedre, da man møder en masse andre katteejere man kan dele erfaringer osv. med.

Jeg har ikke selv været på en udstilling endnu, men skal d. 15/10. Så kan jeg se om det er noget for Mischa og mig.. smiley

• #5   10. sep 2006 Jeg synes helt fint at man kan påstå at katte kan synes det er sjovt at være på udstilling.

Jeg vil faktisk gå så vidt som til at påstå at nogen katte kan elske at være på udstilling.

Og hvordan kan jeg så tillade mig at påstå det?

Fordi jeg har en kat der er skrækslagen for udstillinger....og derfor ikke kommer med!

Og så har jeg Gizmo, der er ved at gå i koma af lykke når vi er afsted. Jo flere der kommer og overbeglor ham, snakker om ham og nusser ham pelsløs, jo bedre. Han elsker dyrlægetjekket, ventetiden i buret, dommeren og stewarderne, tiden i buret igen - endda sceneshowet de par gange vi har prøvet det.

Jeg tilbringer så også meget tid ved mit eget bur, og hvis jeg er ude og kigge mig lidt omkring går jeg hele tiden tilbage og tjekker på Gizmo. Ofte ligger han og sover, for det meste er han i fuld gang med at lave sig selv til pommes frites for at komme ud og nusse med hans fans på den anden side af tremmerne.

Hvis Gizmo ikke gad udstillinger ville jeg naturligvis ikke udstille ham, men eftersom han elsker det, så fortsætter vi. Det er vores lille ting sammen, og vi råhygger os.

• #6   10. sep 2006 Gizzemissen, jeg vil give dig helt ret.. Der findes katte der elsker det.. Hvis min Désírée fortsætter på den måde hun gjorde sidst, så vil jeg også gerne påstå at hun elsker det.. Hun var helt vild når folk ville nusse hende, og hang halvt ud af buret hver gang jeg var der.. Når jeg ikke var der, så lå hun bare og sov lige så fredeligt.. Dem omkring buret kommenterede hende, og flere der gik forbi gjorde også.. Specielt det at hun var så nussesyg som hun var.. Hun virkede ikke skræmt eller stresset på noget tidspunkt.. smiley

• #7   11. sep 2006 Jeg har tidligere udstillet burmesere - og primært katte, der skulle bruges i avl. Man lærer rigtigt meget om sin race og om sine egne kattes svagheder og styrker ved at få dem bedømt af forskellige dommere. Og så er det et rigtigt godt sted at komme i kontakt med andre opdrættere - og se deres katte. Samtidig er det dødhyggeligt at snakke om og se på katte en hel dag smiley

En ting, jeg altid har elsket ved udstillingerne - eller katteverden i det hele taget - er at vi er alle typer mennesker, men det spiller ingen som helst rolle om man er tyk eller tynd, høj eller lav, hvilket job man har, hvordan man klæder sig eller hvilken bil man kører i. Alle kan være med - det er kattene det handler om smiley

Selv har jeg lige udstillet huskatte for første gang - og det har jo ikke en dyt med avl at gøre. Det var ene og alene for at prale af mine dejlige misser - og have en hyggelig dag med nye og gamle venner smiley

Mine burmesere er alle pensionerede fra udstillingslivet nu. De har på hver deres måde fortalt mig, at det gider de ikke mere - og så bliver de fri smiley

• #8   11. sep 2006 Gizzemissen.. Okay det er så helt i orden.. Jeg kan jo heller ikke udtale mig så meget da jeg ikke selv har været til en.. Har bare læst meget om det, så jeg kan forberede mig så vidt muligt, og kan derfor kun skrive ud fra hvad jeg har læst..

Men så vil jeg da håbe at Mischa kommer til at elske det smiley Og at jeg selv kommer til det.. Men det tror jeg ikke der er nogen tvivl om.. For hvem elsker ikke at lave noget en hel dag som virkelig interesserer en? Glæder mig til at møde en masse andre opdrættere og katteelskere smiley

• #9   11. sep 2006 Hehe, jeg vil så også give Gizzemissen ret.. Gismo ELSKER det.. De to udstillinger jeg har været på har vi haft bur ved siden af ham, og hvor er han da bare kælen og glad.. Mine to accepterer det, men nyder det ikke helt vildt, de er så heller ikke bange eller trykker sig i et hjørne af buret.. De tager det dog bedre og bedre for hver gang, de lærer jo også hurtigt at der ikke sker noget med dem og at vi tager hjem igen :o)

Kommentér på:
Hvorfor udstiller I jeres katte ?

Annonce